Seoul, South Korea - April 20 2023Cityscape view at Coex and advertisement on large digital billboardsShutterstock
StoryEditor

Dobrý bilboard potrebuje hlavne veľké logo. Na zaujatie máte dve sekundy

12.11.2024, 11:16
  • Ani v čase, keď je pozornosť spotrebiteľov roztrieštená medzi mnohé online platformy, nestráca vonkajšia reklama svoje opodstatnenie.
  • Vyniknúť v prostredí plnom vizuálnych podnetov však nie je jednoduché. Obzvlášť ak máte na zaujatie publika maximálne dve sekundy – tvrdí najnovšia štúdia spoločností System1 a JCDecaux.
  • Štúdia vznikla analýzou 50 kampaní, ktoré mali za cieľ osloviť široké spektrum ľudí. JCDecaux mapoval, ktoré dizajnové prvky zaberali, upútali pozornosť, dokonca zanechali trvalejší dojem. 
  • Viac informácií o Out & In doorovej reklame nájdete v špecializovanej prílohe, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Už teraz si ju môžete stiahnuť ako PDF v tomto článku.

Štúdia rovno prináša odporúčania, ako optimalizovať dizajn kampaní a vytvoriť ohromujúci, zapamätateľný a emocionálne silný vizuál.

Analýza 50 kampaní

Jedna z predností outdoorovej reklamy je schopnosť osloviť široké spektrum ľudí v reálnom prostredí. Prieskum spoločností System1, zameriavajúcej sa na meranie efektivity reklamy, a globálneho lídra v oblasti vonkajšej reklamy JCDecaux zmapovali, ktoré prvky dizajnu sú kľúčové nielen na upútanie pozornosti, ale aj zanechanie trvalejšieho dojmu. Štúdia je postavená na rôznorodom meraní pozornosti a efektivity viac ako 50 kampaní.

image

OUT & INDOOR: Trh bude rásť, musí sa prispôsobiť trendu digitalizácie

Umelá inteligencia hodnotila kompozíciu a kreativitu dizajnov, zatiaľ čo eye tracking technológie sledovali, kam diváci upriamovali svoj pohľad a na ako dlho. Realizátori merali aj emocionálnu reakciu publika a dlhodobý vplyv reklamy na vnímanie značky. Výsledky naznačujú, že outdoor reklama má vskutku len dve sekundy na to, aby zaujala.

image

2024 v OOH: Zadávatelia preferujú formáty, ktoré sú flexibilné, dynamické a umožňujú interakciu

 

V tomto krátkom čase musí byť preto posolstvo jasné, ľahko čitateľné a okamžite rozpoznateľné. Ako to docieliť? Kľúčovým je podľa štúdie správna práca s brandingom, produktom a kreatívnym spracovaním.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2024 11:16