Kampaň „Deti v núdzi musia byť vidieť“, ktorú pre organizáciu Úsmev ako dar pripravila reklamná agentúra Respect APP v spolupráci s SKPR Strategies, získala prestížne ocenenie na celoeurópskej súťaži efektivity Euro Effie v kategórii Positive Change: Social Good – Non-Profit. Ide o jedinú slovenskú prácu, ktorá na galavečeri získala cenný kov. Triad, MUW Saatchi & Saatchi a This is locco majú shortlisty.
Cieľom kampane bolo upozorniť na deti ohrozené chudobou, ktoré spoločnosť často prehliada. Inšpiráciou bol trend, kde mediálne známi rodičia a influenceri na sociálnych sieťach zakrývajú tváre svojim deťom. Výsledkom bol kumulatívny zásah viac ako 2,8 milióna používateľov, pričom sa podarilo vyzbierať vyše 224-tisíc eur na pomoc deťom v núdzi. To všetko s minimálnymi produkčnými a mediálnymi nákladmi.
Ondrej Štefánik, šéf agentúry Respect APP, vyjadril radosť z ocenenia: „Veľmi nás teší, že naša kreativita bola efektívna, zasiahla tam, kde bolo treba, a pomohla tým, čo to najviac potrebujú. Respect APP oslavuje tento rok 20 rokov svojej existencie a toto ocenenie je príjemným darčekom k nášmu výročiu. Ďakujeme celému tímu, ktorý na kampani pracoval.“
Mária Soboličová, manažér pre fundraising a PR Úsmev ako dar dodala: „Úsmev ako dar častokrát pracuje s minimálnym marketingovým a PR badžetom. O to viac sme vďační, že máme po svojom boku profesionálov, ktorí nás usmerňujú a pomáhajú nám robiť efektívne kampane, vďaka ktorým dokážeme spojiť verejnosť so stovkami rodín v núdzi, ktoré to naozaj potrebujú. Toto ocenenie nám prinieslo obrovskú radosť a ocenenie našej práce. Ďakujeme.“
Kredity:
Prihlasovatelia: Respect APP, Úsmev ako dar, SKPR Strategies
Strategy director/Strategy planner: Yolka Udičová
Copywritter: Lukáš Lukonič
Creative Director: Lukáš Lukonič
Art director: Michal Kvasnica, Lenka Hercegová
Account Director: Tina Bineva
Zo slovenských agentúr získali shortlisty ešte tieto práce:
Triad - Creative Fast Aid
2x shortlist v kategóriách: Multi-Market: Artificial Intelligence (AI) a Multi-Market: Business-to-business
Darovanie máme v krvi - MUW Saatchi and Saatchi, Telekom
shortlist v kategórii: Positive Change: Social Good - Brands
"Disconnect to reconnect", THIS IS LOCCO, SPP
shortlist v kategórii: Positive Change: Social Good – Brands
Slovník odcudzených slov, THIS IS LOCCO, Zastúpenie EK na Slovensku
shortlist v kategórii: Positive Change: Social Good – Non-Profit
Body za Euro Effie sú súčasťou rebríčka Agentúra roka 2024. Gratulujeme!