Na Slovensku najefektívnejšie kampane budú známe až o niekoľko dní, za to u susedov práve vyhlásili kampane, ktoré splnili svoje ciele najlepšie.
Grand Prix zo súťaže Effie, ktorá porovnáva efektivitu kampaní, si odniesol Plzeňský Prazdroj. Jeho značka z portfólia Gambrinus začala zaspávať dobu a ako sám priznáva, získala si veľké množstvo hejterov.
Preto v pražskom McCann Ericksone vymysleli kampaň, v ktorej predstavili nové pivo s názvom Patrón. To dali ochutnať hejterom, no v skutočnosti išlo o pôvodný Gambrinus.
Názov Patrón nie je náhodný, keďže v stredoveku, keď sa začalo variť pivo, bol jeho patrónom Vojvoda Gambrinus.
Jedným z výsledkov kampane je, že sa zastavili klesajúce tržby z predaja Gambrinus 10 a predaj ležiakov stúpol o 5 %.
Na Slovensku sa o najefektívnejších kampaniach dozvieme budúci týždeň, na porovnanie v Česku prihlásili agentúry do súťaže Effie 65 prihlášok, u nás 15.
Čítajte tiež: