Ceny jubilejného ročníka súťaže Zlatý středník (bodkočiarka), ktorá už 21 rokov oceňuje najlepšie komunikačné projekty a firemné médiá, sú udelené. Prihlášky od slovenských expertov na komunikáciu konkurovali tým českým už po štvrtý raz. Grand Prix Projekt roka získala Slovenská sporiteľňa v spolupráci s agentúrou Zaraguza za kampaň Moji milí Slováci. Trofej Grand Prix pre najlepšiu agentúru má tím Svengali Communications z Prahy. Celkovo si víťazi zo slávnostného galavečera, ktorý sa konal v pražskom klube Sasazu, odniesli 33 ikonických Zlatých středníkov. Takmer tretina z nich putuje na Slovensko. Odborné poroty udelili spolu 91 ocenení na stupňoch víťazov, a to z celkovo 659 prihlášok projektov do tohtoročného ročníka súťaže.
Slovenské práce tento rok tvorilo celkovo 138 prihlášok, na shortlist postúpilo 33 z nich. Celkovo boli slovenské projekty ocenené medailovou pozíciou alebo hodnotením Top Rated tridsaťkrát. Desiatka projektov zo Slovenska sa potom umiestnila na prvom mieste vo svojej kategórii.
Kto zvíťazil v jednotlivých kategóriách?
Najvyššie ocenenie v tohtoročnej najpopulárnejšej kategórii Spoločenská zodpovednosť, udržateľnosť a ESG získala Česká televízia za projekt привіт [pryvit]: Pomoc s výučbou žiakov z Ukrajiny. V kategórii Integrovaná kampaň si hlavnú cenu odniesla Slovenská sporiteľňa, ktorá v spolupráci s agentúrou Zaraguza vytvorila kampaň Moji milí Slováci. Tá zvíťazila aj v kategórii Kreatívna idea. Najlepší PR event potom usporiadal IKEM, bola ním tlačová konferencia Virtuálna realita: Prelom v predoperačnej príprave transplantácií a ďalších operácií.
Víťazstvo v kategórii Interná komunikácia a employee engagement vybojovala Allianz − Slovenská poisťovňa s projektom Sťahovanie centrály Allianz. Slovenská sporiteľňa spolu s agentúrou Divino si potom odniesla 1. miesto v kategórii Audio a video prezentácia za prácu Janolytik: Info za všetky prachy. Najúspešnejší launch, relaunch alebo rebranding sa podarilo dosiahnuť tímu HC Dukla Senica s agentúrou Zaraguza s projektom Návrat hokejovej legendy HC Dukla Senica.
Prvú cenu za najlepšie Využitie sociálnych sietí a influencer marketing si odniesol Pernod Ricard Slovakia v spolupráci s PR Clinic s kampaňou ABSOLUT – Nová definícia lásky. V kategórii Podcast u poroty získala zlato Základka od Scia. Prvenstvo v kategórii Štruktúra, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektom Česi Favoritom. Kategóriu Nízky rozpočet a jeho efektivita vyhrali Heinz & Kraft a MSL Czech Republic s projektom Ako sa zrodilo prvé mydlo na svete inšpirované kečupom Heinz.
Najlepšou brožúrou, ročenkou alebo katalógom je Publikácia k 30 rokom organizovaného squashu v Česku od Českej asociácie squashu a agentúry Aetna. V kategórii Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs porotu najviac zaujal projekt od Medusy, Slovenského združenia výrobcov piva a sladu a agentúr event2all a PA Matters s názvom Znížili sme slovenskú gastroDPH!
V kategórii hodnotiacej tie najlepšie Webové stránky zabodovala Česká obec sokolská. V kategórii Interný tlačený časopis a noviny zvíťazil časopis McMg od McDonald‘s v spolupráci s 2create. Ocenenie za najlepší Tlačený externý časopis a noviny získal Volkswagen magazín od Porsche Česká republika – Volkswagen osobné vozidlá a Boomerang Communication. Medzi elektronickými časopismi a blogmi uspel online magazín Krčák žije od Passerinvest Group a agentúry Ewing.
Najväčšieho uznania v kategórii Newsletter sa dostalo Czechdesign newsletteru. Výročnú správu najlepšie spracovala spoločnosť CTP Invest. Pacientska aplikácia IKEM Online získala zlato v kategórii Mobilná aplikácia a inovácie.
Projektom roka sa stala kampaň ‚Moji milí Slováci‘ od Slovenskej sporiteľne, na ktorej sa podieľala agentúra Zaraguza. Kampaň obsadila 1. miesto v kategórii Integrovaná kampaň a Kreatívna idea.
V kampani Moji milí Slováci použila Slovenská sporiteľňa technológiu hlasovej syntézy (AI), aby vrátila hlas Júliusa Satinského, ktorý povzbudzoval národ k optimizmu. Integrovaná kampaň postavená na inovatívnej technológii ukrajinského start-upu Respeecher sa stala najznámejšou kampaňou sporiteľne za poslednú dekádu. Miera spontánnej znalosti kampane dosiahla 53 % a pozná ju 9 z 10 Slovákov. Táto kampaň rovnako zabodovala v tohtoročnom ročníku celosvetovej súťaže World Public Relations and Communication Awards, kam vďaka Zlatému středníku postúpila a aktuálne je jednou z jej troch kampaní, ktoré sa v celosvetovej konkurencii prebojovali do trojice finalistov v kategórii Best Digital and Social Media.
Tu sú kompletné výsledky súťaže Zlatý středník 2023