V novom Cannskom dueli sa stretli dva svety - idealistický, nádherný svet módy a na druhej strane svet hendikapovaných, ktorý nie je vždy taký romantický a snivý. Obzvlášť pri prekonávaní bežných prekážok či príprave na športový výkon.
Channel 4 'Super. Human'
vs.
Burberry 'Open Spaces'
Ako rozhodli tipujúci?
Marcela Šimková, šéfredaktorka, Hospodárske noviny a hnonline.skBurberry nám ukázalo nádhernú ľahkosť bytia. Surreálny obraz o tom, ako môže vyzerať sloboda, je nepochybne krásnym príkladom, ak hľadáme inšpiratívny spot.
Naopak, v kampani pre Channel 4 stojíme pevne nohami na zemi, aby sme videli odhodlanosť, ktorú musia hendikapovaní športovci vynaložiť vo svojom bežnom živote a nielen vtedy, keď sa pripravujú na nejaké vrcholové podujatie. Svoj hlas dávam Channel 4, nielen kvôli sociálnemu aspektu, ale aj za to, že sa autorom podarilo tú istú ideu opäť spracovať zaujímavo, pozerateľne, prekvapivo a zároveň posunúť ju ešte ďalej...Nie vždy sa to zadarí...
Martina Mihálová, Senior Art Director, Wiktor Leo Burnett
Po štyroch (vlastne piatich) rokoch tu máme ďalší do série spotov Superhumans pre Channel 4 od ich agentúry 4creative. Skvelý výber hudby s výborným textom, nečakané obrazy v nadupanom strihu. A silný message, ktorý nám tentoraz hovorí o krehkosti a denno-dennom strádaní a prekonávaní množstva prekážok týchto elitných športovcov ale i bežných telesne hendikepovaných ľudi. Tento follow up plný vtipu a nadhľadu tak prekvapivo presúva fokus zo slova “Super” na slovo “Human”. Výborné a hodné oscarového režiséra.
Ale mojich 11 z 10 ide tentoraz spotu “Open Space” od Burberry. CGI z dielne The Mill je exekučne dokonalá (od Oscarového Tyger a drak už predsa len ubehli dve dekády:). Ten spot viem pozerať znova a znova. Obrazovo nádherný surreálny masterpiece hudobne dotiahnutý do dokonalosti sprostredkúva až detský pocit radosti a slobody. V (post)pandemických časoch vnímaný ešte intenzívnejšie. Pripomenul mi všetky tie lietajúce sny, z ktorých som sa nechcela zobudiť.
Ďakujem, Burberry <3