Pri ktorých médiách podľa vašich skúseností trávi najmladšia generácia Z svoj voľný čas?
Primárny shift, ktorý pri gen Z sledujeme globálne, je v správaní na sociálnych sieťach, keď z interakcií – komentovania, lajkovania a zdieľania, prechádzajú viac na vytváranie contentu a samotné prispievanie. Toto má za následok aj presun gen Z na siete viac prispôsobené na tvorenie contentu – TikTok, Snapchat, Instagram, YouTube a Twitch.
Na Slovensku tieto presuny vidíme v medziročných porovnaniach monthly active users na týchto sieťach a pri analyzovaní demografických výsledkov našich kampaní na jednotlivých sieťach. Je podstatné gen Z nebrať ako ďalší marketingový segment, ale najmä ako seberovných budúcich (ale aj súčasných) zákazníkov a početnú skupinu ľudí.
Ktoré typy reklamy dokáže vnímať a voči ktorým je slepá?
Mladá generácia je všeobecne vnímavá k reklame, ale je viac naklonená ignorovať tradičné formáty, ako sú televízne reklamy alebo bannerová reklama na webových stránkach. Sú však otvorenejší voči neintruzívnym a kreatívnym formátom, ako sú influencer marketing, interaktívne videá či native advertising.
Všetko je však otázka trhu, segmentu a najmä kampane – kreatívy. Automatické stratégie v jednotlivých systémoch nám dávajú obrovský priestor na testovanie, čo na mladých ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.