Birell.
StoryEditor

Hej kamoš, prečo nepiješ? Birell v novej kampani rúca stereotypy v pití nealka

06.07.2023, 10:11
Autor:
redred

Birell vytvoril s agentúrou VCCP novú kampaň, ktorá hovorí dosť spoločenskému tlaku a ukazuje, že zábavu si možno užívať bez ohľadu na to, čo pijeme.

Piť či nepiť. To je otázka. Táto voľba by však nemala byť hamletovsky zložitá. Každý dospelý človek má právo slobodne sa rozhodnúť, či sa chce s priateľmi pobaviť pri poháriku niečoho ostrejšieho, alebo si dať nealko.

„Pivo, víno alebo niečo ostrejšie?“ Aj tak sa kamoši oslovujú hneď vo dverách. Človek potom takmer nemá na výber. A keď už dá prednosť vode, limonáde alebo napríklad Birellu, nasleduje záplava otázok, či nepríjemných komentárov: „Teda s tebou bude nuda! Čo ti je? Si chorý? Ty šoféruješ? Nerob fóry a vypi si!“

Birell nelenil a vyrazil do terénu skúmať, aké reakcie zažívajú ľudia, ktorí si v pohostinstve zvolia na pitie nealko. Prieskum ukázal, že so spoločenským tlakom týkajúcim sa pitia alkoholu sa aspoň raz stretla minimálne polovica respondentov, tretina opýtaných túto situáciu zažila dokonca niekoľkokrát.

Aby sa ľudia tomuto tlaku ubránili, vymýšľajú si pred priateľmi spoločensky prijateľné klamstvá, alebo sa snažia pichľavé poznámky ignorovať. Niektorí sa tomu radšej vyhnú tým, že do spoločnosti vôbec nevyrazia. Podľa prieskumu tretina dospelých povedala nejakú nevinnú, ale kreatívnu lož svojim priateľom, keď sa rozhodla na párty či v pohostinstve nepiť.

Mýtus o tom, že bez alkoholu nebude taká zábava, sa pomaly ale iste darí prekonávať.  Viac ako tretina tých, ktorí sa rozhodnú nepiť alkohol, však stále počúva poznámky o tom, že s nimi nebude sranda.

Ľudia si chcú pri stretnutí s priateľmi, či už na nejakej oslave alebo víkendovom grilovaní, hlavne odpočinúť, porozprávať sa a pobaviť sa. Jednoducho si užiť spoločný čas a neriešiť, kto pije alko a kto nealko. Ťuknúť si spolu môžeme rovnako dobre pivom i Birellom. A práve to chceme za našu značku ľuďom na Slovensku a v Česku povedať,hovorí Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell CZ&SK.

Všetci sme na jednej lodi

Že bez alkoholu bude nuda? Ale kdeže! Birell sa nebojí výziev ani predsudkov a chce, aby sa všetci dospelí ľudia cítili skvele a užívali si spoločnosť priateľov nezávisle na tom, či pijú alkohol alebo nie. Koncept Všetci na jednej lodi”, ktorý vyvinula agentúra VCCP, má jediný cieľ plavby – zahodiť predsudky a stereotypy spojené s pitím nealkoholických nápojov.

Postoj spoločnosti k alkoholu sa pozvoľna mení. Naším cieľom je urobiť z Birellu symbol tolerancie a podporovať v ľuďoch otvorenú myseľ. Ak sa niekto rozhodne dať si alko, je to ok, rovnako ako je ok dať si nealko. Je to len na nás a nemusíme pritom riešiť, čo na to ostatní,“ vysvetľuje Henri de la Barre, Planning Director agentúry VCCP, s ktorou Birell spolupracuje od roku 2020.

Vďaka tomuto konceptu chce Birell podporiť kultúru, kde sa dospelí ľudia budú môcť spoločne baviť, či už pijú alko alebo nealko. Napomáhajú tomu aj rozmanité produktové rady, z ktorých si vyberie každý, či už preferuje nealko pivo klasické, ochutené alebo so zníženým obsahom cukru.

Poďme sa rozhodovať hlavne podľa seba a nenechajme sa ovplyvňovať. Zdvihnime orosený polliter a priťuknime si všetci spoločne, bez ohľadu na to, čo v ňom je. Všetci sme totiž na jednej lodi.

01 - Modified: 2023-09-04 08:24:28 - Feat.: - Title: Birell víta jeseň novými príchuťami 02 - Modified: 2023-06-26 11:32:50 - Feat.: - Title: Obľúbený nápoj Birell Višňa & Černica je teraz aj na výčapoch 03 - Modified: 2021-06-24 06:57:53 - Feat.: - Title: Birell predstavil dve nové nealkoholické pivá 04 - Modified: 2020-04-30 12:28:08 - Feat.: - Title: Birell rozširuje portfólio nealko ochutených nápojov 05 - Modified: 2019-06-04 11:43:47 - Feat.: - Title: Birell predstavuje novinku. Colu od Birellu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 04:17