StoryEditor

Daniel Feranec alias Čoje: Ak potrebuje reštaurácia billboard, tak iba prezradí, že je zúfalá

20.07.2023, 15:51
  • Daniel Feranec v podcaste Stratégií OK 360° hovorí o tom, aká je komunikácia značiek so zákazníkmi dôležitá a prečo sa mnohé značky boja vyjsť z komfortnej zóny.
  • Ako sa darí jeho podcastu o jedle?
  • A čo mu na Slovensku v gastro segmente chýba?
  • Daniel Feranec je kreatívny riaditeľ agentúry CORE4 Advertising, influencer, foodbloger známy pod nickname Čoje. Okrem toho má aj vlastný podcast pod názvom Podgast.
  • Prinášame vám časť rozhovoru, celý si ho môžete vypočuť na podcastových platformách alebo pozrieť ako videorozhovor. 

  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Čo je kľúčové pre dobrú komunikáciu?

Kľúčový je dobrý insight, ten kto komunikuje na ľudí, tak vie o nich niečo a má vcítené ako žijú, premýšľajú, čo očakávajú a nie je to len jednostranné, že sa im snaží povedať niečo len zo svojho pohľadu, čo ľudia nemusia vedieť spracovať.

Fantastické nápady oceňujú väčšinou ľudia z kreatívnej sféry, presnejšie povedané z reklamnej brandže, ľudia z druhého brehu sa radi zasmejú na dobrom vtipe, prípadne ocenia niečo vizuálne spektakulárne. Ak povieme ľuďom niečo, čo si aj tak trochu sami myslia a za tým pridáme produktovú alebo imidžovú časť odkazu, tak tieto veci bývajú väčšinou úspešnejšie.

Čo na úvod poradíte značke, ktorá chce aby ste sa na ňu pozreli strategicky a pozdvihli ju?

Značky alebo klienti, ktorí za nami prídu a vnímajú niečo v menšom, tak sa sústredia iba na konkrétnu kampaň, zdanie či post na sociálne siete. Často sa im snažíme vysvetliť, že dosť veľká časť z tej komunikácie (strategická či imidžová nadstavba), jednoduchšie predá nejaký produkt vtedy, keď nebudeme musieť vysvetľovať ľuďom, že čo predstavuje vlastne značka za tým produktom a už to budú vedieť aj bez toho.

Pred nedávnom bol v podcaste Stratégií aj Andrej Csino (Strategy director CORE4 Advertising), ktorý povedal, že najviac ho hnevá, keď niekto, kto nemá ani poriadny web, chce zrazu robiť s influencermi.

O každom klientovi a značke, s ktorým pracujeme si zisťujeme praktické veci a snažíme sa nájsť v komunikačnom toku veci, ktoré si myslíme, že môžu oslabiť efekt našej práce. Dobrý web, kde väčšinou prúdi online komunikácia, aby na to ľudia reagovali a čo najjednoduchšie klikli, prípadne tam bola nejaká konverzia či nákup, tak ten web je veľmi dôležitá časť, bez ktorej by sme nevedeli ručiť za výsledok.

Ako to máte s klientmi, presadzujú si svoje myšlienky alebo naopak čakajú, že prídete ako prví s kreatívnymi nápadmi a prinesiete pohľad z vonku?

Klienti nás väčšinou počúvajú a snažia sa všetky informácie a argumenty, ktoré im podáme aj nejako spracovať do svojej predstavy. Problém značky je väčšinou v tom, že sa snaží komunikovať na ľudí, ktorí ju buď nepoznajú alebo nevnímajú, prípadne je im ukradnutá a týchto ľudí sa snažia nejakým spôsobom presvedčiť. Značky v tomto pohľade uvítajú nejaký pohľad zvonka, vďaka ktorému prídu na nejaký dôležitý insight ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-22 09:57:17 - Feat.: 0 - Title: Andrej Csino: Influencer si buduje v prvom rade vlastnú značku, až potom značku klienta 02 - Modified: 2023-07-06 09:03:48 - Feat.: 0 - Title: Ján Gordulič: So značkou si musím sadnúť, neviem byť iba influencerom 03 - Modified: 2023-06-29 14:06:07 - Feat.: 0 - Title: Simona Mištíková: LinkedIn je biznisom príležitostí, jeho výsledky sa dostavia rýchlo a klienti majú už do mesiaca zákazky 04 - Modified: 2023-05-05 17:21:47 - Feat.: 0 - Title: Martin Fenčák zo ZAPO: Kašlite na poslucháča aj klienta, iba tak bude váš podcast úspešný 05 - Modified: 2023-07-13 09:00:42 - Feat.: 0 - Title: Miroslav Wlachovský: Podcenili sme výchovu k občianstvu, preto nevieme odolávať hybridným hrozbám 06 - Modified: 2023-06-16 14:00:08 - Feat.: 0 - Title: Hovorca U.S.Steel: Greenwashing nás netrápi, na všetko máme tvrdé dáta 07 - Modified: 2023-06-01 14:28:24 - Feat.: 0 - Title: Jakub Hankovský: Pred voľbami čakajme aj čudné prieskumy od agentúr na jedno použitie 08 - Modified: 2023-05-22 07:30:55 - Feat.: 0 - Title: Igor Rattaj: Už nemôžem byť ticho, keď počúvam, že v Rakúsku sa lyžuje lepšie, lebo aj vzduch je tam iný 09 - Modified: 2023-05-26 09:37:48 - Feat.: 0 - Title: Politika si pýta vyboostované egá. Všetko vedia najlepšie a keď je zle, môžu za to ostatní, hovorí marketingový stratég 10 - Modified: 2023-06-08 10:29:26 - Feat.: 0 - Title: Rastislav Káčer: V Michalovciach som nestratil nervy. Čo som mal robiť, keď na nás nadávali a pľuvali?
01 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 02 - Modified: 2023-11-23 08:30:09 - Feat.: - Title: Moderná mestská cieľovka sa naučila kváskovať, teraz ju Mäspoma učí klobáskovať 03 - Modified: 2023-08-02 06:57:26 - Feat.: - Title: Ktoré dáta rozhodujú pri výbere influencera? A prečo je stále najdôležitejší prirodzený obsah? (anketa Stratégií s členmi ADMA) 04 - Modified: 2023-07-04 10:11:38 - Feat.: - Title: Dominika Haluštíková: Ako správny account sa snažím eliminovať problémy klientov 05 - Modified: 2022-11-03 10:40:39 - Feat.: - Title: CORE4 Advertising hlási presuny na pozíciách aj novú posilu. Creative directorom sa stáva známy foodbloger
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2025 00:34