StoryEditor

Daniel Feranec alias Čoje: Ak potrebuje reštaurácia billboard, tak iba prezradí, že je zúfalá

20.07.2023, 15:51
  • Daniel Feranec v podcaste Stratégií OK 360° hovorí o tom, aká je komunikácia značiek so zákazníkmi dôležitá a prečo sa mnohé značky boja vyjsť z komfortnej zóny.
  • Ako sa darí jeho podcastu o jedle?
  • A čo mu na Slovensku v gastro segmente chýba?
  • Daniel Feranec je kreatívny riaditeľ agentúry CORE4 Advertising, influencer, foodbloger známy pod nickname Čoje. Okrem toho má aj vlastný podcast pod názvom Podgast.
  • Prinášame vám časť rozhovoru, celý si ho môžete vypočuť na podcastových platformách alebo pozrieť ako videorozhovor. 

Čo je kľúčové pre dobrú komunikáciu?

Kľúčový je dobrý insight, ten kto komunikuje na ľudí, tak vie o nich niečo a má vcítené ako žijú, premýšľajú, čo očakávajú a nie je to len jednostranné, že sa im snaží povedať niečo len zo svojho pohľadu, čo ľudia nemusia vedieť spracovať.

Fantastické nápady oceňujú väčšinou ľudia z kreatívnej sféry, presnejšie povedané z reklamnej brandže, ľudia z druhého brehu sa radi zasmejú na dobrom vtipe, prípadne ocenia niečo vizuálne spektakulárne. Ak povieme ľuďom niečo, čo si aj tak trochu sami myslia a za tým pridáme produktovú alebo imidžovú časť odkazu, tak tieto veci bývajú väčšinou úspešnejšie.

Čo na úvod poradíte značke, ktorá chce aby ste sa na ňu pozreli strategicky a pozdvihli ju?

Značky alebo klienti, ktorí za nami prídu a vnímajú niečo v menšom, tak sa sústredia iba na konkrétnu kampaň, zdanie či post na sociálne siete. Často sa im snažíme vysvetliť, že dosť veľká časť z tej komunikácie (strategická či imidžová nadstavba), jednoduchšie predá nejaký produkt vtedy, keď nebudeme musieť vysvetľovať ľuďom, že čo predstavuje vlastne značka za tým produktom a už to budú vedieť aj bez toho.

Pred nedávnom bol v podcaste Stratégií aj Andrej Csino (Strategy director CORE4 Advertising), ktorý povedal, že najviac ho hnevá, keď niekto, kto nemá ani poriadny web, chce zrazu robiť s influencermi.

O každom klientovi a značke, s ktorým pracujeme si zisťujeme praktické veci a snažíme sa nájsť v komunikačnom toku veci, ktoré si myslíme, že môžu oslabiť efekt našej práce. Dobrý web, kde väčšinou prúdi online komunikácia, aby na to ľudia reagovali a čo najjednoduchšie klikli, prípadne tam bola nejaká konverzia či nákup, tak ten web je veľmi dôležitá časť, bez ktorej by sme nevedeli ručiť za výsledok.

Ako to máte s klientmi, presadzujú si svoje myšlienky alebo naopak čakajú, že prídete ako prví s kreatívnymi nápadmi a prinesiete pohľad z vonku?

Klienti nás väčšinou počúvajú a snažia sa všetky informácie a argumenty, ktoré im podáme aj nejako spracovať do svojej predstavy. Problém značky je väčšinou v tom, že sa snaží komunikovať na ľudí, ktorí ju buď nepoznajú alebo nevnímajú, prípadne je im ukradnutá a týchto ľudí sa snažia nejakým spôsobom presvedčiť. Značky v tomto pohľade uvítajú nejaký pohľad zvonka, vďaka ktorému prídu na nejaký dôležitý insight ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-22 09:57:17 - Feat.: 0 - Title: Andrej Csino: Influencer si buduje v prvom rade vlastnú značku, až potom značku klienta 02 - Modified: 2023-07-06 09:03:48 - Feat.: 0 - Title: Ján Gordulič: So značkou si musím sadnúť, neviem byť iba influencerom 03 - Modified: 2023-06-29 14:06:07 - Feat.: 0 - Title: Simona Mištíková: LinkedIn je biznisom príležitostí, jeho výsledky sa dostavia rýchlo a klienti majú už do mesiaca zákazky 04 - Modified: 2023-05-05 17:21:47 - Feat.: 0 - Title: Martin Fenčák zo ZAPO: Kašlite na poslucháča aj klienta, iba tak bude váš podcast úspešný 05 - Modified: 2023-07-13 09:00:42 - Feat.: 0 - Title: Miroslav Wlachovský: Podcenili sme výchovu k občianstvu, preto nevieme odolávať hybridným hrozbám 06 - Modified: 2023-06-16 14:00:08 - Feat.: 0 - Title: Hovorca U.S.Steel: Greenwashing nás netrápi, na všetko máme tvrdé dáta 07 - Modified: 2023-06-01 14:28:24 - Feat.: 0 - Title: Jakub Hankovský: Pred voľbami čakajme aj čudné prieskumy od agentúr na jedno použitie 08 - Modified: 2023-05-22 07:30:55 - Feat.: 0 - Title: Igor Rattaj: Už nemôžem byť ticho, keď počúvam, že v Rakúsku sa lyžuje lepšie, lebo aj vzduch je tam iný 09 - Modified: 2023-05-26 09:37:48 - Feat.: 0 - Title: Politika si pýta vyboostované egá. Všetko vedia najlepšie a keď je zle, môžu za to ostatní, hovorí marketingový stratég 10 - Modified: 2023-06-08 10:29:26 - Feat.: 0 - Title: Rastislav Káčer: V Michalovciach som nestratil nervy. Čo som mal robiť, keď na nás nadávali a pľuvali?
01 - Modified: 2023-11-23 08:30:09 - Feat.: - Title: Moderná mestská cieľovka sa naučila kváskovať, teraz ju Mäspoma učí klobáskovať 02 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 03 - Modified: 2023-07-04 10:11:38 - Feat.: - Title: Dominika Haluštíková: Ako správny account sa snažím eliminovať problémy klientov 04 - Modified: 2023-08-02 06:57:26 - Feat.: - Title: Ktoré dáta rozhodujú pri výbere influencera? A prečo je stále najdôležitejší prirodzený obsah? (anketa Stratégií s členmi ADMA) 05 - Modified: 2022-11-03 10:40:39 - Feat.: - Title: CORE4 Advertising hlási presuny na pozíciách aj novú posilu. Creative directorom sa stáva známy foodbloger
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 12:47