StoryEditor

Iniciatíva Férového tendra ponúka dobrý návod pre agentúry aj zadávateľov

18.01.2024, 12:06
  • Podarilo sa iniciatíve, ktorá rezonuje celou marketingovou brandžou, zmeniť tendrovanie kreatívnych služieb?
  • Aké sú skúsenosti, či už pozitívne alebo negatívne, reklamných agentúr? 
  • Rasťo Bahurinský: Tender ako taký nepovažujeme vôbec za niečo nesprávne, práve naopak, je to funkčný nástroj na výber agentúry.
  • Maru Mitlíková: Moje skúsenosti sú veľmi pozitívne, klienti sú otvorení diskusiám a až s takou zvedavosťou sa pýtajú, čo a prečo je pre nás pri tendrovaní dôležité.
  • Alexander Smik: Férový tender je dôležitá platforma, ako komunikovať tému tendrovania a zároveň aj relevantnou formou výberu agentúry. 
  • Anketa je súčasťou špecializovanej prílohy Reklamné agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

image

Patrícia Čertek, Zaraguza

Patrícia Čertek

Head of Strategy

Zaraguza

Pri tendroch veľkých značiek vidíme veľký posun. Fenoménom tohto roka boli telco tendre, ktoré začínali chemistry fázou, kde klienti navštevovali priestory agentúr a zoznamovali sa s kreatívcami. Od zadávateľov si to vyžadovalo urobiť prácu navyše, venovať viac času selekcii agentúr. Vďaka tomu sa však z 10 agentúr k samotnému zadaniu dostali už len 3 – 4, čo je férový počet.

Výzvou stále zostáva definovať primeraný rozsah zadania, aby sme sa vyhli niekoľkostostranovým prezentáciám. Pri menších značkách a nových zadávateľoch je táto zmena postupnejšia. Väčšina klientov už po opýtaní uvedie počet a mená pozvaných agentúr do tendra. Občas sa objaví aj skicovné, čo ukazuje, že klienti myslia spoluprácu vážne.

image

Martin Porada, 2Create

Martin Porada

CEO

2CREATE

Do tendrov vstupujeme vždy po dôslednom vyhodnotení okolností a podmienok tendra. Preto môžem povedať, že v tých tendroch, do ktorých sme vstúpili, sme sa s neférovosťou nestretli.

image

Ondrej Štefánik, Respect APP

Ondrej Štefánik

Partner

Respect APP

Čoraz viac firiem rešpektuje pravidlá férového tendra. Nájdu sa však aj veľké brandy, ktoré tendrujú tak ako v minulosti. To znamená neznámy počet agentúr v tendri, nulové skicovné, maximálne požiadavky na obsiahlosť výstupov v tendri, zamlčané budgety.

image

Maru Mitlíková, TRIAD

Maru Mitlíková

CEO

TRIAD

Iniciatíva je živá už zopár rokov a ešte aj bude musieť pokračovať, lebo je to dlhodobý edukačný proces zameraný nielen na zadávateľov, ale aj nás, agentúry. Oceňujem, že tento rok sa podarilo spojiť všetky zásadné reklamné asociácie, aby sa téma férového tendrovania šírila ešte viac.

Moje skúsenosti sú veľmi pozitívne, klienti sú otvorení diskusiám a až s takou zvedavosťou sa pýtajú, čo a prečo je pre nás pri tendrovaní dôležité. Chcú tomu rozumieť, lebo chcú, aby sa do ich tendrov zapojili tie najlepšie agentúry a oni si mohli zvoliť toho najlepšieho partnera na spoluprácu. Keby to bolo naopak, škodili by zadávatelia koniec koncov hlavne sebe.

image

Ondrej Geče, MADE BY VACULIK

Ondrej Geče

CEO

MADE BY VACULIK

Počas roka sme vo viacerých tendroch zaregistrovali veľmi silný trend u zadávateľov nielen na Slovensku, ale aj v ČR, zapracovať praktiky férového tendra. Vďaka tomu sme dokázali lepšie alokovať naše zdroje do týchto klientskych súťaží. O to viac potom vyčnievali zadávatelia, ktorí tieto praktiky neuplatňujú.

Iniciatíva fé...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 02 - Modified: 2024-01-24 14:36:35 - Feat.: - Title: Rok 2024 v reklame: Agentúry budú inovovať a lákať mladé talenty 03 - Modified: 2024-01-22 11:03:10 - Feat.: - Title: Férový tender z pohľadu klientov: Je dôležité vytvoriť rovnosť šancí pre všetkých 04 - Modified: 2024-01-12 16:01:09 - Feat.: - Title: AI ako súčasť reklamnej brandže: Pomáha agentúram s kreatívou aj vizuálmi 05 - Modified: 2024-01-11 14:11:16 - Feat.: - Title: Agentúry sa dnes rešpektujú a vedia sa vzájomne oceniť, hovorí prezident KRAS
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 08:02