Zdroj: Forbes.
StoryEditor

Najvplyvnejším influencerom podľa Forbesu je tréner Maroš Molnár. Najviac sa darí hviezdam televíznych obrazoviek

02.08.2023, 09:48
Autor:
redred

Niektorí z nich majú „len“ desaťtisíce sledovateľov, no na ich odporúčania sa spoliehame viac ako na profily s oveľa väčším počtom followerov. Ktorí influenceri mali v uplynulom roku najväčší vplyv na nákupné či cestovateľské správanie Slovákov?

Magazín Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM vydal v poradí už piaty rebríček Top 20 influencerov Slovenska, ktorý prináša odpoveď na túto otázku.

Medzi troch Slovákov s najväčším vplyvom na sociálnych sieťach patria:

  • Maroš Molnár,
  • Milan Bardún - Milan Bez Mapy,
  • Denis Kováč - Mozgová atletika.

Pozíciu tohtoročnej jednotky opäť obsadil kondičný tréner Maroš Molnár, ktorý tak prvenstvo obhájil po tretíkrát a v celkovej bilancii je to jeho štvrté umiestnenie sa v rebríčku Top influenceri Slovenska. Druhé a tretie miesto zaujali bloger a cestovateľ Milan Bez Mapy a podcaster Denis Kováč, ktorí tým nahradili podnikateľku a cukrárku Adriana Polákovú a lyžiarku Petru Vlhovú.

V rámci hodnotenia povedomia, čo je jedno z kritérií, na základe ktorých je zostavený ranking 20 najväčších slovenských influencerov, vidieť istú konštantu.

„Už roky sa ukazuje, že na prvých miestach pri radení influencerov na základe parametra povedomie, sa umiestňujú najmä herci či herečky a osobnosti, ktoré aktívne vidíme na televíznych obrazovkách. Ako príklad možno uviesť Petru Vlhovú či Maroša Molnára, ale aj tohtoročného nováčika v rebríčku herca Braňa Deáka, ktorý aktuálne vystupuje ako jedna z hlavných postáv televízneho seriálu Hranica. Ľudia takýchto influencerov vnímajú viac, čo im pridáva na skóre v rámci celkového hodnotenia,“ poukazuje Adriána Heglasová, produktová manažérka Forbes.sk, ktorá rebríček zastrešuje od jeho začiatku.

Zaujímavosťou je, že pri zostavovaní tohtoročného rebríčka by sme na prvé miesto podľa skóre IPI, ktoré má vplyv na celkové poradie influencerov, mali zaradiť slovenskú reprezentantku v synchronizovanom plávaní Silviu Solymosyovú. Hoci má na TikToku 1,5 milióna sledujúcich, nespĺňala ostatné kritériá metodológie rebríčka.

„Silviu Solymosyovú registrujeme ako najsledovanejšiu slovenskú TikTokerku. Jej výsledná znalosť v slovenskej populácii vo veku 15 – 40 rokov sú však iba dve percentá, preto sú všetky ďalšie ukazovatele zaťažené vysokou štatistickou odchýlkou. Paradoxne jej uškodilo to, že obsah tvorí po anglicky pre geograficky širšie publikum,“ opisuje Barbora Gabrižová, Head of Data and Analytics v spoločnosti GroupM Slovakia, a vysvetľuje tak dôvod, pre ktorý sa Silvia do rebríčka nedostala.

Metodológia rebríčka je založená na dopytovaní sa viac ako 18 500 respondentov reprezentatívnych pre slovenskú online populáciu. Prieskum, na základe ktorého je zostavený finálny rebríček magazínu Forbes, realizuje agentúra GroupM. Celý rebríček a viac informácií o všetkých dvadsiatich influenceroch či  metodológii nájdete na https://www.forbes.sk/lists/rebricek-top-slovenski-influenceri-2023/.

01 - Modified: 2024-09-09 07:58:18 - Feat.: - Title: Ceny za reklamu v televízii rastú, ale investície zostávajú stabilné 02 - Modified: 2023-04-03 10:32:20 - Feat.: - Title: Forbes posilňuje online a predstavuje novú šéfredaktorku 03 - Modified: 2021-12-15 17:48:39 - Feat.: - Title: Forbes urobil v rebríčku najvplyvnejších žien chybu, po upozornení ju opravil 04 - Modified: 2021-08-27 07:50:16 - Feat.: - Title: Vydavateľ časopisu Forbes vstúpi na burzu fúziou so špecializovanou firmou 05 - Modified: 2017-11-06 08:29:24 - Feat.: - Title: Patrik Tkáč tvrdo kritizuje slovenský Forbes, zakázal svojim ľuďom inzerciu v ňom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 08:10