30. ročník reklamného festivalu Epica Awards vyhlásil 17. novembra na galavečere v Amsterdame víťazov. Do súťaže prihlásili agentúry zo 66 krajín 3 800 prác. Najviac ocenení si odniesli Spojené štáty. Získali 69 cien, z toho 12 zlatých, ďalšími najoceňovanejšími krajinami sú Francúzsko a Veľká Británia. Sieťou roka sa stala Leo Burnett, ktorá získala 49 cien vrátane 12 zlatých. Agentúrou roka je BBDO New York s 19 cenami vrátane 1 zlata.
Týmto piatim reklamám udelila porota najvyššie ocenenie Grand Prix:
Grand Prix Press: BRAD IS SINGLE
Rozchod slávneho celebritného páru využila švédska reklamná agentúra TRY na reklamu leteckej spoločnosti Norwegian. V inzercii propagovala výhodnú cenu leteniek do Los Angeles. Kreatívne duo z agentúry TRY Susanne Hovdová a Marius Aasen povedali pri preberaní ocenenia: "Veľkú zásluhu na tom majú všetci zúčastnení. Najmä za odvahu realizovať túto myšlienku. Cena Grand Prix je nad rámec toho, čo sme očakávali. Úžasný pocit."
Grand Prix Outdoor: DOORS OF THRONES
Reklamná agentúra Publicis London vyrobila na propagáciu turizmu v Írsku desať špeciálne vyrezaných dverí zo stromov, ktoré boli polámané v búrke, a umiestnila ich v írskkych baroch. Presne na tých miestach, kde sa nakrúcal seriál Hra o tróny. Každé z dverí zobrazujú príbeh jednej epizódy šiestej série kultového seriálu.
Dave Monk, výkonný kreatívny riaditeľ Publicis Londýn, povedal pri preberaní ceny: "Kto by si pomyslel, že kombinácia dvoch z našich najobľúbenejších zábav - krčmy a Game of Thrones - by nám pomohli vyhrať Epica Grand Prix? Cítime sa veľmi poctení."
Grand Prix Design: SIMPLIFIED STORIES
Na celom svete trpí 48 miliónov ľudí demenciou v dôsledku Alzheimerovej choroby. Bruselská agentúra DDB sa v kampani nezamerala len na opísanie symptómov choroby či prevenciu. Vytvorila špeciálne knihy pre chorých ľudí s krátkymi, zjednodušenými príbehmi bez zložitých viet, ktorým ľudia s Alzheimerom nerozumejú. Čítanie týchto kníh pomôže ľuďom s Alzheimerom udržať si schopnosť čítať najdlhšie, ako je to možné.
V kategórii Design je to vôbec prvé Grand Prix, ktoré bolo v celej hostórii súťaže udelené. Peter Ampe, Chief creative officer z DDB Brusel, povedal pri preberaní ceny: "Je to skvelé. Novinári sú známi tým, že sú kritickejší než ktokoľvek iný. To je to, čo robí ocenenie na Epice výnimočným".
Grand Prix Film: KENZO WORLD
V Kenzo Parfums si na reklamu na parfém povolali známeho režiséra Spike Jonzea. Ten v nej popustil uzdu fantázii a výsledkom je reklama, ktorá zaujme. Hoci má bizarný tanec baletky a herečky Margaret Qualleyovej v priestoroch opusteného divadla takmer 4 minúty, stal sa z neho úspešný virál.
Grand Prix Digital: THE NEXT REMBRANDT
Holandská agentúra J. Walter Thompson vytvorila 3D tlačený obraz zložený výhradne z údajov získaných z Rembrandtových diel. Proces vytvorenia hotového 3D obrazu trval viac než 18 mesiacov. Dáta agentúra zozbierala z 346 maliarových obrazov a nový portrét poskladala z viac než 148 miliónov pixelov. Prepojila tak kľúčovú postavu holandskej histórie a kultúrneho dedičstva s najnovšími technológiami a možnosťami inteligentných dát. Zadávateľom bola finančná spoločnosť ING.
"Sme nadšení a hrdí, že sme vyhrali Epica Grand Prix po druhýkrát za sebou! Najmä preto, že práce sú posudzované poprednými novinármi z našej branže. Je to veľká česť," povedal Bas Korsten, Creative partner, pri prevzatí ceny.
O Epica Awards:
Medzinárodná súťaž kreativity bola založená v roku 1987. Reklamné práce v nej hodnotia novinári z celého sveta, ktorí pracujúcú v oblasti reklamy a marketingu. Patria medzi nich aj zástupcovia Stratégií. Výsledky Epica Awards sa započítavajú do súťaže magazínu Stratégií - Agentúry roka.