Patrícia Čertek
Head of Strategy
Zaraguza
Pri tendroch veľkých značiek vidíme veľký posun. Fenoménom tohto roka boli telco tendre, ktoré začínali chemistry fázou, kde klienti navštevovali priestory agentúr a zoznamovali sa s kreatívcami. Od zadávateľov si to vyžadovalo urobiť prácu navyše, venovať viac času selekcii agentúr. Vďaka tomu sa však z 10 agentúr k samotnému zadaniu dostali už len 3 – 4, čo je férový počet.
Výzvou stále zostáva definovať primeraný rozsah zadania, aby sme sa vyhli niekoľkostostranovým prezentáciám. Pri menších značkách a nových zadávateľoch je táto zmena postupnejšia. Väčšina klientov už po opýtaní uvedie počet a mená pozvaných agentúr do tendra. Občas sa objaví aj skicovné, čo ukazuje, že klienti myslia spoluprácu vážne.
Martin Porada
CEO
2CREATE
Do tendrov vstupujeme vždy po dôslednom vyhodnotení okolností a podmienok tendra. Preto môžem povedať, že v tých tendroch, do ktorých sme vstúpili, sme sa s neférovosťou nestretli.
Ondrej Štefánik
Partner
Respect APP
Čoraz viac firiem rešpektuje pravidlá férového tendra. Nájdu sa však aj veľké brandy, ktoré tendrujú tak ako v minulosti. To znamená neznámy počet agentúr v tendri, nulové skicovné, maximálne požiadavky na obsiahlosť výstupov v tendri, zamlčané budgety.
Maru Mitlíková
CEO
TRIAD
Iniciatíva je živá už zopár rokov a ešte aj bude musieť pokračovať, lebo je to dlhodobý edukačný proces zameraný nielen na zadávateľov, ale aj nás, agentúry. Oceňujem, že tento rok sa podarilo spojiť všetky zásadné reklamné asociácie, aby sa téma férového tendrovania šírila ešte viac.
Moje skúsenosti sú veľmi pozitívne, klienti sú otvorení diskusiám a až s takou zvedavosťou sa pýtajú, čo a prečo je pre nás pri tendrovaní dôležité. Chcú tomu rozumieť, lebo chcú, aby sa do ich tendrov zapojili tie najlepšie agentúry a oni si mohli zvoliť toho najlepšieho partnera na spoluprácu. Keby to bolo naopak, škodili by zadávatelia koniec koncov hlavne sebe.
Ondrej Geče
CEO
MADE BY VACULIK
Počas roka sme vo viacerých tendroch zaregistrovali veľmi silný trend u zadávateľov nielen na Slovensku, ale aj v ČR, zapracovať praktiky férového tendra. Vďaka tomu sme dokázali lepšie alokovať naše zdroje do týchto klientskych súťaží. O to viac potom vyčnievali zadávatelia, ktorí tieto praktiky neuplatňujú.
Iniciatíva fé...
Zostáva vám 85% na dočítanie.