Výskumná spoločnosť Kantar pokračuje s organizáciou obľúbeného eventu KANTAR & FRIENDS. V apríli prídu do Prahy, Bratislavy a Viedne experti na inovácie, dáta aj podporu kultúry.
Kompletný program si môžete pozrieť TU.
Na všetkých troch miestach vystúpi riaditeľ inovácií Kantaru Simon Duval Kiefer. Rozprávali sme sa s ním práve o inovačnom procese.
Čo sú z vašej skúsenosti najdôležitejšie kroky inovačného procesu vo vašej firme ešte pred uvedením produktu na trh?
Použite predstavivosť, aby ste išli ďalej, ako len za tým, čo je očividné. Príliš veľa dnešných inovácií je jednoducho reakciou na súčasné trendy a na to, čo ľudia hovoria, že chcú. Namiesto toho inovátori odomknú hlboké ľudské chápanie ľudí v ich kontexte a aplikujú svoju vlastnú predstavivosť, aby si predstavili, ako by veci mohli byť. Počiatky úspechu spočívajú v predstavivosti zameranej na „Prečo“ v pozadí toho „Čo“ odomkne nové nápady, postrehy a príležitosti na podporu rastu.
Pestujte si empatiu, aby ste získali srdcia a mysle. Musíme kultivovať našu empatiu s túžbami a motiváciami iných ľudí v každom kontexte a aplikovať toto porozumenie na identifikáciu nevyslovených napätí, poučiť sa z výnimiek, a nie ich ignorovať, a vytvárať nové riešenia problémov, ktoré ľudia považujú za samozrejmosť. Ak sa nám to podarí, cieľové publikum nebude musieť premýšľať o tom, či sú naše inovácie relevantné, jednoducho sa budú cítiť správne.
Učte sa na každom kroku inovačnej cesty. Inovátori si musia osvojiť agilný vývojový proces, ktorý umožňuje rýchly a efektívny spotrebiteľský prieskum, a potom vývoj ponuky na základe spätnej väzby, aby konečná inovácia dosiahla svoj plný potenciál.
Ako vidíte inovačný proces v budúcnosti?
Bude sa ešte viac spoliehať na behaviorálnu vedu ako predtým; inovácie sú vo svojej podstate riskantné podnikanie, ktoré je ešte riskantnejšie, ak neberiete do úvahy ľudskú povahu a vplyv kontextu počas inovačného procesu. Investície do energie sa presunú z fázy „Testovania“ (Build) do fázy „Učenia sa“ (Identify).
Agilita je nevyhnutná: ak chcete rýchlo rozvíjať inovácie, musíte efektívne podporovať svoje najlepšie nápady, budovať dynamiku a sebadôveru v priebehu projektu. Testovanie just-in-time a rýchla spätná väzba od zákazníkov dávajú inovátorom istotu, že vytvoria rýchlejšie a účinnejšie inovácie. Hlbšie zameranie na trvalo udržateľné inovácie.
Ako hodnotíte potenciál a úspech inovácie?
Aby bola inovácia úspešná, musí viesť zákazníka v procese rozhodovania ako bezproblémová voľba. V konečnom dôsledku sa stávate intuitívnou voľbou so silným pocitom správnosti. Hodnotenie potenciálu sa musí vykonať v kontexte s ohľadom na ľudskú povahu (analýza hodnoty k akcii/odstránenie trenia), ako aj obchod a značku. Kľúčový je prírastok, ktorý dokáže vytvoriť.
Ktorá inovácia vás v poslednej dobe veľmi zaujala?
Vrtuľník Mars, Teleskop Jamesa Webba, Samsung Galaxy Flip, kontrolná kamera so žiarovkou, Prídavná nádrž Desert X.