Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej výskumnej štúdie „Project Trinity” realizovanú medzi internetovými užívateľmi a čitateľmi. Štúdia sa zamerala na zistenie súvislosti medzi atraktivitou obsahu a pozornosťou, ktorá je venovaná online reklame.
StoryEditor

Prieskum: Ako súvisí atraktivita obsahu s vnímaním online reklamy?

02.08.2022, 09:30
Autor:
redred

Pozrite si výsledky prieskumnej štúdie Project Trinity, od spoločností Teads a Havas Media Group.

Spoločnosti Teads a Havas Media Group predstavili výsledky spoločnej výskumnej štúdie „Project Trinity" realizovanú medzi internetovými užívateľmi a čitateľmi. Štúdia sa zamerala na zistenie súvislosti medzi atraktivitou obsahu a pozornosťou, ktorá je venovaná online reklame.

  • Čitatelia venujú reklame väčšiu pozornosť, ak ich zaujme obsah, v ktorom je reklama umiestnená. Takéto články generujú takmer šesťkrát viac pozornosti ako stránky podkategórií a o 1,6-krát viac pozornosti ako hlavné stránky webov.
  • Reklamy umiestnené uprostred obrazovky mobilných zariadení získali o 25 percent viac pozornosti, ako reklamy na bočných stranách obrazovky.
  • Reklamný neporiadok, teda veľké množstvo reklám na stránke, výrazne oslabuje pozornosť. Štúdia uvádza príklad stránok venovaných športu, ktoré zobrazovali dvojnásobné množstvo reklám na obrazovke, avšak v porovnaní so spravodajskými stránkami generovali iba polovičnú pozornosť na jednu reklamu.
  • 20 %-ný podiel medzi reklamami a obsahom zvyšuje pozornosť používateľov a, naopak, znižuje vnímanie reklamného šumu. Z toho vyplýva, že zobrazenie jednej väčšej reklamy, oproti väčšiemu počtu menších, je efektívnejšie pre upútanie pozornosti čitateľov.
  • Najväčšie zapojenie čitateľov do obsahu, podľa ich času stráveného na obrazovke, generujú spravodajské, vedecké a športové weby.
  • Spravodajstvo je najúspešnejšou kategóriou z hľadiska času stráveného sledovaním reklám a to naprieč pohlaviami a vekovými skupinami. Podľa štúdie to potvrdzuje schopnosť značiek podporovať kvalitnú žurnalistiku a nadväzovať zmysluplné spojenie so spotrebiteľmi, prostredníctvom svojich mediálnych investícií.

O prieskume: Štúdia využila údaje zo sledovania pohybu očí a správania, ktoré spoločnosť Lumen Research pasívne zbierala od roku 2018 od viac ako 2 000 online panelistov v USA a Veľkej Británii.

01 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 02 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 03 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 04 - Modified: 2022-09-30 07:05:18 - Feat.: - Title: Globálna technologická spoločnosť Teads rozširuje svoj tím pre Česko a Slovensko o dve posily 05 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 02:55