StoryEditor

AI ako súčasť reklamnej brandže: Pomáha agentúram s kreatívou aj vizuálmi

12.01.2024, 17:00
  • Umelá inteligencia sa stala definitívnou súčasťou našej práce. Podarilo sa vám ju kreatívne využiť?
  • Pre ktorých klientov a kampane?
  • A kde vidíte jej rezervy?
  • Na tieto otázky nám odpovedali zástupcovia reklamných agentúr. 
  • Ondrej Štefánik: AI nám umožňuje experimentovať nielen na poli kreativity, ale zapájať ju aj do pracovného procesu bežných dní.
  • Veronika Zábrženská: Na dennej báze AI využívame pri tvorbe copy textov, všetky návrhy sú postavené na dátach, ktoré máme z kampaní.
  • Peter Packaň: Aktívne sme AI využili vo viacerých prípadoch, najmä pri vymýšľaní kreatívy.
  • Anketa je súčasťou špecializovanej ročenky Reklamné agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

image

Martin Rajec, Zaraguza

Martin Rajec

Digital Ideamaker Lead

Zaraguza

Už na konci roku 2022 vyšla kampaň Moji milí Slováci pre SLSP, v ktorej sme oživili hlas Jula Satinského. Vypálila dobre v prieskumoch, obstála na kreatívnych súťažiach a bavilo nás ju robiť. Stali sme sa úspešnými „pioniermi“ v tejto oblasti na Slovensku. Pre Popradskú kávu sme robili krásny obsahový seriál na Facebook a Instagram – Abecedu kávičkára, kde bola kopa poctivých vizuálov, ktoré sme si odmakali pri fotení.

Viackrát nás však vizuálne nakopla práve aj AI. Čo je veľmi dôležité, využívame ju dennodenne pri bežnej práci. Slovami historika, je to nový nástroj, tak ako prišli počítače, fotoshopy, tak prišla aj AI. Poďme ju šikovne využiť a neupadať do depky, že nám trhá stoličky spod zadkov.

image

Martin Porada, 2Create

Martin Porada

CEO

2CREATE

AI využívame na dennej báze takmer pri všetkých klientoch. V exekutíve už takmer nie je oblasť, kde by sme AI nevyužívali. Rezervy sú, samozrejme, vyplývajúce z podstaty pridanej hodnoty strategického uvažovania skúsených marketérov.

image

Ondrej Štefánik, Respect APP

Ondrej Štefánik

Partner

Respect APP

Áno, podarilo. AI nám umožňuje experimentovať nielen na poli kreativity, ale zapájať ju aj do pracovného procesu bežných dní. Vďaka tomu máme viac času na tvorbu ideí. Uľahčuje exekutívu. Rezervy sú v jej kreatívnych algoritmoch.

image

Ondrej Geče, MADE BY VACULIK

Ondrej Geče

CEO

MADE BY VACULIK

Nástroje AI využívame naprieč rôznymi kreatívnymi činnosťami, paradoxne, ak máme v úvodnej fáze nápady a zhodujú sa s AI výstupmi, tak ich vynechávame. Teda rýchlejšie preplávame takzvanou prvou vodou. Využívanie AI je určite prínosné, niektoré procesy urýchľuje, ale stále vnímame, že tie najlepšie idey si vyžadujú ľudský faktor a vklad agentúrnych ľudí.

Na druhej strane vnímame veľký prínos LLM modelov pre sumarizáciu rôznych akumulovaných poznatkov, rýchly research a testovanie ideí, keďže ich schopnosť kvalitného výstupu sa dramaticky počas roka 2023 zlepšila.

image

Maru Mitlíková, TRIAD

Maru Mitlíková

CEO

TRIAD

AI je už stabilne v našich pracovných aj súkromných životoch, ale niet sa čomu čudovať, je bežné, že naša brandža je v inováciách „early adopterom“. Vďaka AI sme zjednodušili rôzne repetitívne interné procesy, pre klientov pripravili zopár vizuálov alebo voiceoverov do kampaní, ale nejde zatiaľ o nič svetoborné. Oveľa viac času investujeme do komplexnejších custom riešení, ktoré spájajú to najlepšie z AI a ľudského know-how.

Ako napríklad platforma Creative Fast Aid na generovanie kreatívnych kampaní dostupná zadarmo pre NGOs na celom svete, ktorá beží na AI trénovanej na tých najlepších TRIADovských case studies a ideách. Je to ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-24 14:36:35 - Feat.: - Title: Rok 2024 v reklame: Agentúry budú inovovať a lákať mladé talenty 02 - Modified: 2024-01-18 11:09:30 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra ponúka dobrý návod pre agentúry aj zadávateľov 03 - Modified: 2024-01-11 14:11:16 - Feat.: - Title: Agentúry sa dnes rešpektujú a vedia sa vzájomne oceniť, hovorí prezident KRAS 04 - Modified: 2024-10-30 08:32:10 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Reklamné agentúry 2023: O Agentúre roka rozhodne až EFFIE
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2024 05:30