Vidieť na ulici stáť človeka bez domova v žlto-červenej veste a s časopisom NOTA BENE v ruke dnes nie je žiadnou zvláštnosťou, predajcovia sú už po celom Slovensku. Občas sa pristavíme, dokonca prehodíme pár slov, ale na hlbší rozhovor akoby nie je čas. Pritom práve ten predstavuje často kľúčovú pomoc pri boji s ich úhlavným nepriateľom – osamelosťou.
Preto prichádza THIS IS LOCCO a NOTA BENE s kampaňou Sadnime si ako ľudia a jej hlavným motívom – špeciálnymi stoličkami, ktoré nájdeme pri vybraných predajcoch.
„Stoličky majú úžasnú moc, pristavenie menia na posedenie, pár slov menia na rozhovor. A práve ten ľuďom bez domova chýba. Vďaka rozhovoru prestávajú byť ľuďmi bez domova, ale začínajú byť ľuďmi, ktorí majú svoje záujmy a osudy,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
„Namiesto klasickej kampane sme pripravili aktiváciu, vďaka ktorej lepšie spoznáte ľudí, ktorí váš dar potrebujú najviac,“ dodáva Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.
Podľa výskumov až 77 % ľudí bez domova trpí problémom osamelosti. To je trojnásobne viac ako pri bežnej populácii. „Čím sa cíti človek bez domova osamelejší, tým má väčšiu psychickú bariéru požiadať o pomoc, čo môže mať pre neho až fatálne následky,“ hovorí Nina Beňová, riaditeľka organizácie Proti prúdu, ktorá vydáva časopis NOTA BENE. „Vďaka NOTA BENE predajcovia získavajú podpornú sieť, ktorá im pomáha prežiť. Dobré vzťahy spolu so stabilným bývaním a príjmom pomáhajú ukončiť bezdomovectvo,“ dodáva.
O rozhovore je aj hero spot, ktorý odštartoval celú kampaň. Hlavnými postavami sú reálny predajca NOTA BENE Vlado, ktorý je veľkým nadšencom živej hudby, a moderátorka Adela Vinczeová.
„Najskôr máme pocit, že sledujeme úryvok z Adelinej talkshow, no po chvíli zisťujeme, že ide o rozhovor na ulici. Na niečo viac sa tento rozhovor mení práve vďaka stoličkám, ktoré nabádajú na dlhšiu diskusiu. Vlada tak spoznávame nie ako ‚človeka bez domova‘, ale ako hudobného fanúšika. A o to nám išlo – aby sme si uvedomili, že všetci máme spoločné témy, že sme všetci rovnakí a môžeme si ľudsky sadnúť,“ hovorí Romana Kádeková, Senior Copywriterka z THIS IS LOCCO.
Takéto rozhovory (a množstvo ďalších vecí ako nájomné byty) sa môžu konať práve vďaka NOTA BENE. Na to, aby sa mohli diať aj naďalej, však potrebujú aj našu pomoc, ktorá presahuje kúpu časopisu. Z jeho predaja totiž dokážu zabezpečiť ďalšie vydania, ale už nie ďalšie sociálne služby ako sprostredkovanie nájomných bytov a zlepšovanie postavenia a práv ľudí bez domova. Staňte sa dlhodobým podporovateľom na www.pomahatjelahke.sk
Súčasťou kampane sú aj vizuály fotografa Filipa Nagyho. Kampaň pobeží online aj offline priamo v uliciach – na stoličky si budú k ľuďom bez domova sadať rôzne známe osobnosti či influenceri z online sveta.
Kredity:
Strategy Director: Juraj Kováč
Creative Director: Juraj Kováč, Martin Polakovič
Copywriter: Martin Polakovič, Romana Kádeková
Art Director: Marek Sivy
Account Manager: Patrícia Juríčková, Juraj Rusnák
Produkcia: endrius
Režisér: Jakub Cheban
Fotograf: Filip Nagy