Róbert Slovák
Founder/Creative Director
Róbert Slovák a jeho priatelia
Pri zelených témach postupujeme opatrne. Na rozdiel od bežných zadaní si tieto témy vyžadujú hlbší vhľad. Snažíme sa zistiť, či komunikácia zadávateľa podobných tém je myslená úprimne a nejde len o pokus vyviezť sa na vlne atraktívnej témy, či nejde o greenwashing. Dostali sme aj pozvánku do tendra na energetickú spoločnosť, kde sme po dopytovaní nadobudli presvedčenie, že im kampaňou šlo len o zlepšenie vnímania svojej značky, a nie naozaj o reálnu zmenu, ktorá by prispela k zelenšej planéte.
Naopak, pri zadaniach, ktoré komunikujú reálny pozitívny vplyv, nám klienti bez problémov poskytnú všetky potrebné informácie. Stretli sme sa aj s tým, že bol zadávateľ oveľa opatrnejší, ako reálne musel byť, v snahe nepôsobiť neuveriteľne, aj keď jeho zadanie bolo podložené reálnymi číslami a faktami.
Martin Blaško
CEO SK, Co-founder
Darwin & the Machines
Vo všeobecnosti sa prístup k samotnej ESG téme od klasických kampaní nelíši. Pre nás je dôležité, aby to nebol len greenwashing, ale aby sme mali relevantnú a uveriteľnú tému, kvalitný insight a dobre nastavené očakávania. Potom je už na nás prísť s dobrou ideou a so správnou mediálnou/PR podporou. Tešíme sa, že medzi našich klientov patrí práve česká ČSOB banka, pre ktorú je téma ESG súčasťou jej prirodzenej DNA.
Téme sa venuje viac ako desať rokov, čo nám dáva obrovskú výhodu uveriteľnosti. V posledných rokoch sme realizovali viacero úspešných taktických kampaní na aktiváciu zamestnancov v banke. Za zmienku stojí Zelená výzva, kde sme pre dvoma rokmi vyzvali najväčšieho konkurenta Českú spořitelnu na súboj v zbieraní zelených kilometrov. Kampaň bola natoľko úspešná, že tento rok pokračuje vo výzve celého bankového trhu, do ktorého sa zapojilo dvanásť inštitúcií....
Zostáva vám 85% na dočítanie.