Najprestížnejšia súťaž oceňovania kreatívnych reklám na Slovensku - Zlatý klinec, vyhlási víťazov 9. septembra. Organizátori aj v tomto roku pripravili pár noviniek, jednou z nich je špeciálna súťažná kategória Udržateľný rozvoj.
V prípade poroty, pokračujú organizátori v nastavení z minulého roka. O prácach budú rozhodovať dve poroty Singlechannel a Multichannel. Obe budú z pozície predsedov viesť skúsení a seniorní kreatívni odborníci, ktorí ale nemajú hlasovacie právo. Pre Multichannel bude predsedom poroty Peter Rajčák a Singlechannel bude viesť Peter Darovec.
V oboch kmeňových porotách zasadne šesť odborníkov z reklamy, ktorých vo vybraných kategóriách doplní odborná porota. Členov poroty každý rok nominuje Art Director´s Club.
"Ono to je celkom náročné zostaviť porotu na Zlatý klinec, dokonca si vedieme excelovskú tabuľku," vysvetľuje Juraj Kováč. "Trváme na tom, aby to bol mix odborníkov od určitej úrovne seniority z rôznych agentúr, zároveň aby to bol vyrovnaný počet copywriterov a art directorov. Aby tam boli skúsení porotcovia, ale aj nové tváre. Aby to nakoniec bola silná a skúsená porota, a ako hovorí Peťo Michalka (keatívny riaditeľ Eite/monday Lovers pozn. red.) „nech to nie sú ľudské kvetináče“, ktoré tam budú sedieť a nič nepovedia. Chceme, aby členovia poroty boli nielen odborníci, ale aby vznikla diskusia ľudí s názorom. A samozrejmá vec – pozerali sme sa na porotu z pohľadu vyrovnaností pohlaví, nášmu biznisu dlhodobo chýbajú ženské tváre. Preto je to vždy trochu výzva. V Multichannel porote je Lenka Slovák Bónová, v druhej česká porotkyňa Nikola Foktová - Creative Director Leo Burnett Prague," dopĺňa Kováč.
Do poroty tento rok zasadne aj stratég - Vlado Lefík "Vieme, že kreatívny stratég stojí pri zrode tých najlepších kampaní. Prináša komplexný, analytický pohľad," vysvetľuje dôvod nominácie stratéga do poroty, ktorá rozhoduje o najkreatívnejších prácach, Juraj Kováč.
Organizátori Zlatého klinca - Klub reklamných agentúr, At diirector´s club a Stratégie, zverejnili členov kmeňových porôt. Pozrite sa, kto bude rozhodovať o najlepších kreatívnych prácach v tomto roku.
Za predsedu Singlechannel poroty bol zvolený kreatívny riaditeľ v agentúre Istropolitana Ogilvy Peter Darovec. Spolu s ním budú v kmeňovej porote rozhodovať - Adam Jánoš (Free Andy), Peter Ižo (MADE BY VACULIK), Milan Malý (Zaraguza), Igor Majkút (Freelancer), Tomáš Bánik (Vácuum Group), Nikola Foktová (Wiktor Leo Burnett Prague).
Porota hodnotí kategórie: Vizuál, Out of Home, Craft, Audio reklama, Film a Design.
Aj kmeňová Multichannel pozná svojich členov. Pod vedením skúseného Petra Rajčáka budú o prácach rozhodovať? Vlado Lefík (Wiktor Leo Burnett), Martin Jaňák (THIS IS LOCCO), Jakub Kuvik (MUW Saatchi&Saatchi), Lenka Slovák Bónová (Freelance), Vlado Kurek (TRIAD) a hosťujúci porotca z Česka: Pavel Wilhelm Přibyl (Creative Director Wilhelm Kinga).
Porota hodnotí kategórie: Digital, Média, Promo & Activation, Kreativita v PR kampani, Kampaň a Udržateľný rozvoj.
O Zlatom klinci
Zlatý klinec je najprestížnejšia slovenská súťaž kreatívnych reklám na Slovensku. Každoročne v nej súťažia stovky reklamných prác od slovenských agentúr. Najúspešnejšia agentúra sa stáva Agentúrou večera, ocenenie odovzdávajú Stratégie. Okrem toho môže porota udeliť Grand Prix a Art Prix, klub ADC odovzdáva ocenenie za výnimočný prínos v reklame - Filip. Organizátorom je spoločnosť Ad Awards Association (Klub reklamných agentúr, Art Director´s club a magazín Stratégie). Tento rok sa Zlatý klinec uskutoční 9. septembra v Starej tržnici.
Partneri Zlatého klinca 2022
Kategória Craft - Pretlak
Kategória - Film - Eallin Nomad
Kategória Digital - Kooperativa poisťovňa
Kategória Media - TV JOJ
Kreativita v PR kampani - Slovenská sporiteľňa
Kampaň - SPP
Udržateľný rozvoj - Slovak Telekom