Čo vám napadne ako prvé, keď sa povie 365-ka?
Jednoznačne banka a značka vymykajúca sa zvyklostiam stále pomerne konzervatívneho segmentu. Zároveň je svieža, moderná, s jednoduchou a funkčnou obsluhou, s funkcionalitami, ktoré prinášajú užitočnosť, s originálnym a skvelým tone of voice.
A čo podľa vás napadne vašim zákazníkom, ako vnímajú banku?
365-ka vznikla ako digitálna banka, aby zaplnila tento neobsadený priestor na trhu a priniesla zároveň prelomovú inováciu. Digitálnosť sa značkou nesie od začiatku, vidíme to v prieskumoch, názoroch a afinite našich klientov. Prisudzujú nám modernosť aj inovatívnosť.
Vďaka jemnému repozicioningu vidíme aj to, že popri digitálnosti sme medzi atribúty dostali aj vnímanie existencie kamenných pobočiek klientmi. Aj napriek digitálnosti, klienti deklarujú, že ich stále potrebujú k svojmu životu. Vnímajú nás ako digitálnu, modernú a inovatívnu značku.
Posledný rok vo vašich komunikačných kampaniach sledujeme miernu zmenu pozicioningu – z banky pre mladých sa už profilujete ako banka pre rodiny. Prináša vám to širšiu klientsku základňu?
Posun je úplne prirodzený. 365-ka vznikla prioritne pre cieľovú skupinu, ktorá žije digitálnymi technológiami a vyžaduje ich aj od svojich „značiek“, ktoré využíva. Banka chcela v tom čase zaplniť prázdny priestor digitálnym onboardingom a produktmi fungujúcimi na „mobile first“ princípoch. Tento potenciál sa nám podarilo prirodzene naplniť.
Zároveň aj naši klienti dozrievajú a vyvíjajú sa s nami, preto sa aj 365-ka transformovala na plnoformátovú banku s komplexným portfóliom, aby mohla uspokojiť vyvíjajúce sa potreby zákazníkov. Zakladajú si rodiny a my im dávame odpovede na životné situácie, ktoré riešia, a na potreby, ktoré majú.
Čiže od prvých účtov pre mladých ste sa posunuli k poskytovaniu hypoték?
Áno, a pribudla aj šikovná appka SMARTIE pre deti a rodičov s platobnou kartou a náramkom, ktorá bola v čase uvedenia absolútnym unikátom na slovenskom trhu. Jednoducho, meníme sa na plnoformátovú banku a plníme potreby nielen prvotných klientov, ale aj širšieho trhu, v ktorom je akvizičný potenciál.
Ktorým zákazníkom ste sa otvorili?
Napríklad aj tým, pre ktorých mohla byť digitálnosť paradoxne bariérou. No hlavne nám išlo o človeka v produktívnom veku a rodiny. Klient sa u nás už môže sám rozhodnúť, či potrebuje kamennú pobočku, alebo si radšej všetko vyrieši digitálne. Okrem toho sme tu aj pre tých, ktorým chýbalo plné portfólio bankových produktov, najmä tie, ktoré sú naviazané na osobný kontakt.
Na ceste rozvoja banky, teda po transformácii, preto pribudli nové produkty – od najbežnejších typu platobný styk na obchodnom mieste cez hypotéky až po finančné poradenstvo či investovanie.
Jedna vec je získať nového zákazníka, ale ešte dôležitejšie je udržať si súčasného. Aké výzvy musíte v tomto smere...
Zostáva vám 85% na dočítanie.