StoryEditor

Výdavky do internetovej reklamy stále rastú, aj keď už nie tak rapídne

06.09.2022, 10:56
Autor:
redred
  • Za prvý polrok sa preinvestovalo 87 miliónov eur, výdavky do internetovej reklamy vzrástli o desať percent.
  • Predchádzajúci rok rástli výdavky o 28 percent, bol to však veľmi neštandardný rok 
  • V ďalšom období bude Slovensko ovplyvňovať energetická kríza aj vojna na Ukrajine. 
  • Aktuálne čísla sú podľa predsedu správnej rady IAB Mateja Kolarovského uspokojujúce. 
  • Najväčšou výzvou aj potencionálnym driverom je video reklama. 
  • Naďalej bude rásť mobilná reklama, ale priestor sa postupne nasýti. 
  • Analýzu poskytlo Stratégiám IAB Slovakia - Združenie pre internetovú reklamu. 
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

 

 

IAB Slovakia - Združenie pre internetovú reklamu pravidelne zverejňuje vývoj na digitálnom trhu. Podľa najnovších informácií z prvého polroku 2022 výdavky rastú, aj keď už nie tak razantne ako tomu bolo v uplynulom období. V medziročnom porovnaní s prvým polrokom 2021 výdavky do online reklamy zaznamenali 10% rast.

„V porovnaní s predchádzajúcim rokom 2021, kedy sme zaznamenali plus 28 percent, sa môže aktuálny nárast výdavkov do internetovej reklamy zdať pomerne nízky. Treba si však uvedomiť, že rok 2021 bol absolútne neštandardný rok, v ktorom sa uvoľnilo veľa zamrznutých rozpočtov z predchádzajúceho obdobia a výrazne mu pomohli reklamné rozpočty ecommerce," hodnotí aktuálne čísla výkonná riaditeľka IAB Dáša Karpelová. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-24 07:31:50 - Feat.: - Title: Slovákov baví v podcastoch politika. Rebríčku počúvanosti kraľuje Braňo Závodský 02 - Modified: 2025-02-18 16:35:01 - Feat.: - Title: Marketéri hlásia masívny nástup AI SEO. Kto zmešká vlak, je mimo hry 03 - Modified: 2025-01-29 09:29:34 - Feat.: - Title: Nervozita pred valným zhromaždením IAB Slovakia. Hrozí rozpad organizácie 04 - Modified: 2024-09-12 12:16:37 - Feat.: - Title: Výdavky do digitálnej reklamy v prvom polroku ´24 rástli na Slovensku o 12 percent 05 - Modified: 2024-03-28 08:17:15 - Feat.: - Title: Tretina príspevkov influencerov zavádza publikum, značky hazardujú s reputáciou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2025 10:56