B2B marketing je skratka pre Business-To-Business marketing. Na rozdiel od segmentu B2C (Business-To-Consumer), pri ktorom predávate produkt alebo službu jednotlivcovi, ho v B2B predávate konkrétnej firme alebo organizácii vrátane rôznych inštitúcií, vlád či neziskových organizácií. Jednoduchým príkladom v B2B môže byť spoločnosť, ktorá ponúka svoje služby v oblasti verejného obstarávania iným firmám. Alebo marketing veľkej IT spoločnosti s výpočtovou technikou, ktorej marketing je zameraný na univerzity a inštitúcie.
B2B marketing nemusí byť nudný. Pravdou je, že sa robí ťažšie, pretože produkty a služby v tomto segmente často nie sú také sexi ako v B2C a vybudovanie cieľového publika trvá o niečo dlhšie. V B2B sa kladie dôraz najmä na rozvíjajúce sa obchodné vzťahy medzi dvoma alebo viacerými firmami oproti impulzívnym nákupom založeným na emócii. Vyznačuje sa tiež dlhším predajným cyklom, keďže obchodný vzťah sa často začína už roky pred samotným predajom. Aj preto je dôležité, aby bola vaša značka viditeľná a podporená relevantným obsahom.
Je váš B2B marketing prepojený s obchodom? Kým v niektorých firmách sa aj dnes vníma úloha marketingu na úrovni obrandovania firemných hrnčekov, už veľa firiem pochopilo, že marketing zohráva dôležitú úlohu v celkovom obchodnom lieviku. Ak chcete robiť dobrý B2B marketing, začnite najprv s obchodom. Skúste porozumieť tomu, čo zákazník potrebuje, ako sa správa a ako ho dokážete presvedčiť. Na základe získaných dát tak môžete rozvíjať svoj marketing ešte lepšie.
Je rozdiel medzi B2B a B2C marketingom?
Kým v ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.