FunFón svoju vianočnú reklamu nenechal na náhode. Ako bude vyzerať, nechal čisto na ľuďoch - teda fanúšikoch FunFónu na Facebooku. Tam mali ľudia hlasovať za to, akú hlavnú postavu chcú mať v reklame, aký dej či rekvizity by chceli vidieť.
Režisérom v tomto prípade bol samotný Pišta. Výsledkom je, že vianočný spot FunFónu sa odohráva v temnom lese. Hlavnú úlohu hrajú známe svište a tiež dve vybrané Funfónistky, teda fanúšičky. Tie sú prekreslené a zasadené do deja pripravovanej vianočnej reklamy. Dej sprevádza aj vianočná pieseň, ktorý vznikla tiež z rýmov Funfónistov.
O vianočnom spote FunFónu teda rozhodovali ľudia, celkovo viac než 15 200 fanúšikov. Kto bude hrať v reklame, bolo tiež na ľuďoch, ktorí si vyberali spomedzi seba, a to prostredníctvom živých online kastingov, píše Orange v oficiálnej tlačovej správe. Tých, ktorí sa prihlásili, bolo viac ako tisíc. Tí v priamo prenose plnili všetky režisérove zmyselné i menej zmyselné požiadavky, ktoré im režisér zadával do komentárov. Do užšieho výberu si Pišta vybral štyroch najlepších. Z nich už opäť svojimi hlasmi vyberali Funfónisti a do vianočnej reklamy posunuli dve víťazky.
Každý, kto si v tom čase zapol live stream na FunFón fanpage, sa mohol opýtať napríklad aj to, či Pišta hrá radšej na cimbale alebo medicimbale alebo, či keď prvýkrát stretol Oblinu, bola naozaj taká hustá hmla a nič nevidel. Celkovo išlo o jeden z prvých live streamingov animovanej postavy na Facebooku vôbec.
Vizitka:
Kampaň: Vianočná kampaň podľa FunFonistov
Creative Director: Martin Ondrušek
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Account Manager: Michal Kopriva, Matej Kucek
Produkcia: Leopard Production