StoryEditor

Zelené kampane musia byť úprimné, inak spotrebitelia pretvárku odhalia

21.11.2023, 10:59
  • Pre kreatívne agentúry sú ESG kampane veľkou výzvou. Na jednej strane umožňujú zaujímavú kreativitu, no treba k nim pristupovať zodpovedne.
  • Posolstvá, ktoré zaváňajú, možno až smrdia greenwashingom, sú totiž už dávno poriadne „out“.
  • Čo si o tom myslia experti z reklamných agentúr? 
  • Ľubica Turčanová: Zelené kampane musia byť naozaj úprimné. Ak to tak nie je, cítiť to. Recipient vie ľahko odhaliť, či to zadávateľ myslí skutočne tak, ako to deklaruje.
  • Ondrej Kořínek: Obľúbenou cieľovou skupinou zelených kampaní sú mladí.
  • Anna Michalková: Správna komunikácia ESG podporuje biznisový rast, ovplyvňuje zákaznícke správanie, priťahuje nové talenty a pomáha firmám lepšie odolávať krízovým situáciám.
  • Anketa je súčasťou špecializovanej ročenky Zelená príloha 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

image

Róbert Slovák, Róbert Slovák a jeho priatelia

Róbert Slovák

Founder/Creative Director

Róbert Slovák a jeho priatelia

Pri zelených témach postupujeme opatrne. Na rozdiel od bežných zadaní si tieto témy vyžadujú hlbší vhľad. Snažíme sa zistiť, či komunikácia zadávateľa podobných tém je myslená úprimne a nejde len o pokus vyviezť sa na vlne atraktívnej témy, či nejde o greenwashing. Dostali sme aj pozvánku do tendra na energetickú spoločnosť, kde sme po dopytovaní nadobudli presvedčenie, že im kampaňou šlo len o zlepšenie vnímania svojej značky, a nie naozaj o reálnu zmenu, ktorá by prispela k zelenšej planéte.

Naopak, pri zadaniach, ktoré komunikujú reálny pozitívny vplyv, nám klienti bez problémov poskytnú všetky potrebné informácie. Stretli sme sa aj s tým, že bol zadávateľ oveľa opatrnejší, ako reálne musel byť, v snahe nepôsobiť neuveriteľne, aj keď jeho zadanie bolo podložené reálnymi číslami a faktami.

image

Martin Blaško, Darwin & the Machines

Martin Blaško

CEO SK, Co-founder

Darwin & the Machines

Vo všeobecnosti sa prístup k samotnej ESG téme od klasických kampaní nelíši. Pre nás je dôležité, aby to nebol len greenwashing, ale aby sme mali relevantnú a uveriteľnú tému, kvalitný insight a dobre nastavené očakávania. Potom je už na nás prísť s dobrou ideou a so správnou mediálnou/PR podporou. Tešíme sa, že medzi našich klientov patrí práve česká ČSOB banka, pre ktorú je téma ESG súčasťou jej prirodzenej DNA.

Téme sa venuje viac ako desať rokov, čo nám dáva obrovskú výhodu uveriteľnosti. V posledných rokoch sme realizovali viacero úspešných taktických kampaní na aktiváciu zamestnancov v banke. Za zmienku stojí Zelená výzva, kde sme pre dvoma rokmi vyzvali najväčšieho konkurenta Českú spořitelnu na súboj v zbieraní zelených kilometrov. Kampaň bola natoľko úspešná, že tento rok pokračuje vo výzve celého bankového trhu, do ktorého sa zapojilo dvanásť inštitúcií....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-04 09:45:40 - Feat.: - Title: Bezpečne a bez somarín. Nová kampaň Škoda Auto Slovensko chce zlepšiť rešpekt medzi vodičmi, cyklistami a chodcami 02 - Modified: 2024-05-06 12:55:34 - Feat.: - Title: Česi sa spoliehajú na tutovky, tendre sú naozaj problém a testovanie vedie k priemernosti 03 - Modified: 2024-03-13 09:57:25 - Feat.: - Title: Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky 04 - Modified: 2024-02-14 08:00:00 - Feat.: - Title: KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr 05 - Modified: 2023-12-12 10:31:27 - Feat.: - Title: Róbert Slovák: Kreatívna employer brandingová kampaň sa nevidí tak často
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 04:47