StoryEditor

KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr

14.02.2024, 09:00
  • Personálne zmeny, noví klienti, tendre, ale aj spoločenské a kreatívne výzvy.
  • Členovia Klubu reklamných agentúr Slovenska hovoria o dôležitých udalostiach minulého roka.
  • Rasťo Bahurinský: Minulý rok sa opäť zvýraznila komunikácia vzhľadom na iniciatívu Férový tender, ktorá nie je adresovaná iba zadávateľom, ale aj samotným agentúram.
  • Ondrej Geče: Prioritou sa v roku 2023 stal jednoznačne extenzívny nábor kvalitných ľudí a interné preskupenie tímov pre zefektívnenie práce s vynoveným portfóliom klientov.

1. Čo považujete za TOP rozhodnutie roka, ktoré posunulo vašu agentúru?

2. Aká TOP udalosť ovplyvnila vašu agentúru alebo celú brandžu?

image

Ondrej Štefánik, Respect APP

Ondrej Štefánik

Respect APP

1. Po vstupe Petit Pressu do agentúry užšia a intenzívna spolupráca s vydavateľstvom.

2. Doba prináša nové pozície, náplne práce, ktoré vyžadujú interdisciplinárne skills a väčší spoločenský záber, úzkejšie spolupráce stratégov a kreatívcov, CSR projekty ako väčšia a efektívna súčasť DNA brandov či nové mediálne formáty.

Ďalej koncentrovanú prácu v množstve informácií a v polarizovanej spoločenskej atmosfére a tým posilnenú schopnosť sústredenia, analýzy a syntézy, väčší dôraz na spoločenské dáta, konkurovať kreatívnym schémam a algoritmom AI a byť progresívnejší a v kreatíve neočakávaný.

image

Marek Pajtáš, MullenLowe GGK

Marek Pajtáš

CEO
MullenLowe GGK

1. Vzhľadom na finančný, ale aj personálny rast našej agentúry v roku 2023 sme museli interne prekopať organizačnú štruktúru a zaviesť procesy, ktoré nám zefektívnia každodenný chod agentúry.

Nastavili sme samostatne fungujúce unity, ktoré prepájajú tradičné médiá s digitálom a social špecialistami, aby sme vedeli prinášať koncepčnejšie a rozsiahlejšie kampaňové riešenia už od začiatku príprav kampane až po jej koniec.

2. Po inflácii a budget cutoch klientov sme sa minulý rok zapojili do tendrov s víziou zastabilizovať firmu na najbližšie roky. Podarilo sa nám získať veľkého klienta BILLA, ktorý k chodu agentúry výrazne prispieva od polovice roka 2023.

Tento rok ešte nevieme tak presne predikovať, no máme ambíciu pridať 1 – 2 značky do portfólia, aby sme opäť posilnili a potvrdili stabilnú pozíciu agentúry na trhu, čo sa nám darí už 33 rokov.

image

Jakub Mazán, ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-04-10 13:55:06 - Feat.: - Title: Petra Novotná: Názorový altruizmus 03 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 04 - Modified: 2024-03-06 12:53:12 - Feat.: - Title: Ako má chutiť šunka, saláma, párky? TAURIS raz a navždy vyriešil spotrebiteľskú dilemu 05 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. apríl 2024 00:41