StoryEditor

Roman Neuschl: Na JOJ Šport získal slovenský šport svoju oporu

12.07.2023, 14:00
  • Príjmy nemáme len z reklamy, ale aj z toho, že prenosy poskytujeme rôznym športovým platformám doma a v zahraničí.

  • Počas uplynulej sezóny sme vyrobili vyše 3 500 športových prenosov v lineárnom vysielaní a aj cez partnerské platformy.

  • Od SZĽH máme zakúpené vysielacie práva s možnosťou sublicencovania. S relevantným partnerom vieme o nej rokovať.

  • JOJ Šport má za sebou druhý rok vysielania. Čo sa stanici podarilo a čo chystá do ďalšieho obdobia, prezradil v rozhovore pre Stratégie riaditeľ stanice Roman Neuschl.
  • Rozhovor je súčasťou špecializovanej prílohy Športový marketing 2023, ktorú si môžete stiahnuť TU. 

JOJ Šport má za sebou druhý rok vysielania. Ak sa ohliadnete späť, dokázali ste naplniť ciele, s ktorými ste športovú televíziu zakladali?

JOJ Šport má za sebou dva roky v lineárnom vysielaní, avšak koncepciu a technologické vyladenie televízie sme budovali s veľkým predstihom. Viac ako 10 rokov sme prevádzkovali digitálnu športovú platformu huste.tv, kde sme vylaďovali technické prostredie na snímanie zápasov pre rôzne športové platformy a v rôznych formátoch a režimoch, či už pre slovenský alebo svetový trh.

Za dekádu sme vyrobili desiatky tisíc športových prenosov z domácich a zahraničných líg. Poctivo sme zbierali digitálne dáta a uvedomovali si silný potenciál v rámci výkonnosti domáceho regionálneho športu na Slovensku, kde mnohé zápasy dosahovali vyššiu interakciu ako draho nakupované zápasy svetových líg s nulovou interakciou pre slovenský trh a rozvoj slovenského športu, vysielané v tom čase iným vysielateľom na Slovensku.

Nie je to len o technickej stránke veci, ale aj o kontaktoch. Ako ste budovali sieť kontaktov, prostredníctvom ktorej sa vám podarilo získať vysielacie práva?

Od roku 2015 – 2016 som bol v kontakte s viacerými svetovými športovými zväzmi a pôvodnými držiteľmi práv pre svetové športy. Hľadal som model, kam ďalej posunúť koncept výroby a vysielania športových prenosov. Získal som kontrakt na produkciu francúzskej najvyššej hokejovej súťaže vo vzdialenom režime, čo znamená, že vo Francúzsku máme osadených 12 kamier na každom jednom hokejovom štadióne so špecifickým režimom a pripojením kompletne vymysleným a vyladeným naším technickým oddelením.

Signál spracúvame v zanedbateľnom časovom oneskorení u nás na Kolibe, odkiaľ ho posielame do vysielania a na viaceré zazmluvnené platformy. Tento spôsob výroby ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 08:53:48 - Feat.: 0 - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: Cesta k úspechu môže viesť aj cez šport
01 - Modified: 2023-07-17 13:01:19 - Feat.: - Title: V televízii aj online chceme šíriť radosť zo športu, zhodujú sa stávkové spoločnosti 02 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 03 - Modified: 2023-07-04 13:30:00 - Feat.: - Title: Trúfneš si predbehnúť vlak? Unikátne podujatie na Orave ocenila aj porota Zlatého klinca 04 - Modified: 2023-07-03 14:00:21 - Feat.: - Title: Značky nie vždy chápu princípy sponzorstva, tvrdí odborník na športový marketing Roman Krajniak 05 - Modified: 2024-10-30 08:53:48 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: Cesta k úspechu môže viesť aj cez šport
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 10:23