StoryEditor

Gorazd Čad: Pri organizovaní eventov treba porušovať pravidlá

23.10.2023, 14:43

Stretli sme sa počas eventového festivalu Conventa Crossover, ktorý si sám vymyslel aj organizuje. Do slovinskej Ľubľany pozval desiatky kolegov z eventových agentúr aj inšpiratívnych spíkrov, aby zdieľali skúsenosti, „fuckupy“ a pochválili sa svojimi výnimočnými akciami. Gorazd Čad v rozhovore pre Stratégie hovorí o trendoch aj výzvach, ktoré stoja pred organizátormi podujatí.

Ktoré výzvy sú v súčasnosti pre odvetvie eventov kľúčové?

Verím, že odvetvie eventov čelí najmenej dvom hlavným výzvam. Prvým je, ako pozdvihnúť odvetvie podujatí, aby sa dostalo na úroveň zavedeného marketingového odvetvia. Event marketing či zážitkový marketing až na výnimky nie je na vrchole marketingovej pyramídy, aj keď výsledky eventov sú merateľné, regeneračné a prinášajú pridanú hodnotu. Je to dôsledok nedostatku know-how a vzdelávacích programov.

Neexistuje takmer žiadna európska univerzita bez študijného odboru marketing, no pre náš priemysel existuje len pol tucta študijných odborov. Po druhé, výzvou je, aby bol eventový priemysel zodpovednejší voči účastníkom, životnému prostrediu a spoločnosti. Inými slovami, musíme udržateľne transformovať naše podujatia, kým nebude príliš neskoro.

Každý chce robiť niečo vzrušujúce, niečo nové, neznáme. Ako si zachovať inovatívnosť?

Byť inovatívny je kreatívny proces, ktorý si vyžaduje veľa plánovania dopredu. Aby bola eventová agentúra kreatívna, musí existovať štruktúra a čas na to, aby multidisciplinárny tím dosiahol inovácie. Inovácie sú podľa mňa vždy výsledkom tímovej práce a dobrého lídra s víziou.

Na tohtoročnom podujatí Conventa Crossover sme prepojili niekoľko oblastí, ktoré sa navzájom spájajú: kreativita vedie k inováciám, inovácie poháňajú regeneračný rozvoj a regeneračný rozvoj si vyžaduje kreativitu. Udržateľná transformácia nášho priemyslu je poháňaná kreativitou. Podľa mojich osobných skúsen...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 02 - Modified: 2024-01-11 09:57:11 - Feat.: - Title: Juraj Holub: Menej honosných priestorov a drahých chlebíčkov. Kvalitný event potrebuje niečo iné 03 - Modified: 2023-10-03 12:12:24 - Feat.: - Title: Conventa Crossover: Najlepšie eventy „novej Európy“ 04 - Modified: 2023-10-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Odpadnesh: Projekt, v ktorom eventové a reklamné bannery dostávajú nový život 05 - Modified: 2023-10-12 09:29:38 - Feat.: - Title: Event advisor má potrebné kontakty a je garanciou kvality, hovorí Milan Kováčik
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 16:47