Už budúci týždeň sa začína najväčší festival svetovej reklamy Cannes Lions. To je dôvod, aby si zástupcovia agentúry Wiktor Leo Burnett spolu so Stratégiami nielen pozreli vybrané reklamy, ktoré budú súťažiť o cenné Levy, ale najmä zahrali sa na porotu a vybrali tú reklamu, ktorá má väčšie šance uspieť na festivale v Cannes.
V desiatich battloch sa postupne stretnú dvojice reklám, ako aj zástupcovia agentúry WLB a Stratégií. Ich úlohou je vybrať tú, ktorá podľa nich má väčšie šance u svetovej poroty. Vyhráva ten, ktorého tip na favorita získa v Cannes viac sošiek Leva.
Začíname dvojicou reklám:
01. CHANGE THE REF INC. ‘THE LOST CLASS’
vs.
08. FONDATION EMERGENCE ‘COLOURS OF PRIDE’
Lucia Kekeňáková |
Obe reklamy sa snažia chrániť tých, ktorí nedokážu chrániť samých seba. Práve preto sa nedá porovnávať, ktorá má väčší zmysel alebo prínos. Ostatné sa však porovnať dá, z čoho mi vypadol jednoznačný favorit. Silný insight s precízne vyčíslenou štatistikou? Bam! Skvelá idea s real-time twistom? Bam! Brutálna exekúcia s nádherne dotiahnutými detailmi? Bam! Spot The Lost Class pre organizáciu Change The Ref potvrdila, že láska k dieťaťu je to najsilnejšie palivo. Aj reklamné. Preto mu dávam svoj hlas.
odborný redaktor Stratégie |
Rastislav Michalko
Zapôsobili na mňa obe videá, a to kvôli ich posolstvám a ťažkej téme, ktorú komunikujú. Na videu The Lost Class pre Change The Ref oceňujem hudbu, kotrá zanechala ešte silnejší emočný zážitok. Tiež ma zaujal twist, keď sa prázdne stoličky premieňali na americký cintorín, to bol silný moment videa.
Napriek tomu viac oceňujem Colours of Pride pre Fondation Emergence. Páči sa mi, ako tvorcovia videa zmenili pohľad na Pride. Má to byť oslava inakosti, no pritom nejde o žiadnu oslavu, keďže sa stane, že účasníci sú bežne napádaní. Zdanlivo jednoznačná vec ako je farebná dúhová vlajka môže dostať novú podobu.
Tiež oceňujem, že autenticitu videa dotvárajú práve zábery skutočných ľudí, ktorí boli napadnutí. Pri tomto mi napadlo legendárne hudobné video skupiny Soul Asylum, ktorých preslávila pesnička Runaway Train aj kvôli tomu, že použili vo videu fotky nezvestných osôb. Práve kvôli tomuto videu sa v čase vysielanie tohto klipu zvýšila v USA objasnenosť nezvestných osôb. Kiežby aj fotky zbitých ľudí z Pridu ľudom otvorili oči.