Tomáš Tatar v reklame Tipsportu hovorí, že stačí len začať.
StoryEditor

Tipsport reaguje na kritiku slovenských kreatívcov: Spot s Tomášom Tatarom je pozitívnou motiváciou k športu, nie k stávkovaniu

03.06.2024, 13:54
Autor:
lezlez

„Chceme, aby športové stávkovanie bolo vždy iba zábavou. A o zábave je i náš televízny spot," zdôraznila stávková spoločnosť. 

Najvýraznejším spotom v reklamných brejkoch počas Majstrovstiev sveta v hokeji bol nepochybne Tipsport a ich kampaň s Tomášom Tatarom, respektíve s Davidom Pastrňákom v českej verzii "Stačí len začať". 

Spot mal masívne mediálne nasadenie a divákom doručoval kontroverzný odkaz, že stačí iba začať (stávkovať či športovať?) a úspech sa dostaví. 

Táto kreatíva si vyslúžila u slovenských expertov nebývalú kritiku. V článku Stratégií sa k nej vyjadrili viacerí vplyvní kreatívci a nenechali na nej suchú ani nitku. 

„Hovorí sa, že najťažšie je začať“. Ja chápem, že je to pravda v kontexte športu, aj v kontexte života. A tiež chápam, že základným benefitom stávkových kancelárii je vstupný bonus. Ale autorom a klientovi tak nejak ušlo, že v gamblingu (a stávkovanie tam patrí) je to presne naopak. Začať je ľahké a tie ťažké veci prídu potom. Takáto reklama by mala byť vylúčená z hokejových brejkov. Možno až do konca zápasu," zdôraznil Creative Director Triadu Vlado Kurek. 

„Hanbím sa za všetkých dodávateľov a hokejistov čo v tom mali prsty a dúfam, že to aspoň nevymyslela reklamná agentúra. My finančne negramotní Slováci, ktorí nevieme ani len šetriť, nie ešte investovať, sme len minulý rok prehrali v hazarde 1,3 miliardy eur," doplnil jeho kolega z agentúry Martin Woska. 

„Absolútne nevhodný claim “Stačí len začať” od Tipsportu je klinec do rakvy. Prečo to nemôžu hovoriť aj výrobcovia tabakových výrobkov, vapov, alkoholu a všetkého, na čom sa rýchlo staneme závislí? Lebo tam, už regulácia je. A zodpovedné by bolo rošíriť ju aj ďalej," tvrdí Peter Šurin z Elite/Monday Lovers. 

Reakcia Tipsportu prišla v českom odbornom médiu Marketing a Media. Dozvedeli sme sa, že reklama vznikla in-house a v produkcii agentúry Woobetz.

Hovorca firmy Václav Sochor opísal, čo sa kampaň snažila doručiť: „Snažili sme sa zobraziť rôzne situácie, ako ľudia začínajú so športom. Bez ohľadu na to, či sa postupom času zo začiatočníka stane nový hokejový David Pastrňák alebo nie, vždy to prináša veľa zážitkov a zábavy. Myšlienka je založená na tom, že každý začiatok v živote je náročný, ale ak človek nezačne, nikdy sa nikam nedostane. Spot sa zameriava na pozitívnu motiváciu k športu, radosť z hry, športové zážitky a prezentáciu našej súťaže k Majstrovstvám sveta," povedal pre Marketing a Media. 

Hovorca odmietol, že sa snažia podporovať vznik závislostí na hazardných hrách. „Preto sme deklarovali, že od ľudí, ktorí majú problémy s hazardnými hrami, si nechceme zobrať ani korunu. Medzinárodné prieskumy ukazujú, že problémy s rizikovým stávkovaním môžu mať približne tri percentá ľudí. Pomocnú ruku sa snažíme podať všetkým, ktorí to podporujú."

Tipsport vyvíja systém skorej detekcie rizikového hráčstva a inicoval tiež projekt Zodpovedné hranie. „Chceme, aby športové stávkovanie bolo vždy iba zábavou. A o zábave bol aj náš televízny spot." 

Nami oslovení kreatívci tento odkaz o zábave nezdieľali. „Tomáš Tatár tvrdí „stačí len začať“ v reklame značky Tipsportu, ktorá "ti garantuje, že si to užiješ“. Analogicky to hovorí David Pastrňák v českej verzii spotu. Dve hokejové superstars prepožičali svoj imidž tipovaniu spôsobom, ktorý nepovažujem za šťastný," hovorí aj Vlado Slivka z MullenLowe GGK. 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. október 2024 08:09