Dnes večer mesačník Stratégie vyhlásil agentúru roka po 18-ty raz. Stala sa ňou tentoraz agentúra Wiktor Leo Burnett. Má už tak šiesty titul Áčka.
Titul získala agentúra za niekoľko kampaní, ktorými počas roka uspela na zahraničných a domácich súťažiach.
Agentúra získala v doterajšej histórii súťaže najväčší počet "Áčok" zo všetkých reklamných agentúr. Vo svojej zbierke ich má už päť, pričom naposledy cenu získala v roku 2012.
Napríklad uspela agentúra na súťaži Zlatý klinec, kde si odniesla osem Klincov. Najoceňovanejšími prácami bola retro kamaň na Zlatý Bažant 73 a Periskopy pre Správu slovenských jaskýň. Tieto práce sa stali aj víťazmi vo svojej kategórii v súťaži Hodnotenie Stratégií.
Na zahraničných súťažiach bodoval Wiktor Leo Burnett v Cannes, odkiaľ si odniesol bronz, na Golden Hammer (zlato) či Golden Drum (striebro). A najnovšie bodovala agentúra na EFFIE, po ktorej sa môže pýšiť nasledujúci rok, že robí najefektívnejšiu reklamu, konkrétne sa to agentúre podarilo s retro kampaňou pre Zlatého Bažanta.
Okrem Agentúry roka vyhlasuje mesačník Stratégie na Slovensku aj TOP kreatívnych ľudí z brandže. Každý rok udeľuje titul TOP creative director, TOP art director, TOP copywriter a TOP strategy director. Posledný z nich je vyhlasovaný druhý rok.
Všetci vyhlásení ľudia pochádzajú rovnako z agentúry Wiktor Leo Burnett. Pozrite si, ktorí to sú:
TOP creative director a TOP art director Štefan Andrejco
Štefan Andrejco je podpísaný pod viacerými prácami, ktoré bodovali a ktorými si vyslúžil titul. Pracoval na spomínanej retro kampani Zlatého Bažanta či kampani pre J&T banku, ktorá získala bronz v Cannes.
Štefan si tento rok odnáša aj titul TOP art director, pod viacerými prácami bol však podpísaný ako cretive director. Titul TOP art director si však odnáša za práce ako retro kampaň piva, Periskopy či J&T banku.
TOP copywriter Martin Keder
Martin Keder má titul podobne ako Štefan Andrejco za práce pre Zlatého Bažanta, J&T banku či za rádio spot pre Palmu. V súťaži si prišiel po titul prvýkrát.
TOP strategy director Vladimír Lefík
Vladimír Lefík dostal tiež prvýkrát titul od mesačníka Stratégie a to rovno za najlepšieho stratéga roka. Strategicky dohliadal na najúspešnejšie kampane roka, ktoré pochádzajú z Wiktor Leo Burnett.
Kompletné poradie agentúr v súťaži Agentúra roka 2016: | ||
1. |
Wiktor Leo Burnett | 2051 |
2. | Zaraguza | 1827 |
3. | MADE BY VACULIK | 1278 |
4. | TRIAD Advertising | 536 |
5. | MUW Saatchi & Saatchi | 525 |
6. | Istropolitana Ogilvy | 423 |
7. | Mullen Lowe GGK | 241 |
8. | CORE 4 | 200 |
9. | Mayer/McCann Erickson | 195 |
10. | Palko Bartos | 150 |
11. | Effectivity | 146 |
12. | Respect APP | 110 |
13. | Creo / Young & Rubicam | 90 |
14. | Apple Pie Advertising | 69 |
15. | Nydrle + Semelak | 50 |
16. | CREATIVE PRO | 30 |
MW Promotion | 30 | |
NetSuccess | 30 | |
17. | Elite Solutions | 20 |
PEKNE & DOBRE | 20 | |
18. | a3boot | 10 |
Heads | 10 | |
Leopard Production | 10 | |
Playground13 | 10 | |
PS:Digital | 10 | |
THIS IS LOCCO | 10 |