Po štyroch predchádzajúcich článkoch s pohľadmi na blízku budúcnosť sociálnych sietí, nákupu médií, produkcie a dát a technológií sa pozrieme na predikcie v oblasti eventov z pohľadu agentúry Leopard Production.
Aj v oblasti eventov sa potreby a očakávania klientov neustále menia, no naďalej platí pár zásadných vecí, že v zmysle kreativity musia byť jedinečné a dynamické, rovnako aj z pohľadu organizácie. Zakaždým sa snažíme prinášať nové prístupy a druhy zážitkov, ktoré vždy prekvapia a prekonajú očakávania, či zabehnutý štandard.
Hybridné eventy si našli svoje miesto na trhu
Počas pandémie Covid-19 sa trh prispôsobil a presunul sa počas nej do online prostredia. Trh sa však odvtedy vrátil do pôvodného stavu a väčšina nových formátov sa vrátila späť do svojej pôvodnej podoby. Hybridné eventy však priniesli nový pohľad na zaznamenávanie eventov a ich následné využitie. Stále však platí, že zážitok z eventu sa nedá plnohodnotne nahradiť v online prostredí. Aj to je dôvod, prečo môžeme s istotou povedať, že live eventy majú a zrejme budú mať stále stúpajúci trend.
Virtuálne a hybridné eventy však s nami ostávajú aj v post-pandemickej dobe. Vývojom technológií, ktoré sú využiteľné v eventovom segmente nám dávajú možnosti, s ktorými sme sa predtým nevedeli vysporiadať. V blízkej budúcnosti bude oveľa jednoduchšie spojiť napríklad speakrov a interpretov z rôznych častí sveta bez nutnosti fyzickej účasti a nutnosti byť v reálnom čase pripojený.
Virtuálne eventy, ktoré sa odohrávajú v online prostredí, ako napríklad módne prehliadky alebo koncerty a podobne. K tomu všetkému nás zásadnejšie ovplyvňuje využívanie AI, ktoré v našom segmente nielen zlepšuje efektivitu a zážitok účastníkov, ale tiež poskytuje organizátorom cenné informácie a nástroje na kontinuálne zlepšovanie ich podujatí v zmysle analytiky a vyhodnocovania.
Udržateľnosť a analytika podujatí ako dôležitý aspekt
Na mnohých svetových konferenciách, ktoré pravidelne navštevujeme, už niekoľko rokov zaznievajú dôležité témy ako technológie a nové druhy zážitkov, ktoré so sebou táto kombinácia prináša. Veľkou témou je pochopiteľne aj udržateľnosť, na ktorú sa kladie čoraz väčší dôraz. V neposlednom rade analytika podujatí v rámci eventového marketingu, ktorú ešte musí slovenský trh dobehnúť.
V budúcnosti uvidíme oveľa užšie prepojenie všetkých technológií, podporované AR a VR. Tie budú ponúkať nekonečné možnosti, aké si dnes ani len nevieme predstaviť. Pri takomto spôsobe uchopenia a prístupu k architektúre stageov bude vnímanie návštevníkov oveľa silnejšie a dokáže zanechať neopísateľný zážitok.
AI a technológie demokratizujú trh
Z pohľadu efektivity bude dôležité ako sa bude vyvíjať cenotvorba jednotlivých technológii a náročnosť ich implementácie. Zatiaľ sa však zdá, že vývoj ide dobrým smerom, pretože aj pri AI je tendencia mať nástroje, ktoré nepotrebujú tak veľkú špecializáciu ako dnes, čím sa tieto výkony budú zlacňovať a demokratizovať pre pre produkčné agentúry.
Kreatíva ako nástroj produkcie
V Leopard Production však pripravujeme eventy vždy v prvom rade koncepčne, kde berieme pri navrhovaní do úvahy mnoho faktorov, ako je napríklad pozicioning značky, aktuálna marketingová komunikácia, strategické ciele značky a samotného podujatia. A to stále ostáva v zmysle kreativity ako najdôležitejší strategický bod pre profesionálne organizovaný event akejkoľvek veľkosti.
Podrobná predpríprava a navnímanie klienta a charakteru podujatia sú základnými bodmi pri doručení tých najvhodnejších návrhov. Snažíme sa o dôraz na detail, eleganciu, dizajn, architektúru, dramaturgiu, réžiu a scénografiu. Sledujeme aktuálne svetové trendy, využívame nové technológie a pri navrhovaní prepájame zložky, ktoré prinášajú “nový vietor” do formy eventov, aby sme presiahli stanovené a zaužívané hranice.
Snažíme sa našich klientov rozmaznávať a vždy prekvapiť v pozitívnom slova zmysle. Event je v zásade zážitok s jedným pokusom a pokiaľ ho nedokážete vymyslieť tak, aby priniesol očakávaný efekt, tak nedokážete dodať službu v prisľúbenej kvalite. Očakávania klientov a zadávateľov sú totiž vždy úzko prepojené s marketingovými cieľmi, ktoré sa rovnakom čase menia a prispôsobujú zmenám trhu.