Influenceri, ktorí v Nemecku za propagáciu tovaru na sociálnych sieťach dostávajú od výrobcov zaplatené, musia svoje príspevky jasne označovať ako reklamu. Rozhodol o tom dnes nemecký najvyšší súd. Ten posudzoval prípady troch influencerov zo sociálnej siete Instagram, ktorá patrí americkej spoločnosti Facebook.
Ak influenceri žiadne peniaze nedostávajú, môžu tovar na sieti ukazovať aj bez toho, aby príspevok označili za reklamu. Influenceri, ktorí majú tisíce sledujúcich, môžu od výrobcov najrôznejšieho tovaru za propagáciu na Instagramu získať nemalé čiastky, poznamenala agentúra Reuters.
Súd uviedol, že jedna influencerka z fitness centra mala jasne oznámiť, že ide o reklamu, keď dostala za platené za propagáciu určitej značky. Túto povinnosť však podľa súdu nemala televízna moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, ktorej príspevok s hračkou jej stúpencov z Instagramu priviedol na stránky výrobcu. Za propagáciu totiž nedostala zaplatené.
Instagram sa vlani dohodol s britským antimonopolným úradom, že bude na svojej platforme účinnejšie odhaľovať skrytú reklamu influencerov.