StoryEditor

Chcete v roku 2029 vyhrať Grand Prix na Cannes Lions? Pracujte s lepšími klientmi a buďte vizionári nie kreátori

17.06.2024, 16:16

Sídlia v Londýne a v New Yorku a do Cannes prišli porozprávať o tom, ako vyhrať Cannes Lions Grand Prix v roku 2029.

Contagious je nezávislá partia kreatívcov, stratégov a výskumníkov, ktorá pomáha značkám a agentúram, aby boli kreatívnejšie, viac smart a doručovali dobré výkony. 

Návod nie je ani náhodou jednoduchý, skôr naopak. Ide o 44 odporúčaní, ktoré môžu priniesť v budúcnosti úspech vašim kampaniam. Nech sa páči, tu je aspoň zopár z nich: 

Gaming 

Snažte sa osloviť hráčov, ktorí si o sebe vôbec nemyslia, že sú hráči. Spend do gamingových aplikácií neustále rastie. 

image

gaming

So ženami liberálne s mužmi konzervatívne

Naprieč rôznymi štátmi a kultúrami sú trendy jasné. Ženy sú čoraz viac liberálne a muži konzervatívni. Myslite na to vo svojich kampaniach a snažte sa ich spájať. 

image

Liberálne ženy vs konzervatívni muži

Obnovte si svoje predstavy o rodine

Myslite na to, že rodiny sa menia. 33% Američanov, 44 % Francúzov a dokonca až 71 percent Talianov vo veku od 18 do 34 rokov žijú stále spolu s rodičmi. "Odchod do dôchodku je omnoho náročnejší, ako to bolo pred 30 rokmi. A o tridsať rokov to bude ešte ťažšie," upozorňuje Larry Fink z BlackRock. 

Contagious upozorňujú, že v budúcnosti bude žiť pohromade viac generácií, čoraz viac ľudí si bude prenajímať domy, pretože nebudú mať peniaze na vlastné. Populácia bude starnúť a ľudia budú musieť pracovať dlhšie. 

Snažte sa porozumieť budúcim zákazníkom a oslovujte nových kupujúcich. 

image

Porozumejte budúcim zákazníkom

Buďte víťazmi internetu

"Našim cieľom na sociálnych médiách je vyhrať boj o pozornosť." Podľa WARC media sa spend do médií v uplynulých rokoch radikálne zmenil. Kým v roku 2013 značky spendovali do spoločnosti Meta 7 miliárd dolárov a do lineárnej televízie 202 miliárd, dnes sa to vyrovnáva. Do Meta ide 155 miliárd a do lineárnej TV 163.

Negativita v online zvyšuje efektivitu

To, že negatívne správy sú v online svete klikanejšie, je už jasné dávno. Ale že negatívne copy zvyšuje efektivitu kampaní? "Každé ďalšie negatívne slovo zvýšilo mieru prekliknutia o 2,3 percenta!" Len či toto môže byť správna cesta...

image

Negatívne slová zvyšujú klikanosť

Porozumejte svojej budúcej pracovnej sile 

Pravdepodobne bude mať úplne inú podobu ako má dnes. 70 percent GEN Z sú freelanceri alebo sa nimi plánujú stať. 

Rekvalifikujte sa

Až 40 percent pracovnej sily urgentne potrebuje rekvalifikáciu. Môže za to čoraz väčšia automatizácia, a samozrejme, AI. A že je to už všetkým jasné? Omyl! Viac ako 46 percent ľudí sa umelej inteligencie ešte ani nedotklo a rovnaké percento sú v tejto téme iba "turisti". Necelých 7 percent používa umelú inteligenciu pravidelne. 

image

Skúsenosti s používaním AI

AI je v budúcnosti úspešnej reklamy veľkou témou. Do roku 2029 sa zlepší úroveň AI chatbotov až 160-násobne. Odporúčanie Contagious znie: Pracujte s AI, ale nezamilujte sa do nej. Bude čoraz lepšia a výkonnejšia, vy buďte vizionári, nie kreátori. Budujte unikátne, AI poháňané agentúry a zlepšujte sa aj v marketingu, nielen v AI. 

Pracujte s lepšími klientmi

Alebo ešte radšej - pracujte dlhodobo s lepšími klientmi, udržte si ich. "Agentúry a klienti, ktorí spolupracujú viac ako desať rokov, majú 2x vyšší "win rate" na Cannes Lions ako je priemer. 

Buďte kreatívni 

Kreatívne kampane sú 12-krát efektívnejšie ako neoceňované priemerné kampane. Myslite na to, čo potvrdili aj vedci z Harvardu: Každé euro, ktoré je investované do vysoko kreatívnej reklamy má dvojnásobný predajný efekt ako euro investované do nekreatívnej reklamy. 

Ale ako byť kreatívny?

Odborníci z Contagious majú jednoduchý návod: "Kráčajte. Má to veľký vplyv na vašu efektivitu. Pri tejto aktivite sa kreativita zvyšuje priemerne až o 60 %." 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2024 23:41