Kofola ČeskoSlovensko sa spojila s pivnou značkou Pivovary CZ Group.
StoryEditor

Kofola sa usiluje o ďalšie tradičné značky, tentokrát v pivnom segmente

22.11.2023, 10:50
Autor:
redred

Kofola ČeskoSlovensko kupuje väčšinový podiel v spoločnosti Pivovary CZ Group, ktorá rozvíja tradičné značky pív Holba, Zubr a Litovel. Nápojárska rodina tak môže na regionálnej úrovni vstúpiť do ďalšej kategórie, kde využije svoje podnikateľské, distribučné a marketingové know-how.

Dokončenie transakcie, ktorá podlieha schváleniu českých protimonopolných úradov, sa očakáva začiatkom roka 2024.

„V Kofole sme sa naučili rozvíjať tradičné a lokálne značky so silným príbehom. Keď sa objavila príležitosť investovať do pivovarov, ktoré vyrábajú značky s dlhou históriou, za ktorými stojí poctivé remeslo a moderné výrobné zázemie, neváhali sme.Veríme, že skúsenosť našich ľudí môže pomôcť k ich rozvoju,“ predstavuje vstup do nového biznisu Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group sú piatou najväčšou pivovarníckou skupinou v Česku, svojou tohtoročnou produkciou piva prekročia objem 800 tisíc hl, z čoho viac ako tretina piva mieri na exportné trhy. V pivovaroch v Hanušoviciach, Přerove a Litovli spoločnosť zamestnáva takmer 500 ľudí.

image

Kofola ČeskoSlovensko sa spojila s pivnou značkou Pivovary CZ Group.

Pivá značiek Holba, Zubr a Litovel sa tu varia už viac ako 130 rokov tradičnými postupmi, s použitím najkvalitnejších surovín hlavne z lokálnych zdrojov. Vďaka tomu sa tešia mimoriadnej obľube u zákazníkov aj nezávislých odborníkov, o čom dlhodobo svedčí aj bezkonkurenčné množstvo prestížnych medzinárodných a tuzemských ocenení.  

„Kvalita našich pív je výsledkom nielen dôkladného dodržiavania tradičných technologických postupov výroby českého piva, ale aj výsledkom odbornosti a umu zamestnancov. Úcta k tradícii, zručnosť našich ľudí, vysoká technologická úroveň pivovarov, zdroje kvalitnej vody a suroviny hlavne od lokálnych dodávateľov sú základom nášho úspechu, potenciálom aj záväzkom do budúcnosti,“ hovorí Ing. Jaromír Dvorský, podpredseda predstavenstva Pivovary CZ Group.

A zároveň dodáva:Záleží nám na tom, aby bola zachovaná remeselná tradícia varenia piva, stabilné vzťahy so zákazníkmi, dodávateľmi aj zamestnancami a spoločenská zodpovednosť firmy. To všetko boli pri rokovaniach o predaji dôležité kritériá. Sme radi, že sme našli partnera, ktorý nám pomôže zachovať a ďalej rozvíjať kvalitu našich pív, a zároveň posilní aj ich obchodnú expanziu,“ vysvetľuje Jaromír Dvorský. „Rád by som sa poďakoval našim zamestnancom a obchodným partnerom, bez nich by sme takéto úspechy nemohli dosahovať.“

image

Kofola ČeskoSlovensko sa spojila s pivnou značkou Pivovary CZ Group.

Nová akvizícia umožní skupine Kofola rásť v ďalšom stabilnom segmente s exportným potenciálom. S ohľadom na špecifiká pivného trhu a s pokorou k umeniu zamestnancov pivovarov zostanú Pivovary CZ Group samostatne riadeným pilierom Kofoly.

„Aj keď nám primárne nejde o priame synergie s naším doterajším nealko biznisom, aj pivovarnícky priemysel má nejaké spoločné rysy s nápojovou branžou. Naším cieľom je podporiť um a kvalitu českých pivovarov. Bola by škoda, keby tradičné značky prešli do rúk zahraničných investorov,“ hovorí René Musila, jeden zo zakladateľov a prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola, ktorý sa po dokončení akvizície postaví na čelo pivného piliera.

Za akvizíciou spoločnosti Pivovary CZ Group stoja okrem rodinnej nápojárskej firmy ešte dvaja menšinoví podielnici. Kofola ČeskoSlovensko a.s. sa stane 51-percentným vlastníkom pivovarov, ďalšími spolupodielnikmi sú investičná skupina RSJ (29 percent) a ÚSOVSKO a.s. (20 percent).

image

Kofola ČeskoSlovensko sa spojila s pivnou značkou Pivovary CZ Group.

„Vstup do lokálnych pivovarov je ďalším dielom skladačky našej dlhodobej stratégie private equity fondov a sme radi, že sme mohli so spoločnosťou s takým renomé, ako je Kofola, spojiť sily,“ komentuje novú spoluprácu Matěj Kumstýř, asset manažér investičnej skupiny RSJ. Tá spravuje široké portfólio investícií v Českej republike a zahraničí a zameriava sa okrem iného na podporu perspektívnych českých a regionálnych firiem.

Zmluvné strany sa dohodli, že cenu transakcie nebudú zverejňovať. Transakcia je platná s jedinou odkladacou podmienkou, ktorou je schválenie českými protimonopolnými úradmi. Dokončenie transakcie je očakávané začiatkom budúceho roku.

01 - Modified: 2023-12-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Ľubica Mieresová: Láskyplným piatočkom sme sa chceli priblížiť aj k mladšej generácii 02 - Modified: 2023-08-09 11:34:17 - Feat.: - Title: Kofola prichádza s netradičným konceptom. Na festivale Grape sa zosobáši až 6 párov 03 - Modified: 2023-07-11 11:33:12 - Feat.: - Title: Richard Gažo za Rajec: Udávame trendy, ktoré spotrebiteľ počúva a konkurencia nasleduje 04 - Modified: 2021-08-25 12:44:18 - Feat.: - Title: Kofola ponúkne alternatívu k PET fľašiam a plechovkám 05 - Modified: 2021-06-30 11:04:20 - Feat.: - Title: Kláštorná Kalcia predstavila krátky spot. Promuje obal vyrobený iba z recyklovaného plastu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 11:59