StoryEditor

Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie

06.07.2023, 12:38

New Media Specialist agentúry Performics Adam Nochta hovorí, že by sa značky nemali báť experimentovať a testovať aj nové sociálne médiá, medzi ktoré patria napríklad TikTok, Snapchat, Twitter, Reddit, Spotify a ďalšie. Vždy záleží na značke a konkrétnej kampani.

Pri ktorých médiách podľa vašich skúseností trávi najmladšia generácia Z svoj voľný čas?

Primárny shift, ktorý pri gen Z sledujeme globálne, je v správaní na sociálnych sieťach, keď z interakcií – komentovania, lajkovania a zdieľania, prechádzajú viac na vytváranie contentu a samotné prispievanie. Toto má za následok aj presun gen Z na siete viac prispôsobené na tvorenie contentu – TikTok, Snapchat, Instagram, YouTube a Twitch.

Na Slovensku tieto presuny vidíme v medziročných porovnaniach monthly active users na týchto sieťach a pri analyzovaní demografických výsledkov našich kampaní na jednotlivých sieťach. Je podstatné gen Z nebrať ako ďalší marketingový segment, ale najmä ako seberovných budúcich (ale aj súčasných) zákazníkov a početnú skupinu ľudí.

Ktoré typy reklamy dokáže vnímať a voči ktorým je slepá?

Mladá generácia je všeobecne vnímavá k reklame, ale je viac naklonená ignorovať tradičné formáty, ako sú televízne reklamy alebo bannerová reklama na webových stránkach. Sú však otvorenejší voči neintruzívnym a kreatívnym formátom, ako sú influencer marketing, interaktívne videá či native advertising.

Všetko je však otázka trhu, segmentu a najmä kampane – kreatívy. Automatické stratégie v jednotlivých systémoch nám dávajú obrovský priestor na testovanie, čo na mladých ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-11-22 13:06:29 - Feat.: - Title: Tony Paluš: Splnil som si tínedžerský cieľ a za krátku dobu som nabral veľa skúseností z digitálneho marketingu 02 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 03 - Modified: 2023-10-24 09:24:38 - Feat.: - Title: Pri personalizácii je doležitá efektívna komunikácia so zákazníkmi (Anketa Stratégií) 04 - Modified: 2023-10-13 09:03:28 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: Programmatická reklama už prekračuje tradičné bannerové formáty 05 - Modified: 2023-10-10 13:33:38 - Feat.: - Title: AI a strojové učenie zvyšuje nielen efektivitu práce, ale dosahuje aj výkonnostné ciele klientov (Anketa Stratégií)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 20:14