StoryEditor

Rodinné rozpočty sú pod veľkým tlakom, zákazníci najviac reagujú na okamžitú úsporu pri nákupe, tvrdí marketingová riaditeľka Tesco

11.09.2023, 10:48
  • Zákazníci majú čoraz väčší záujem o privátne značky a produkty v akcii, hovorí v rozhovore pre Stratégie Diana Golanová.
  • Z hľadiska komunikácie je podľa nej najdôležitejšia dôvera, dáta a príbeh.
  • A popri tom všetkom ešte efektivita.
  • Hovorili sme spolu o lojalite, personalizácii aj o tom, prečo čoraz viac investujú do priamej komunikácie so zákazníkom ako do klasickej reklamy.

Základom marketingu musí byť poznanie zákazníka. Čo o ňom vie Tesco? Kto je vaším zákazníkom?

Presne tak, pretože naším cieľom je ukázať zákazníkovi, aké produkty, služby a možnosti má pri nákupe u nás v Tescu. Zároveň, čím viac poznáme našich zákazníkov, vieme im ponúkať lepšie možnosti šité na mieru práve im. Vieme, že viac ako polovicu všetkých našich zákazníkov tvoria rodiny s deťmi. Podľa našich prieskumov agentúry dunnhumby tvoria títo zákazníci 54 percent z celkového počtu našich zákazníkov a z celkového predaného objemu produktov v Tescu nakúpia až dve tretiny.

Zároveň však narastá záujem zo strany staršej generácie a veľký výber u nás nájdu aj zákazníci so špeciálnymi stravovacími potrebami, keďže vnímajú našu ponuku v tomto segmente ako širokú. Pracujeme teda so segmentáciami a vidíme rôzne preferencie u rôznych skupín zákazníkov, naším cieľom je osloviť každého zákazníka, preto je aj naša ponuka veľmi pestrá a široká aj v porovnaní so slovenským trhom. Neustále sa snažíme prinášať na trh aj inovácie, predovšetkým v oblasti zdravého životného štýlu, ale aj benefity pre Clubcard zákazníkov, ktoré sú naozaj v mnohom výnimočné v porovnaní s trhom.

Vďaka vernostnému programu poznáme, čo naši zákazníci nakupujú a vyhľadávajú, a to nám výrazne pomáha s cielenými a viac personalizovanými ponukami v Clubcard aplikácii. Poznanie zákazníka je základom úspechu, preto aj naďalej pokračujeme v posilňovaní aktivít vernostného programu a teší nás, že čoraz viac zákazníkov prechádza z plastovej Clubcard kartičky do digitalizovanej aplikácie.

Práve tam totiž nájde ešte o niečo viac výhod, komunikácia so zákazníkom je takto oveľa rýchlejšia a flexibilnejšia a ponuky sú ešte viac šité na mieru – a teda mnohé kupóny sú personalizované podľa minulých nákupov, a teda toho, čo zákazník už kupuje, nielen všeobecné zľavy.

Ako sa zákazník mení, čo momentálne od obchodného reťazca vyžaduje, čo tu prioritne nakupuje a čo tu už n...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-28 10:48:37 - Feat.: - Title: Tesco pomáha v boji proti menštruačnej chudobe 02 - Modified: 2023-06-09 08:52:07 - Feat.: - Title: New Business Barometer 2022: Víťazi mediálnych tendrov, obrovské rozpočty a prekvapujúce prehry 03 - Modified: 2023-03-16 15:03:35 - Feat.: - Title: Otvorenosť, efektivita a rýchlosť: Tieto témy dominujú internej komunikácii (anketa) 04 - Modified: 2022-06-16 12:57:24 - Feat.: - Title: Porada v prírode či možnosť natrhať si vlastné bylinky? Zamestnanci v Tescu majú netradičný benefit
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2024 20:56