Bilancovanie roka pokračuje. Tentokrát sme sa v Stratégiách pozreli na slovenské reklamy, o ktorých bolo počuť aj vonku a získali ocenenie na niektorej zo zahraničných súťaží. Celkovo dostalo ocenení 9 slovenských reklám. Pozrite si, ktoré to sú.
Jandl
Súťaž: Epica
Ocenenie: Bronz
Agentúra pripravili printové vizuály, v ktorých vyzýva, aby rodičia „vrátili“ deti spred obrazoviek do prírody.
Jandl
Súťaž: Piaf
Ocenenie: Bronz
Kampaň, ktorá získala aj canneske ocenenie, ktoré je jedno z najvyšších svetových, aké vôbec môžú tvorcovia reklamy dostať. Spoty hovorili, prečo si máme kúpiť na cestovanie kvalitné kufre. Pretože jednoducho nikdy nevieme, ako nešťastného alebo naštvaného nosiča batožín na letisku dostaneme.
Wiktor Leo Burnett
Súťaž: Epica
Ocenenie: Striebro
Z retro kampane vyhral spot s názvom Hrdosť, ktorý bol vytvorený ako pôvodné spoty, na ktoré sme boli zvyknutí v 70tych rokoch.
Wiktor Leo Burnett
Súťaž:
Cannes Lions (bronz)
Golden Hammer (zlato)
Jedno z najvyšších ocenení, ktoré získala vôbec slovenská reklama, je z Cannes. Tento rok sa to podarilo agentúre Wiktor Leo Burnett. Ide tak o druhé ocenenie vôbec z tejto súťaže v histórii slovenskej reklamy. Dostal ho spot, v ktorom zhudobnili výkyvy na burze. Každá významná udalosť dostala svoj tón, spolu vytvorili skladbu. Doslova.
Wiktor Leo Burnett
súťaž: Golden Drum
Ocenenie: Striebro
Agentúra pomocou Periskopov pomohla dostať sa do podzemných jaskýň a zažiť ich plnú krásu na zemskom povrchu.
MADE BY VACULIK
Súťaž: Piaf (bronz)
Golden Hammer (striebro)
Známa kampaň, v ktorej agentúra pre Tesco pripravila zábery na zeleninu v jej pravej podobe z predajne. Zábery boli potom použité v reklame na verejných miestach. Takto chceli povedať, že reťazec ponúka čerstvé potraviny.
Zaraguza
Súťaž:
Golden Hammer (zlato)
Euro Effie (zlato)
Kampaň, ktorú netreba predstavovať a ktorá nám internety zaplnila šušlajúcim psom Tuna.
Zaraguza
Súťaž: Golden Drum
Ocenenie: zlato
Z kampane Fofola získala samotné ocenenie i projekt s klávesnicou, teda aplikácia, vďaka ktorej sme si mohli písať vo fofolštine.
Palko Bartoš (dizajnér)
Súťaž: ADC Europe
Ocenenie: striebro
Dizajnér Palko Bartoš dostal ocenenie za to, ako navrhol vizuály festivalu Grape.