StoryEditor

Legislatíva: Môžete použiť ochrannú známku vášho konkurenta?

Tvorba reklamnej kampane nie je len o kreativite, ale aj o zodpovednosti. Ani neviete ako a môže sa vám stať, že neoprávnene zasiahnete do práv tretích osôb.

Aby ste predišli nepríjemným prekvapeniam, mali by ste sa ešte pred spustením kampane ubezpečiť, že vaša reklama rešpektuje práva tretích osôb, a to najmä (i) osobnostné práva – napríklad podobizeň, záznam či osobný prejav akejkoľvek osoby, (ii) autorské práva – napríklad fotografie, vizuály, hudba, umelecký výkon, a (iii) tzv. práva priemyselného vlastníctva – napríklad dizajny či ochranné známky.

Keďže účelom reklamy je v konečnom dôsledku niečo predať, vo väčšine prípadov budete na použitie niečej podobizne, niečieho autorského diela alebo niečej ochrannej známky potrebovať súhlas. Ak takýto súhlas nemáte, môže vás dotknutá osoba žalovať a okrem poškodenia vašej dobrej povesti zrazu môžete mať povinnosť reklamnú kampaň zas...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-19 09:47:50 - Feat.: - Title: Pravidlá e-mail marketingu netreba brať na ľahkú váhu. Čo treba dodržiavať? 02 - Modified: 2022-08-03 06:50:46 - Feat.: - Title: Nové spotrebiteľské právo je na obzore
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 12:00