Pred niekoľkými dňami, konkrétne v piatok 3. marca, boli vyhlásené najlepšie digitálne projekty. Vyhlásené boli v rámci súťaže Digital Pie. Ide o súťaž, ktorá má komplexne prezentovať digitálnu reklamu u nás. Šancu prezentovať sa tak majú dostať agentúry, ktoré nemajú až takú možnosť užiť si slávu na ostatných súťažiach.
Porotcov z prvej digitálnej súťaže na Slovensku Digital Pie sme sa pýtali, ktoré práce by ešte ocenili a ktoré sú pre nich TOP.
Anketa:
- Ktorá práca sa vám najviac páčila?
- Ktorú by ste ešte ocenili?
|
Daniel Zaiček Business Development Director B2B Group
|
Mne osobne sa páčila práca GPS Ovečka od THIS IS LOCCO. Obsahovala všetko, čo som od reklamnej kampane očakával. Skvelý nápad, vtipné spracovanie, oslovenie cieľovej skupiny a následnú interakciu s užívateľmi. Od začiatku do konca skvelé.
Nemám konkrétnu prácu, ale veľmi by som vyzdvihol práce, ktoré boli v kategórii performance od spoločností, ktoré sa sústreďujú skôr na výkon, ako na ideu a exekúciu. Sú to "umiestňovači" kreatívnych nápadov, ktorých cieľom je výkon. Odborníci na AdWordsy, heureky, programmatiky, SEO sú pre mňa osobne "neznámi hrdinovia", ktorých si veľmi vážim a cením.
|
Andrej Csino kreatívny riaditeľ Core4/tell it online |
Pre mňa je mimoriadny počin kampaň O2 k 17.novembru. Len málo značiek na Slovensku pochopilo, aký mimoriadne pozitívny vplyv má pre značku hodnotová komunikácia, najmä ak je inline aj s hodnotami značky.
Celkovo oceňujem snahu O2 pristupovať ku komunikácii sviežo a súčasne. Vnímam, že na bankové kampane s influencermi už vzniká trochu pokrivený pohľad. Vzniká dojem, že je to ľahké, že tam nie je práca agentúry a že len kúpite youtubera a je hotovo. Ale v tom sa mnohí mýlia, najmä tí, čo nevidia dovnútra. V kontexte bankového segmentu a cieľového publika sú to kampane mimoriadne kreatívne a inovatívne.
|
Martin Klempa UX & UI designer WEZEO |
Pre mňa osobne bola práca 17. november od Triadu jednoznačne najlepšia či už samotná idea tak ako aj jej spracovanie. Táto práca si zaslúži obrovský rešpekt pre samotné prepojenie operátora O2 s výročím Nežnej revolúcie a Dňa boja za slobodu. Treba mladým pripomínať “novými” technológiami, že sloboda sa ťažko získa a ľahko stratí. Dnes je úplne bežné, prekročiť hranice pred 89’ to bol veľký problém. Ďakujem Triadu a O2 za túto kampaň. Dúfam, že o rok bude takýchto podobných projektov viac.
Nemám žiadnu konkrétnu prácu, ktorú by som chcel oceniť a nebola ocenená. Priznám sa, že som spokojný s ocenenými prácami a myslím si, že porota vybrala naozaj dobre. Rád by som však do budúcna viac špecifikoval podklady k jednotlivým prihláseným prácam, aby porota naozaj vedela prace porovnávať a presnejšie vyhodnotiť je dôležité aby nám nechýbali informácie. Verím, že sa to do budúcich ročníkov zlepší.
|
Katarína Králiková copywriter Wiktor Leo Burnett |
Triad – 17 november. Silná správa. Jednoducho a adresne doručená. Ešte aj v unikátnom momente. Na zimomriavky.
Konspiratori.sk - Projekt, ktorí inzernetom nasvecuje dôležitú tému spravodajských portálov, ktoré šíria nepravdivé informácie (často za účelom vyššieho clickrateu). Dokonca vyvinul script, ktorí klientom pomáha vyhnúť sa nasadeniu reklám na takýchto portáloch. Myslím, že je to aktivita, ktorá mala byť ocenená, pričom nezáleží na tom, že klientom bol jeden z mediálnych domov. Koniec-koncov, kto iný by sa mal angažovať v tejto veci, ak nie práve médiá.
|
Martin Janek Art director SCR creative studios |
Najviac mi v pamäti utkvela práca s názvom 17. november od Triadu. Spoločenský rozmer témy s prepojením na klienta. Myšlienka dotiahnutá do dokonalosti a pritom tak jednoduchá - z tohto som naozaj odpadol. Pretože slobodu si treba vážiť, totalitu a dogmy odmietať. Žijeme dobu, v ktorej je dobre si takéto časy pripomínať (pozdravujem Putina, Trumpa a Kotlebu).
Buď by to bolo "Pred cieľom je vždy najťažšie" alebo "Semtex - odpáľ to naplno - Rosenberg" A prečo? Lebo mám rád lyžovanie a porno.
|
Martin Woska Strategy Director and co-owner TRIAD Advertising |
O2 Soda - Páči sa mi veľmi, pretože je to projekt úplne odlišný od všetkých ostatných prihlásených. Zároveň typický príklad toho, čo by mal Digital Pie určite oceniť. Je to skvele exekuovaný inbound marketing. Dedikovaná redakcia na brandový content, ktorá odvádza skvelú prácu a má skutočné výsledky.
Hudba vs. Burza – Wiktor Leo Burnett - Toto je podľa mňa jeden z najvýraznejších slovenských počinov z hľadiska digitálnej exekúcie, dokonca ocenený na najprestížnejšom reklamnom festivale v Cannes. Mrzí ma, že nebol prihlásený do Digital Pie.
|
Marek Kopča Marketing & Digital Sales Director Union poisťovňa & Union zdravotná poisťovňa |
17. november od agentúry TRIAD pre klienta O2 Slovakia je pre mňa žiarivým príkladom kampane, kde silná idea fantasticky využíva digitálne technólogie a zároveň je pod hlavičkou značky O2 veľmi uveriteľná. Celý koncept vo mne vyvolal zimomriavkový wow efekt.
Veľmi sa mi páčili takmer všetky nominované riešenia od agentúry Riešenia.com. Pre mňa je ich práca dokonalým príkladom špičkového performance digitálneho marketingu, ktorý spája dobrý nápad, technologickú náročnosť a nespochybniteľný komerčný prínos.
|
Peter Řehánek |
Mne sa veľmi páčili dve prace - Becher Atelier od Triadu a Prinášame klasiku späť do moderného života od Core4. Ja mam veľmi rád, keď ma reklama aj baví a nielen mi hovorí “Som produkt a máš si ma kúpiť”. V oboch kampaniach sa mi páči nápad, prepojenie klasického produktu, ktorým je v tomto prípade klasická hudba alebo alkohol ako Becherovka a umenia - ilustrácie, klasická hudba.
Mrzí ma, že aspoň na shortlist Performancu sa nedostali práce, ktoré sú celé len onlinové a naozaj postavené na výkone. Výkon by som tu chcel vidieť prezentový na dátach, ako sú konverzie, ROI, CPA, rastúcich percentách metrík alebo čomkoľvek onlinovom, čo dopadlo ešte lepšie, ako sa deje pri podobných kampaniach.
|
Michal Pastier Group Creative Director ZARAGUZA |
17. november - Výnimočná práca na svetovej úrovni, ktorá spája online offline mobile minulosť aj súčasnosť. Ak ste sa ako zákazník O2 rozhodli 17. novembra navštíviť zahraničnú stránku, alebo ste fyzicky cestovali za hranice, v oboch prípadoch ste zažili ukážku technologickej vyspelosti, kreativity aj sociálneho cítenia značky, hodnú zdieľania medzi agentúrami ako inšpirácia moderného uvažovania nad komunikáciou.
Novodobí otroci - Môžete o probléme informovať, alebo prinesiete dôkaz o jeho naliehavosti, ktorý sa stane mediálnym príbehom. Vďaka stránke, ktorá sa tvárila ako oficiálna organizácia ponúkajúcu lacnú prácu v zahraničí, sa ukázalo, ako ľahko ľudia naletia podvodníkom a prečo je nevyhnutné o tejto téme hovoriť.
|
Vladimír Cintula Senior SEO/SEM consultant Riešenia.com |
17. november od Triadu. Skvelá idea, výborná exekúcia. A súčasne práca, ktorá sa dostane pod kožu.
Kampaň #dzivoKE, pre mňa jednoznačný kandidát aspoň na shortlist. Jedna z najlepších kampaní pre konkrétne mesto alebo región, na ktoré si spomínam
|
Erika Brindzová odborná redaktorka Stratégie |
Najvýraznejšou prácou je 17. november od O2, teda od Triadu. Perfektne zasiahnutá cieľovka v danom čase, teda v momente, kedy si môže odniesť odkaz z kampane najsilnejšie, veľmi dobrý insight. Super! Určite si cenu z prvej digitálnej súťaže zaslúžia viaceré kampane, ktoré priniesli priamy výkon najmä pre eshopy. Verím, že agentúry do budúceho roka pripravia také prihlášky, ktoré ich prácu porote hodnovernejšie predajú.
Nemám konkrétnu prácu, avšak svojím hlasom oceňujem každú takú, ktorú sa pokúša riešiť problém, ktorý sa profesijne týka nás viacerých (konspiratori.sk) a potom je to rozhodne akákoľvek kvalitne odvedená práca v rámci content marketingu, ktorá sa môže pochváliť kvalitnou distribúciou obsahu (napr. linkovanie blogerov) a využívaním formátov obsahu a premysleným napojením na značku.