StoryEditor

Po Lidli sa stalo obeťou podvodu Tesco. Naleteli stovky Slovákov

23.02.2017, 13:51
Autor:
ebeb
"Ide o podvod. Chcú vás obrať o peniaze," upozorňuje reťazec.

Internetom sa dnes (23.2) šíri podvodný kupón, ktorý sľubuje, že získate 100 eurový kupón na nákup v Tescu.

Tesco Facebook

​​Post, ktorý sa šíril na Facebooku, bol pritom ľahko rozpoznateľný. To, že ide o hoax, bolo zrejmé už z gramatických chýb v texte. Ten znel: „Je možné uplatniť len s originálnym dokladom, predloží tento kupón na svojho operátora pokladnice vykúpiť. Tento kupón môže byť použitý len raz, budú príjmané iba originálne kupóny. Tento kupón nie je možné zameniť za hotovosť. Kupón nemožno použiť s inými kupónmi nie sme zodpovední za chyby tlače alebo typografie.“

Po kliknutí na Facebook post, prípadne po zadaní stránky myoldwallet.com do vyhľadávača, budete presmerovaní na stránku, kde vás čaká dotazník na vyplnenie.

insightsurveys.net

​Po zodpovedaní otázok vás čaká ešte jedna podmienka – zdieľať odkaz s priateľmi na Facebooku.

insightsurveys.net

Tesco po niekoľkých hodinách zareagovalo na svojej Facebook stránke oznamom: „Pozor, ide o PODVOD! Nenechajte sa zlákať súťažami, ktoré nie sú na našej oficiálnej Facebook stránke. Robia ich podvodníci, ktorí vás chcú obrať o peniaze, získať vaše údaje do databázy alebo môže ísť aj o vírus. Prosíme, zdieľajte tento príspevok medzi priateľmi, aby ste ich uchránili od nepríjemností.“

Užívatelia na Facebooku sa pýtajú, prečo reťazec nedal o podvode vedieť skôr. Na čo Tesco reaguje generickou odpoveďou: „Upozornenia sme zaregistrovali, ale čakali sme na oficiálne preverenie od nášho právneho oddelenia. Ďakujeme za pochopenie. Dominika, tím Tesco SK“.

"Ide o podvod, na ktorý sme už upozornili ľudí aj na našej Facebookovej stránke, aby na odkaz neklikali, keďže podobné veci robia podvodníci, ktorí takto môžu vyberať poplatky od ľudí alebo takýmto spôsobom získať údaje do databázy alebo aj šíriť vírus," vyjadril sa Martin Krajčovič, Manažér pre komunikáciu s médiami v Tescu. 

Ide tak už o druhý hoax za jeden týždeň. Pred niekoľkými dňami na podobný podvod zneužili tiež Lidl. Išlo o Facebook post s názvom Prieskum Lidl, pričom ako výhru sľubovali iPhone. Lidl zareagoval podobne:

01 - Modified: 2017-02-24 13:46:14 - Feat.: 0 - Title: Lidl otvoril najmodernejšiu predajňu na Slovensku. Ponúka aj nabíjačky na e-bicykle 02 - Modified: 2016-12-08 17:04:37 - Feat.: 0 - Title: Už ich viac v slovenských obchodoch nenájdete. Tieto výrobky museli stiahnuť (prehľad)
01 - Modified: 2022-02-02 14:17:51 - Feat.: - Title: Riaditeľ Mafra Slovakia: Breaking news alebo hlúpa reklama musí skončiť 02 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 03 - Modified: 2021-02-26 15:53:23 - Feat.: - Title: Na sociálnych sieťach sa šíri podvodná súťaž kaviarní Starbucks 04 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 05 - Modified: 2021-01-05 09:20:04 - Feat.: - Title: Značka Dove a Tesco spojili svoje sily a vyzbierali financie pre organizáciu Chuť žiť
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 01:54