StoryEditor

Cannes Predictions: Chýbajúca kapitola v učebnici rozpútala v Indii diskusiu o tabu téme

21.06.2022, 17:41

V druhej práci zasa hudba a technológia spríjemňuje každdennú liečebnú metódu. Ktorú reklamu by ste ohodnotli lepšie vy?

V tomto kole Cannskeho reklamného battlu predstavujeme dve reklamy, ktoré pomáhajú. P&G otvorila v Indii tabu tému, ktorá sa týka ženskej menštruácie. Druhá reklama ukazuje ako sa dá vylepšiť spojením hudby a technológie klasická liečba.

P&G Whisper "The Missing Chapter"

vs.

Woojer "Sick Beats"

image

Eva Kučerová, Wiktor Leo Burnett

Eva Kučerová, Account Director, Wiktor Leo Burnett

Obe práce sú výborné a obe si určite sošku z Cannes odnesú. Kampaň pre P&G pracuje s veľmi silným kultúrnym insightom a dôležitou témou. Vyberám si však kampaň "Sick Beats". Doslova vytuniť klasickú liečbu (zatiaľ stále nevyliečiteľnej) cystickej fibrózy a spraviť z nej cool zábavu pre deti je naozaj niečo! Páči sa mi to o to viac, že ide o reálny zlepšovák kvality života na každý jeden deň.Kolegovia, zajtra sa v práci tešte na nový 40 Hz playlist:)

Martina Bednárová, šéfredaktorka „brainee.sk“

image

Brainee- Martina Bednárová

Kampaň The Missing Chapter z dieľne P&G rozpútala v Indii debatu o menštruácii. Vkusnú, edukačnú, farebnú a najmä cielenú nie len na mladé dievčatá a ženy, ale práve na autority a kompetentných, ktorí môžu zaviesť vzdelávanie v tejto oblasti napríklad v školách. Kvitujem, že sa spoločnosť nebála tému v rôznych komunikačných kanáloch seriózne, apelovať na staršiu cieľovku a práve ľudí, ktorí majú v rukách moc odtabuizovať tak prirodzenú vec. Je organizovaná tak komplexne, celoštátne a rôznorodými kanálmi, že by mohla zabodovať v niektorej z kategórií. Aj keď patrí India medzi chudobné krajiny, kastovné a preľudnené, spoločnosť otvára témy, ktoré mali byť už dávno vyriešené. Radšej neskôr, ako nikdy.

Čo je marketingovo účinnejšie, ako keď sa technologická spoločnosť (v tomto prípade WOOJER) spojí s technologickým fenoménom, ktorý pozná takmer každý (Spotify) a spolu uvedú na trh pomôcku, ktorá zlepší život malým deťom? Skutočne prospešný, inovatívny produkt, ktorý pomôže tisícom deťom. Spoločnosť si však na reklame nedala výrazne záležať, stavila na prirodzenosť, snímky na choré deti, ich ťažké osudy a následné zobrazenie reálneho zlepšenia života po použití vesty, ktorá deťom pomáha dýchať. Čo sa týka prevedenia, považujem to však za taký lowcost, nečakám, že zaboduje.​

21. jún 2022 17:45