Tento rok porota Zlatého klinca udelila až tri najvyššie ocenenia. Dve v integrovanej kampani a jedno v podkategórii Small budget. Pozrime sa na to, ktoré kampane sú z pohľadu kreativity na Slovensku najlepšie z najlepších.
Wiktor Leo Burnett, Poďte sa viac dotýkať, Kofola ČeskoSlovensko
Nedalo sa nevšimnúť si ju. Značka Kofola ide konštantne v svojej láskyplnnej misii. Tentokrát ju agentúra postavila na zaujímavom insighte: 2,5 hodín na mobile = 2600 dotykov, ktoré by sme mohli venovať svojim láskam, zvýšiť si tak hladinu oxytocínu – hormónu lásky a rozbublinkovať svoj vzťah. Kofole na to, aby láske pomáhala, nielen na oko, ale reálne, stačí jedna jednoduchá výzva: poďte sa s partnermi a partnerkami viac dotýkať!
MUW Saatchi & Saatchi, Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darček, Slovak Telekom
Keď sme pri predchádzajúcej kampani napísali, že sa ju nedalo nevšimnúť si, tak tu to môžeme zduplikovať. Hovorilo sa o nej všade. Nie vždy s pozitívnym sentimentom, ale určite sa dostala do pozornosti širokej verejnosti. Agentúra aj Telekom s tým počítali: "Aj za cenu toho, že časť verejnosti pobúrime, sme sa rozhodli ukázať pravý obraz Vianoc mnohých rodín. Natočili sme príbeh o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov a čelí sérii náročných otázok od blízkych. Pritom tá najdôležitejšia otázkou, ktorú by sme sa jeden druhého mali pýtať častejšie, je jednoduché: “Si šťastný?” Kampane sa hneď po uverejnení chytila väčšina slovenskej dezinformačnej scény, potom však prišla vlna podpory od ľudí, influencerov a dokonca politikov."
V štatúte Zlatého klinca tento rok pribudla pová podkategória Kampane "Small budget". Zlaté ocenenie si tu privlastnila práca
THIS IS LOCCO, NEZOMRI pre Dr. Max.
Smelo ju môžeme nazvať jednou z top prác aktuálneho ročníka súťaže. Získala dokopy tri zlaté klince. Kategória Kampaň je potom už iba pomyselnou čerešničkou na torte. O Dr. Maxovi vieme, že ide o sieť lekární, v ktorej sa predávajú aj rôzne vitamíny či minerály na podporu imunity. Agentúra sa spojila so stránkou Zomri a ich legendárnu ZOMRI tašku naplnili práve vitamínmi a zmenili ju na NEZOMRI. Následne ju dostali influenceri, ktorí boli práve v tom čase chorí. Tí im na oplátku venovali bezplatne svoje stories a príspevky a zvyšovali dosah kampane.