StoryEditor

Juraj Kováč: O prácach na Zlatom klinci by nemali rozhodovať "ľudské kvetináče"

03.08.2022, 10:23

Z rozhovoru sa dozviete:

  • prečo si organizátori vybrali koncept hry
  • akými zmenami prešli kategórie Zlatého klinca
  • ako sa zostavuje porota súťaže a kto bude tento rok predsedami porotami
  • prečo bude medzi porotcami aj stratég
  • ktoré kategórie budú mať podľa šéfa ADC najväčšie a naopak, možno najmenšie zastúpenie
  • čo očakáva od tohtoročnej súťaže

Juraj Kováč ako prezident Art Direcor´s clubu, ktorý združuje slovenských kreatívnych ľudí pôsobiacich prevažne v reklame, pre Stratégie hovorí o tohtoročnom Zlatom klinci. Organizátori urobili viaceré zmeny v kategóriách, novinkou je napríklad kategória Udržateľný rozvoj. Aj v tomto roku budú o prihlásených prácach rozhodovať dve poroty a vieme aj to, kto bude ich predsedami.

Na aký Zlatý klinec sa môžeme tešiť tento rok?
Koncept Zlatého klinca navrhla v tomto roku agentúra Zaraguza. Vychádza z idey, ktorá nám ako organizátorom bola sympatická. Je to vlastne „back to the roots“ – ako kreatívci sa radi hráme, vymýšľame. Preto je koncept hry prirodzený. Zároveň sme videli potenciál rozvíjať tému či už v komunikácii, ale aj na samotnom evente.

image

Zlatý klinec 2022, koncept od agentúry Zaraguza

Urobili ste aj zmeny v kategóriách.
Menili sme pár vecí, ktoré nám ako ADC, ktorého úlohou je nastavenie kategórií, prišli neaktuálne, Veľmi ľahkým refreshom prešli Poster a Print, ktoré sme spojili v kategórii Vizuál, ďalej sme pod Other digital solutions vsunuli Rich media a Banners. Najväčšia diskusia sa udiala v kategórii Duch doby. Cítili sme, že ju potrebujeme zmeniť, len sme nevedeli ako -  či ju úplne zrušíme alebo jej dáme nové podkategórie. Spočiatku sme ju chceli viac rozšíriť, dať prihlasovateľom väčšiu voľnosť a vypustiť podkategórie. Ale napokon sme sa inšpirovali Cannes Lio...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-18 11:54:57 - Feat.: - Title: Jozef Lipa: Je to strašidelné, ale zároveň sa teším, čo nám ešte AI do reklamnej produkcie prinesie 02 - Modified: 2025-11-07 16:50:58 - Feat.: - Title: Kamil Charvát: Insight môže byť hocičo. Musí to chytiť, získať si pozornosť, vyvolať emóciu 03 - Modified: 2025-11-05 15:56:57 - Feat.: - Title: JANDL zostáva na čele najvýkonnejších reklamných agentúr, ďalšie poradie sa výrazne zmenilo 04 - Modified: 2025-10-29 09:48:01 - Feat.: - Title: Na aké televízne reklamy sa najviac sťažovali diváci kedysi a na ktoré dnes? 05 - Modified: 2025-09-19 10:52:08 - Feat.: - Title: TOTO UŽ BOLO! Kniha mapuje 30 rokov slovenskej reklamy a nájdete v nej aj príšerné kúsky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 02:18