StoryEditor

Rok 2016: Tieto firmy minuli na reklamu na Slovensku najviac

25.01.2017, 08:00
Pozrite si veľký prehľad výdavkov na reklamu. Ktorým mediatypom sa darilo najviac?

Výdavky firiem na reklamu na Slovensku vyhodnocuje nezávislý monitoring prieskumnej spoločnosti Kantar TNS, ktorá investície do reklamy za rok 2016 odhaduje na úrovni takmer 1,36 mld eur. Tento monitoring výdavkov v televízii, tlači, rádiách outdoore a kinoreklame však vychádza z reklamných výdavkov v cenníkových cenách a teda nezohľadňuje žiadne bartre ani zľavy. Podľa odhadu Stratégií a mediálnych odborníkov sa reálne výdavky pohybujú na úrovni tretiny sumy, ktorú vykazuje spomínaný monitoring.

Ako vyplýva z monitoringu Kantar TNS zadávatelia, už tradične, najviac investovali do televízie  - viac ako jednu miliardu eur s tým, že medziročne ide o rast na úrovni takmer 8 %). Medziročne najviac rástla kinoreklama.

Kantar TNS

​Pre zaujímavosť, kategórií pivo za minulý rok dominuje Heineken Slovensko so značkou Zlatý Bažant, poisťovniam NN Životná poisťovňa a automobilovému sektoru dominuje Škoda Auto Slovensko. Viac o top zadávateľoch si prečítajte v galérii.

25. máj 2022 15:17