V hlasovaní verejnosti súťaže Mastercard Obchodník roka 2016 si zákazníci vyberajú svojho najobľúbenejšieho obchodníka. Hlasovať môžu prostredníctvom internetových stránok súťaže a SMS správ až do 31. marca 2017. V grafe uvádzame priebežný stav hlasovania zákazníkov k dnešnému dňu. Zobrazené sú iba výsledky desiatich obchodníkov s aktuálne najvyšším počtom hlasov. Aktualizácia grafu prebieha na webových stránkach súťaže každý pracovný deň dopoludnia. Hlasovanie v rámci štvrtého ročníka súťaže bolo spustené v pondelok 16.1.2017.
Zákazníci si v každej z 9 kategórií môžu vybrať jedného obchodníka, ktorému dajú svoj hlas a tým prejavia sympatie. Hlasovať môže každý iba raz, či už na internete alebo prostredníctvom SMS správy. „Ocenenie Mastercard Obchodník roka 2016 – Cena verejnosti získa obchodník, ktorý v hlasovaní verejnosti získa najväčší počet bodov. K dnešnému dňu zatiaľ vedie reťazec Lidl s 40 693 hlasmi, na druhom mieste je s 24 748 hlasmi dm drogerie markt a na treťom mieste s 19 955 hlasmi NAY Elektrodom,“ hovorí Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.
Súťaž je postavená tak, že každý subjekt si robí selfpromo sám. Cenu verejnosti v minulom roku získal Lidl a absolútnym víťazom súťaže sa stalo kníhkupectvo Martinus, obe spoločnosti po tretíkrát. Víťazi 9 kategórií a absolútny víťaz sú výsledkom nezávislého reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky spoločnosti GfK Czech.