Podľa Jána Urigu je populárnym trendom v inováciách zlepšovanie zákazníckej skúsenosti.
StoryEditor

Na Slovensku funguje produktový narcizmus a trh zaplavujú bezhlavé novinky, tvrdí expert na inovácie

28.04.2023, 13:09
  • Ján Uriga v rozhovore pre Stratégie hovorí o tom, ako vo firme správne zavádzať inovácie, ktoré majú zmysel a kedy treba na ne radšej zabudnúť.
  • Čo sa dozviete v rozhovore:
  • Aké trendy v inováciách sú populárne?
  • Dokážu firmy na Slovensku využiť skúsenosti zákazníkov vo svoj prospech?
  • Ako získať recept na úspech v oblasti inovácií?
  • Je dôležité zapájať zamestnancov do procesu inovácií?
  • A čo robiť, aby z firiem neodchádzali šikovní zamestnanci?

Ján Uriga má doktorandské štúdium psychológie na Ústave experimentálnej psychológie SAV so zameraním na sociálnu psychológiu (inteligencia, morálne uvažovanie lídrov). Venuje sa strategickému riadeniu, inováciám, zákazníckej skúsenosti a firemnej kultúre. Má skúsenosti v oblasti tvorby personálnych stratégií, HR procesov aj change manažmentu. Pravidelne vzdeláva firmy, robí coaching a posudzuje výkonnosť zamestnancov.

Ján Uriga bol hosťom na podujatí Kantar & Friends, ktoré sa venovalo téme inovácií bez hraníc.

Aké sú trendy v inováciách, ktoré firmy  zavádzajú?

Trendom posledných dvoch až troch rokov sú tie, ktoré sa zameriavajú na zlepšovanie zákazníckej skúsenosti. Ak firmy majú produkty, ktoré sú nosné, tak sa prirodzene dostávajú do momentu, keď už ich nedokážu predať viac a dôjde k saturácii. Preto hľadajú rastový príjem v niečom, čo prirodzene s produktom súvisí.

Dobrým príkladom je predaj obľúbeného nápoja, z ktorého sa každý mesiac predá miliarda litrov. Okolo produktu sa hľadá ešte niečo, čo bude zarábať ďalšie peniaze, a dá to zákazníkom zmysel ako napríklad pekné i recyklované poháre alebo aplikácia, ktorá k nápoju priradí odporúčané jedlo. Presne tak fungujú takzvané CX inovácie, ktoré vytvárajú služby a na nich firmy následne nájdu nový zdroj príjmu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-06 11:37:21 - Feat.: - Title: Moderné marketingové dilemy: Je dôležitejší výkonnostný marketing alebo budovanie značky? 02 - Modified: 2023-08-15 11:04:06 - Feat.: - Title: Kantar BrandZ: Najhodnotnejšie značky sveta sú Apple, Google a Microsoft 03 - Modified: 2023-07-21 12:27:05 - Feat.: - Title: Swappie v novej kampani s Benom Cristovaom podporuje myšlienku repasovania smartfónov 04 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 05 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 05:38