Hlavnou postavou kampane, ktorá vznikla v spolupráci s kreatívnou agentúrou Istropolitana Ogilvy je Patrik, ktorý prostredníctvom online videa vysvetľuje, prečo Červený kríž nepodporí. Otvorene hovorí, že mu je jedno, keď v nemocniciach chýba krv, nevie, čo je hlad, bolesť a bieda mu nič nehovoria. Nezaujíma ho, keď sa niekto topí. Necíti nič. Ak sa pýtate, ako môže byť niekto taký bezohľadný, odpoveď nájdete v samotnom videu.
Patrik je vytvorený umelou inteligenciou, a aj keď má ľudskú podobu, pomôcť nedokáže. Skrátka naráža na schopnosti AI, ktorá v činnostiach, vyžadujúcich si ľudskosť a empatiu, stále nedokáže ľudí nahradiť. Pretože len ľudia rozumejú ľudom v núdzi a svojím príspevkom môžu podporiť činnosť Červeného kríža.
Slovenský Červený kríž vie vďaka 2 % z daní skutočne pomôcť ľuďom v ťažkých životných situáciách, promptne zasiahnuť pri prírodných a iných nešťastiach a vnášať láskavosť a ľudskosť do tých najnáročnejších situácií.
Kampaň dopĺňa séria vizuálov ďalších generovaných postáv.
Vizitka kampane:
Klient: Slovenský Červený kríž
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Strategy Planner: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Creative Director: Jakub Svetlík, Peter Darovec, Rado Olos
Art Director: Jakub Svetlík, Michal Mio Valušek, Daniel Spišiak
Copywriter: Rado Olos, Roman Hríbik
Social Media Manager: Zuzana Frtúsová, Marek Suchitra
Account Director: Ludmila Némethová
Account Manager: Simona Štefanková
Produkcia: Zeldeo
3D Artist: Rado Török