Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej výskumnej štúdie „Project Trinity” realizovanú medzi internetovými užívateľmi a čitateľmi. Štúdia sa zamerala na zistenie súvislosti medzi atraktivitou obsahu a pozornosťou, ktorá je venovaná online reklame.
StoryEditor

Prieskum: Ako súvisí atraktivita obsahu s vnímaním online reklamy?

02.08.2022, 09:30
Autor:
redred

Pozrite si výsledky prieskumnej štúdie Project Trinity, od spoločností Teads a Havas Media Group.

Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej výskumnej štúdie „Project Trinity" realizovanú medzi internetovými užívateľmi a čitateľmi. Štúdia sa zamerala na zistenie súvislosti medzi atraktivitou obsahu a pozornosťou, ktorá je venovaná online reklame.

  • Čitatelia venujú reklame väčšiu pozornosť, ak ich zaujme obsah, v ktorom je reklama umiestnená. Takéto články generujú takmer šesťkrát viac pozornosti ako stránky podkategórií a o 1,6-krát viac pozornosti ako hlavné stránky webov.
  • Reklamy umiestnené uprostred obrazovky mobilných zariadení získali o 25 percent viac pozornosti, ako reklamy na bočných stranách obrazovky.
  • Reklamný neporiadok, teda veľké množstvo reklám na stránke, výrazne oslabuje pozornosť. Štúdia uvádza príklad stránok venovaných športu, ktoré zobrazovali dvojnásobné množstvo reklám na obrazovke, avšak v porovnaní so spravodajskými stránkami generovali iba polovičnú pozornosť na jednu reklamu.
  • 20 %-ný podiel medzi reklamami a obsahom zvyšuje pozornosť používateľov a, naopak, znižuje vnímanie reklamného šumu. Z toho vyplýva, že zobrazenie jednej väčšej reklamy, oproti väčšiemu počtu menších, je efektívnejšie pre upútanie pozornosti čitateľov.
  • Najväčšie zapojenie čitateľov do obsahu, podľa ich času stráveného na obrazovke, generujú spravodajské, vedecké a športové weby.
  • Spravodajstvo je najúspešnejšou kategóriou z hľadiska času stráveného sledovaním reklám a to naprieč pohlaviami a vekovými skupinami. Podľa štúdie to potvrdzuje schopnosť značiek podporovať kvalitnú žurnalistiku a nadväzovať zmysluplné spojenie so spotrebiteľmi, prostredníctvom svojich mediálnych investícií.

O prieskume: Štúdia využila údaje zo sledovania pohybu očí a správania, ktoré spoločnosť Lumen Research pasívne zbierala od roku 2018 od viac ako 2 000 online panelistov v USA a Veľkej Británii.

01 - Modified: 2022-08-02 05:00:00 - Feat.: - Title: Svetové automobilky na sociálnych sieťach: Najviac sa darí Mercedes-Benz 02 - Modified: 2022-07-15 10:45:40 - Feat.: - Title: Slovákom na influenceroch najviac prekážajú neúprimné príspevky 03 - Modified: 2022-04-21 18:15:02 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je stále Expres. Má aj najväčší podiel na trhu 04 - Modified: 2022-02-27 17:17:52 - Feat.: - Title: Najobľúbenejšou značkou na Slovensku je kníhkupectvo Martinus 05 - Modified: 2022-02-22 12:42:31 - Feat.: - Title: Prieskum: Dôvera v štát a médiá v demokratických krajinách klesá
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. august 2022 09:31