StoryEditor

Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie

06.07.2023, 12:38

New Media Specialist agentúry Performics Adam Nochta hovorí, že by sa značky nemali báť experimentovať a testovať aj nové sociálne médiá, medzi ktoré patria napríklad TikTok, Snapchat, Twitter, Reddit, Spotify a ďalšie. Vždy záleží na značke a konkrétnej kampani.

Pri ktorých médiách podľa vašich skúseností trávi najmladšia generácia Z svoj voľný čas?

Primárny shift, ktorý pri gen Z sledujeme globálne, je v správaní na sociálnych sieťach, keď z interakcií – komentovania, lajkovania a zdieľania, prechádzajú viac na vytváranie contentu a samotné prispievanie. Toto má za následok aj presun gen Z na siete viac prispôsobené na tvorenie contentu – TikTok, Snapchat, Instagram, YouTube a Twitch.

Na Slovensku tieto presuny vidíme v medziročných porovnaniach monthly active users na týchto sieťach a pri analyzovaní demografických výsledkov našich kampaní na jednotlivých sieťach. Je podstatné gen Z nebrať ako ďalší marketingový segment, ale najmä ako seberovných budúcich (ale aj súčasných) zákazníkov a početnú skupinu ľudí.

Ktoré typy reklamy dokáže vnímať a voči ktorým je slepá?

Mladá generácia je všeobecne vnímavá k reklame, ale je viac naklonená ignorovať tradičné formáty, ako sú televízne reklamy alebo bannerová reklama na webových stránkach. Sú však otvorenejší voči neintruzívnym a kreatívnym formátom, ako sú influencer marketing, interaktívne videá či native advertising.

Všetko je však otázka trhu, segmentu a najmä kampane – kreatívy. Automatické stratégie v jednotlivých systémoch nám dávajú obrovský priestor na testovanie, čo na mladých ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-06 13:49:51 - Feat.: - Title: Štart vo veľkom štýle! Za 7 hodín si novú sociálnu sieť Threads aktivovalo 10 miliónov ľudí 02 - Modified: 2023-06-27 07:05:48 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Výhody AI sú nesporné, ale pokrok treba usmerniť 03 - Modified: 2023-06-13 07:54:00 - Feat.: - Title: Dátová revolúcia: Sila, ktorá mení svet mediálnych agentúr 04 - Modified: 2023-06-07 09:00:21 - Feat.: - Title: 7 trendov v PR: Menia sa očakávania od novinárov i platformy komunikácie 05 - Modified: 2023-06-06 19:17:59 - Feat.: - Title: Experti mediálnych agentúr: Rastie tlak na efektivitu reklamy, ale v investíciách vládne mierny optimizmus
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2023 22:17