Akvizíciu už schválil aj Protimonopolný úrad. Pre Kofolu ide o ďalší krok v rozširovaní biznisových príležitostí, vďaka ktorému môže osloviť nové zákaznícke segmenty a posilniť distribučné kanály v rýchlo rastúcom vendingovom sektore.
„Akvizícia ASO VENDING zapadá do našej stratégie rozširovania a inovácií v oblasti distribúcie. Veríme, že spojenie síl s lídrom na trhu nám pomôže byť ešte bližšie koncovým zákazníkom, ponúknuť im kvalitné produkty a otvorí nám cestu do nových segmentov,“ hovorí Daniel Buryš, generálny riaditeľ spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, ktorý už vlani stál za akvizíciou menšej, českej vendingovej spoločnosti MIXA VENDING.
Spojenie významných rodinných firiem
Spojením Kofoly a slovenskej ASO VENDING dochádza k prepojeniu dvoch rodinných firiem. „Obe firmy majú veľa spoločného – rodinné korene, blízke hodnoty, desaťročia skúseností a udržateľné premýšľanie. Spojenie s partnerom, ako je Kofola, je ďalším prirodzeným krokom v našom pôsobení. Prinesie množstvo vzájomných synergií a možnosti ďalšieho rastu,“ hovoria manželia Soňa a Miroslav Korčekovci, ktorí stáli v roku 1992 pri zrode spoločnosti ASO VENDING a spoločne firmu vybudovali do dnešných rozmerov.
ASO VENDING prevádzkuje zhruba 8-tisíc automatov a doplnkových zariadení. Je to najväčší vendingový operátor na Slovensku s obratom približne 18,8 milióna eur.
„Som rád, že sme uzavreli dohodu práve s touto rodinnou firmou. Verím, že v Kofole získa skvelého partnera a ja sa teším na spoluprácu. ASO VENDING ponúka širokú škálu kávových automatov. Kofola rozvíja silné kávové značky a v posledných rokoch sa stala spoluvlastníkom kolumbijských a vlastníkom panamských kávových plantáží, čo môže priniesť veľmi zaujímavé synergie,“ hovorí Rastislav Kráľ, ktorý v Kofole pôsobil 10 rokov ako obchodný riaditeľ pre Retail a ktorý sa teraz postaví na čelo nového skupinového piliera. V Kofole nahradí šéfa retailu Daniela Dlouhá, ktorá prišla do rodinnej nápojárskej spoločnosti pred necelými štyrmi rokmi. Najskôr sa špecializovala v rámci Trade marketingu na e-commerce, posledné 3 roky viedla retailovú divíziu Trade marketingu pre Česko a Slovensko. V minulosti pôsobila v spoločnostiach Imperial Brands alebo Orkla Foods.
Na pozíciu obchodnej riaditeľky Kofoly pre Retail nastúpi od 1. septembra 2025 a bude stáť za obchodnou stratégiou nápojových značiek od Kofoly, cez Vineu, až po Rajec, Korunní, Ondrášovku a ďalšie značky pre Česko aj Slovensko, viesť a rozvíjať tím skúsených obchodných manažérov, posilňovať vzťahy s kľúčovými partnermi a otvárať dvere novým príležitostiam pre rast.

