StoryEditor

Budúcnosť komunikácie vidím v offline priestore

26.08.2022, 08:44

„Netreba sa vyčerpať krátkodobými taktickými ohýbaniami značky a komunikáciami promočného prístupu, ale viesť so spotrebiteľom dlhodobý autentický dialóg. Verím, že takéto značky budú víťazné,“ hovorí Pavol Chalupka, marketingový riaditeľ spoločnosti Kofola.

S: V spoločnosti Kofola pôsobíte pätnásť rokov. Kam sa posunula kľúčová značka Kofola za toto obdobie?

Najvýraznejšia zmena je v tom, že kým pred pätnástimi rokmi bola Kofola vyzývateľom veľkých globálnych značiek, tak dnes už má postavenie rešpektovanej, silnej a všadeprítomnej značky. Druhá vec, ktorú by som rád spomenul, je samotná značka a jej imidž, ktorý sa snažíme budovať konzistentnou komunikáciou v tom, čo Kofola hovorí, aké posolstvá ponúka. Podobne to máme aj s ostatnými značkami.

Treťou doménou značky je spotrebiteľ. Spotrebitelia sa menia, menia sa mladí ľudia, ich postoje, kontexty, v akých žijú, a tým sa menia aj príležitosti, v ktorých sa značka nachádza, a na to musíme reagovať. Spomínaná konzistentnosť je síce super, ale na druhej strane, ak by sme ukazovali jedno divadlo a navyše v budove, kam mladí ľudia nechodia, tak to by bola strategická chyba. Mladí nie sú zaťažení starými režimami, žijú v celkom inom kontexte a začínajú byť hlasom v spoločnosti. To je fakt, ktorý treba rešpektovať.

S: Čo v prípade Kofoly znamená konzistentnosť?

Ide o tému lásky, bezpodmienečnej lásky prenesenej do sloganu: Keď ju miluješ, nie je čo riešiť. Nikdy sme nemali ambíciu odkloniť sa od nej.

S: Vieme o vás, že ste veľkým zástancom priamej komunikácie so spotrebiteľom...

Áno, dá sa povedať, že to je takou mojou najväčšou vierou v marketingu. Sú dve cesty. Prvá, tradičná a fungujúca, je, že sa chcem dostať do hlavy človeka a maximalizovať awareness. Tu je efektívnym nástrojom určite televízia. Druhá cesta je, že sa chcem dostať do srdca spotrebiteľa, a tu sú efektívne nástroje offline aktivity. Ideálne mimo komunikačného priestoru, nebojovať v krvavom mori komunikácie, tak televíznej, ako ani digitálnej, ale ísť priamo za spotrebiteľom na také miesta, kde strávi čas s mojou značkou. Tým sa buduje hlboký autentický vzťah značka – spotrebiteľ a opačne. Je to však extrémne ťažká cesta, ako budovať lovebrandy, a určite nie lacnejšia ako ktorýkoľvek iný kanál.

S: Pri značke Rajec sú to športové podujatia s cieľom posilniť jej pôsobenie v segmente on the go. Ako je to v prípade Kofoly?

Počas leta nie sme v televízii, ale so značkou Kofola sme prítomní na hudobných festivaloch. Trend po pandémii je jasný. Keď je vonku pekné počasie, ľudia nesedia doma pri televízore, ale vybehnú von. Preto svoju energiu fokusujeme na festivaly. Naša prítomnosť na festivaloch je najintenzívnejš...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-27 12:10:30 - Feat.: - Title: Legendárna československá značka takmer zanikla. Na nohy ju opäť postavila rodina Samarasovcov 02 - Modified: 2022-11-24 11:23:02 - Feat.: - Title: Legendárna reklama Kofoly je späť. Predstavuje limitovanú edíciu s prekvapivou príchuťou 03 - Modified: 2022-08-24 07:08:07 - Feat.: - Title: Marketer´s View: Samsung na Slovensku má ešte vyššie renomé ako v Česku 04 - Modified: 2022-08-03 08:51:14 - Feat.: - Title: Marketer´s View: Do roka chceme pôsobiť jednotne na všetkých trhoch regiónu 05 - Modified: 2022-07-01 09:21:39 - Feat.: - Title: Dievčatko z vianočnej reklamy na Kofolu je späť. Nová reklama sa hrá aj s claimom: Keď ju miluješ, "cirkulkuješ"
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. január 2023 04:03