Contagious je nezávislá partia kreatívcov, stratégov a výskumníkov, ktorá pomáha značkám a agentúram, aby boli kreatívnejšie, viac smart a doručovali dobré výkony.
Návod nie je ani náhodou jednoduchý, skôr naopak. Ide o 44 odporúčaní, ktoré môžu priniesť v budúcnosti úspech vašim kampaniam. Nech sa páči, tu je aspoň zopár z nich:
Gaming
Snažte sa osloviť hráčov, ktorí si o sebe vôbec nemyslia, že sú hráči. Spend do gamingových aplikácií neustále rastie.
So ženami liberálne s mužmi konzervatívne
Naprieč rôznymi štátmi a kultúrami sú trendy jasné. Ženy sú čoraz viac liberálne a muži konzervatívni. Myslite na to vo svojich kampaniach a snažte sa ich spájať.
Obnovte si svoje predstavy o rodine
Myslite na to, že rodiny sa menia. 33% Američanov, 44 % Francúzov a dokonca až 71 percent Talianov vo veku od 18 do 34 rokov žijú stále spolu s rodičmi. "Odchod do dôchodku je omnoho náročnejší, ako to bolo pred 30 rokmi. A o tridsať rokov to bude ešte ťažšie," upozorňuje Larry Fink z BlackRock.
Contagious upozorňujú, že v budúcnosti bude žiť pohromade viac generácií, čoraz viac ľudí si bude prenajímať domy, pretože nebudú mať peniaze na vlastné. Populácia bude starnúť a ľudia budú musieť pracovať dlhšie.
Snažte sa porozumieť budúcim zákazníkom a oslovujte nových kupujúcich.
Buďte víťazmi internetu
"Našim cieľom na sociálnych médiách je vyhrať boj o pozornosť." Podľa WARC media sa spend do médií v uplynulých rokoch radikálne zmenil. Kým v roku 2013 značky spendovali do spoločnosti Meta 7 miliárd dolárov a do lineárnej televízie 202 miliárd, dnes sa to vyrovnáva. Do Meta ide 155 miliárd a do lineárnej TV 163.
Negativita v online zvyšuje efektivitu
To, že negatívne správy sú v online svete klikanejšie, je už jasné dávno. Ale že negatívne copy zvyšuje efektivitu kampaní? "Každé ďalšie negatívne slovo zvýšilo mieru prekliknutia o 2,3 percenta!" Len či toto môže byť správna cesta...
Porozumejte svojej budúcej pracovnej sile
Pravdepodobne bude mať úplne inú podobu ako má dnes. 70 percent GEN Z sú freelanceri alebo sa nimi plánujú stať.
Rekvalifikujte sa
Až 40 percent pracovnej sily urgentne potrebuje rekvalifikáciu. Môže za to čoraz väčšia automatizácia, a samozrejme, AI. A že je to už všetkým jasné? Omyl! Viac ako 46 percent ľudí sa umelej inteligencie ešte ani nedotklo a rovnaké percento sú v tejto téme iba "turisti". Necelých 7 percent používa umelú inteligenciu pravidelne.
AI je v budúcnosti úspešnej reklamy veľkou témou. Do roku 2029 sa zlepší úroveň AI chatbotov až 160-násobne. Odporúčanie Contagious znie: Pracujte s AI, ale nezamilujte sa do nej. Bude čoraz lepšia a výkonnejšia, vy buďte vizionári, nie kreátori. Budujte unikátne, AI poháňané agentúry a zlepšujte sa aj v marketingu, nielen v AI.
Pracujte s lepšími klientmi
Alebo ešte radšej - pracujte dlhodobo s lepšími klientmi, udržte si ich. "Agentúry a klienti, ktorí spolupracujú viac ako desať rokov, majú 2x vyšší "win rate" na Cannes Lions ako je priemer.
Buďte kreatívni
Kreatívne kampane sú 12-krát efektívnejšie ako neoceňované priemerné kampane. Myslite na to, čo potvrdili aj vedci z Harvardu: Každé euro, ktoré je investované do vysoko kreatívnej reklamy má dvojnásobný predajný efekt ako euro investované do nekreatívnej reklamy.
Ale ako byť kreatívny?
Odborníci z Contagious majú jednoduchý návod: "Kráčajte. Má to veľký vplyv na vašu efektivitu. Pri tejto aktivite sa kreativita zvyšuje priemerne až o 60 %."