Raiffeisen bank vianočná kampaň
StoryEditor

Raiffeisen banka má medzinárodnú vianočnú kampaň. V tendri uspela agentúra THIS IS LOCCO

06.12.2022, 10:48
Autor:
redred

 Kampaň teraz nasadia v jedenástich krajinách. Jej hlavným nosičom je televízny a online spot.

 

THIS IS LOCCO, ktoré už vytvorilo viacero menších produktovo zameraných kampaní pre Raiffeisen banku na Slovensku, uspelo spomedzi piatich agentúr v medzinárodnom tendri organizovanom Raiffeisen Bank International.

"Tých, ktorí sa o nás starajú, často nie je vidieť." To je základný message spotu, ktorý má dve roviny – jednak odkazuje na rodičov, ktorých pomoc si často ani neuvedomujeme, hoci stoja pri nás už od prvých krôčikov a bez ich podpory by sme ďaleko nezašli. A presne taká je aj úloha banky v našich životoch – hoci tiež zostáva neviditeľná, skoro celý život sa stará o naše financie, čím nás chráni a posúva nás vpred.

Hlavnými hrdinami vianočného spotu sú malý chlapec a jeho otec. Tak ako každý rodič, aj on si fotografuje všetky pekné momenty, ktoré so synom prežíva. Ako hlavný fotograf svojej rodiny sa však musí zmieriť s tým, že sám bude na väčšine fotiek chýbať. A práve to je základ vrcholnej emočnej scény, ktorá ešte viac prehĺbi jeho vzťah s dieťaťom.

„Výchova dieťaťa je sprevádzaná mnohými krásnymi momentmi a v dnešnej dobe asi neexistuje rodič, ktorý by odolal pokušeniu ich zvečniť. V mobile máme stovky fotografií našich detí, ale smutným faktom je, že keďže my sme tí, ktorí fotia, na väčšine chýbame. Práve tu sme videli pekný prienik s pozicioningom banky ako takej – tých, ktorí sa o nás starajú, často nie je vidieť. Ale keďže sme točili vianočný spot, všetko sa nakoniec skončí šťastne zásluhou chlapca, ktorý situáciu vyrieši tak, ako to vedia iba deti,“ hovorí Martin Polakovič, copywriter z THIS IS LOCCO.

„Koncept, ktorý navrhla agentúra THIS IS LOCCO, nás presvedčil ďaleko najviac spomedzi všetkých návrhov svojím univerzálnym insightom, s ktorým sa môže stotožniť úplne každý: staráme sa o svoju rodinu, a hoci naše úsilie nemusí byť viditeľné na prvý pohľad, sme radi, že jej môžeme byť každý deň oporou. Takisto ako má rodič neustále na zreteli svoje deti, takisto aj my ako značka myslíme na svojich zákazníkov a podporujeme ich, hoci nás nie je vždy vidieť. Toto prirovnanie preto považujeme za veľmi relevantné. To, ako sa chlapec dozvie, že otec na fotkách chýba, a rozhodne sa tento problém vyriešiť svojím vlastným detským spôsobom, nás chytil za srdce. Celý agentúrny tím vo vianočnej kampani výborne spojil náš brand message so silnou vianočnou atmosférou. Takisto prejavil vynikajúce schopnosti v manažovaní produkčných výstupov, pracoval flexibilne a načas,“ hovorí Ioana Popescu, International Retail Marketing Manager, Raiffeisen Bank International.

„Tvorba medzinárodného konceptu má svoje špecifiká. Kvôli lokalizácii je prirodzené sa vyhnúť dialógom, ale oveľa dôležitejšie je nájsť emočný ľudský insight univerzálne prenesiteľný naprieč krajinami. Kľúčovým pre nás bolo však nepriniesť iba dojímavý vianočný spot, ale hlavne kampaň, v ktorej má banka svoje prirodzené miesto. Tá sa v ňom ocitne nielen v úvode ako sprostredkovateľ zážitkov s fotoaparátom, ale hlavne v metaforickej rovine starostlivosti. Lebo rovnako v súkromí, ako aj v obchodnom vzťahu, tá skutočne úprimná starostlivosť sa deje na pozadí bez toho, aby sme sa dožadovali uznania,“ dodáva Juraj Kováč, Creative & Strategy Director, THIS IS LOCCO.

Spot režíroval Dano Dekan v produkcii Hitchhiker Films. V plnej dĺžke bude nasadený online v Chorvátsku, Albánsku, Bielorusku, Bosne a Hercegovine, Českej republike, Maďarsku, Kosove, Rumunsku, Srbsku, v Rakúsku a na Slovensku, z toho v Kosove, Chorvátsku, Bosne a Hercegovine a v Rumunsku aj ako 30-sekundový, resp. 45-sekundový TV spot. Súčasťou kampane sú aj vizuály od Jakuba Klima.

 

Vizitka: 

Klient: Raiffeisen Bank International 

Agentúra: THIS IS LOCCO 

Creative & Strategy Director: Juraj Kováč 

Art Director: Juraj Sapara, Marek Sivý

Copywriter: Martin Polakovič

Account Manager: Marína Zollerová

Produkcia: Hitchhiker Films 

Réžia: Dano Dekan 

 

 

 

 

01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 03 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 04 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 05 - Modified: 2024-03-01 09:35:38 - Feat.: - Title: Vychovala ich nemocnica: deti s rakovinou sa v novej kampani menia na hiphoperov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 12:15