Creative&Strategy director v Core4 Andrej Csino si od reklamnej brandže dáva pauzu. Zaradí sa tak medzi ľudí, ktorí si plánujú oddýchnuť od agentúrneho života. V reklame je 17 rokov, Má skúsenosti z oboch „pólov reklamy“ – 10 rokov v ATL a 7 v digitále. „Začal som v reklame veľmi skoro a preto aj keď mám len 35 rokov, píšem si 17 rok v reklame. Šiel som od výšky naplno bez oddychu, a je načase urobiť prvú inventúru na duši a na tele,“ prezradil pre Stratégie.
Ako tiež priznáva, venovať sa chce športu a záhrade, z pracovných vecí zatiaľ „iba“ krátkodobým brandovým projektom na externej báze. "Už ma niektorí ľudia oslovili s ponukami na konzultácie k tvorbe marketingu a brandov, čo asi aj vyhovuje môjmu aktuálnemu zameraniu." Andrej nevylučuje, že sa do reklamnej agentúry alebo do aktívneho marketingu opäť vráti.
V agentúre, kde mal za úlohu urobiť z Core4 aj kreatívnu značku, končí po 7 rokoch, 30. júna. Andreja Csina do reklamy nasmeroval Ondrej Štefánik ešte počas jeho strednej školy. Pomáhal bratovi s réžiou spotov a neskôr bol copywriterom v štúdiu Martina Greguša, ktoré zabezpečovalo kreatívu pre TBWA a tiež pracoval v MARK/ BBDO.
Na vysokej škole založili so spolužiakmi koncept študentského kreatívneho štúdia Doctors, za čo v 4. ročníku získali prvý Strieborný klinec. „Pamätám si, že sa okolo nás motali aj vtedy ešte neznámi horliví mlaďasi s menami ako Pastier, Králiková, Matejovič, boli ešte väčšie uchá, ako sme boli my. A pozrite tiež kam to dotiahli :) Proste sme boli kvalitná generácia a všetci sme chceli robiť reklamy ako Vaculík,“ spomína.
Následne štúdio Doctors odkúpil Roman Lazar a Andrej nastúpil do agentúry Designland už ako Creative director, ktorú rebrandoval na Lazar/Klostermann, kde napríklad rebrandoval Dexia banku.
Neskôr sa Andrejovi ozvali z MUW Saatchi&Saatchi. „Práca s Rasťom Uličným mi ukázala, koľko toho ešte neviem, naučila ma väčšej pokore, istej pedantnosti a dôkladnosti v konštrukciách ideí.“ Ako team leader pracoval s Braňom Mladým na „zlatej ére“ Auparku a ČSOB banky. „Mimoriadne ma posunul v oblasti vnímania stratégie a značkyaj Robo Weber a Kamil Charvát. Asi tu sa začalo moje postupné rozširovanie záberu smerom k stratégií a značke,“ hovorí.
Potom prešiel Andrej do Core4, kde mal za úlohu urobiť z dovtedy mediálnej a technologickej značky aj tú kreatívnu. Spolu s Natáliou Vargovou sa mu podarilo nastaviť systém práce, kedy už nebolo treba ponocovať a pracovať cez víkendy. Pracoval na Orangei, kde napríklad naštartoval stratégiu sociálnych sietí, čo hodnotí Andrej miestami aj ako super prácu, ale miestami aj trochu skľučujúcu.
Digitál naštartoval po prvom online tendri aj v Slovenskej sporiteľni, kde komunikačne postavil aj brand Space účtov. „Celkovo toho bolo fakt dosť, som rád že som mal vždy okolo seba inšpiratívnych ľudí, učiteľov, ktorí ma vedeli viesť, a často odpustiť moje špecifické faily,“ uzatvára svoje pôsobenie Andrej Csino.
Z ktorých prác môžete poznať Andreja Csina?
Beacon Web core4 – ako spoluautor a CD / viral reach v 150 krajinách sveta
Facebooková oberačka jabĺk – jedna z najkomentovanejších aktivít na slovenskom Facebooku / celkovo vyše 1 milión komentárov
Kompletný brand Space účtov Slovenskej sporiteľne:
Kampane pre ČSOB
Kampane pre Aupark:
Mentos: