E-shopy vhupli do kľúčovej sezóny roka. Čo je pre vás najväčšou výzvou predvianočného obdobia?
Najväčšia výzva je samotná príprava. Naša vianočná sa začína už v januári, keď štartuje veľký zimný výpredaj, a ten slúži na to, aby sme predali tovar, ktorý sa nepodarilo predať počas vianočnej sezóny. To znamená, že musíme správne nastaviť ceny, aby sme zvýšili obrat, snažíme sa získať cashflow, pretože pri niektorých dodávateľoch musíme platiť s niekoľkomesačným predstihom. Sú to všetko prepojené nádoby, v ktorých sa príprava prelieva počas celého roka.
Po letných prázdninách sme sa ponorili do úvah, aký sortiment nakupovať, aby sme boli konkurencieschopní na trhu, a celkovo ako nastaviť proces reagujúci na potreby zákazníka od Halloweenu a dušičiek cez Black November ústiac do Black Friday a vrcholiac Vianocami.
Na ktoré oddelenia býva najväčší nápor?
Prípravy prebiehajú naprieč celým biznisom – od marketingu cez nákup a finančné oddelenie, keď musíme už na začiatku premýšľať o tom, či bude náš sklad schopný expedovať objednávky. Pretože ak máte obrovský nápor a nedokážete tovar zabaliť a odoslať včas, tak si pokazíte celú sezónu. Záťažovým testom si prejde celý obchod vrátane kamenných predajní. Najväčší nápor však čaká centrálny sklad, ktorý z Vianoc môže urobiť podarenú alebo nepodarenú sezónu....
Zostáva vám 85% na dočítanie.