Rebríček TAAS 2023 je podmienkou pre zaradenie do hodnotenia Agentúra roka 2024.Shutterstock
StoryEditor

Nový rebríček výkonnosti reklamných agentúr: Na čele žiadna zmena, výrazne poskočila MullenLowe GGK

30.12.2024, 09:30
Autor:
lezlez

Do hodnotenia rebríčka TAAS 2023 sa zapojilo 17 agentúr. Na prvom mieste je JANDL. Okrem MullenLowe výrazne stúpli Made by Vaculik aj This is locco.

Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) zverejnil rebríček ekonomickej výkonnosti TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA (TAAS) za rok 2023, do ktorého sa zapojilo 17 slovenských reklamných a marketingových agentúr. Tento prestížny rebríček, ktorý je zostavovaný už viac ako 20 rokov odhaľuje poradie najväčších hráčov v odvetví.

Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS hovorí: “Rebríček umožňuje nielen agentúram, ale aj klientom získať obraz o finančnej stabilite a efektívnosti jednotlivých agentúr, čím poskytuje obom stranám spoľahlivý nástroj na benchmarking. Agentúry motivuje k zlepšovaniu ich výkonu a pre klientov môže slúžiť ako referencia pri výbere reklamného partnera. Dôležité nie sú len kreatívne nápady a efektívne kampane, ale aj stabilné finančné zázemie, ktoré podporuje dlhodobé partnerstvá a buduje dôveru klientov aj spolupracovníkov. Práve preto sú výsledky tohto rebríčka zohľadňované a jednou z podmienok pre zisk titulu Agentúra roka.”

Agentúry v rebríčku sú hodnotené na základe ukazovateľa Gross Income, ktorý predstavuje tržby z ich hlavnej činnosti, pričom sa zohľadňujú iba relevantné príjmy.

Nezohľadňujú sa bankové úroky, výnosy z finančného trhu ani iné externé výnosy. Za dôveryhodnosť a transparentnosť vyhodnotenia zodpovedá popredná poradenská spoločnosť BDO, ktorá už druhú dekádu zabezpečuje nezávislý pohľad na ekonomickú výkonnosť agentúr.

“Metóda výpočtu Gross income využívaná v rámci tohto rebríčka poskytuje špecifický prístup pre vyhodnocovanie výkonnosti agentúr, ktorý umožňuje abstrahovať náklady investované do prevádzky, a teda zamerať sa čisto na projektovú výkonnosť agentúr,” hovorí Ivana Némethová, PR & Marketing Manager BDO.

Do TOP 3 agentúr podľa ukazovateľa Gross Income za rok 2023 patria agentúry JANDL, Istropolitana Ogilvy a MUW Saatchi & Saatchi.

       Názov agentúry  Členstvo v združení KRAS Gross income (v eurách)
1. JandL, marketing a reklama člen   3 821 566
2. Istropolitana Advertising člen 2 969 354
3. MUW/SAATCHI & SAATCHI člen 2 517 581
4. MADE BY VACULIK člen 2 422 214
5. MullenLowe GGK člen 2 416 147
6. Wiktor Leo Burnett člen 1 998 273
7. TRIAD člen 1 927 452
8. THIS IS LOCCO člen 1 712 504
9. oh my DOT Bratislava člen 1 414 989
10. Zaraguza člen 1 351 950
11. Elite/Monday Lovers člen 1 231 007
12. Free Andy nečlen 1 127 346
13. applepie člen 628 030
14. Respect APP člen 571 020
15. Effectivity člen 439 265
16, Mannschaft nečlen 254 986
17. Róbert Slovák a jeho priatelia člen 250 778

 

Zdroj: BDO Consulting, spol. s r. o.

 

Medzi agentúrami, ktoré zaznamenali najvyšší absolútny medziročný nárast Gross Income-u sú agentúry MullenLowe GGK, Made by Vaculik a This is Locco.

image

Marek Pajtáš CEO MullenLowe GGK

Marek Pajtáš, CEO, MullenLowe GGK

“Náš nárast pripisujem viacerým oblastiam. V prvom rade správnemu nasmerovaniu našej new business stratégie. Za posledné obdobie sme vyhrali 3 tendre pre TOP zadávateľov na slovenskom trhu: TIPOS, BILLA a ČSOB. Dôležitá je pre tento rast aj retencia našich súčasných klientov. Naši klienti s nami spolupracujú dlhodobo, čo vytvára výborné podmienky pre stabilitu v agentúre. Podarilo sa nám vytvoriť v agentúre TOP team. Zaviedli sme procesy, ktoré nám pomáhajú riadiť tento rast a ďalšie smerovanie agentúry. Držíme sa hesla „Stay Positively Dissatisfied“. A celé sa to snažíme robiť s úsmevom.”

 

image

Alexandra Martináková

Alexandra Martináková, CEO, Made by Vaculik

“Za náš vzostup vďačíme systematickému budovaniu a udržiavaniu vzťahov s našimi stálymi klientmi. Jasným príkladom sú Tatra banka a Raiffeisen banka, či KIA, ktorým sa darí, veríme, že aj vďaka spolupráci s nami. V druhej polovici roku 2023 nám do portfólia pribudol nový významný klient z telco segmentu. So značkou Orange sme tak naštartovali novú spoluprácu, ktorá sa odvtedy úspešne rozvíja. A popritom samozrejme taktiež nezaháľame a vždy sa obzeráme aj po nových zaujímavých klientoch.”

 

image

Rasťo Bahurinský, CEO agentúry THIS IS LOCCO a prezident ADMA

Rasťo Bahurinský, CEO, This is Locco

“V roku 2023 nám do klientského portfólia pribudli nové značky a zároveň sme si udržali aj pôvodné spolupráce. Tento fakt sa nám logicky odzrkadlil aj v rastúcich číslach a v postupe smerom nahor v rebríčku TAAS.”

 

Rebríček TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA (TAAS) je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie na Slovensku. Rebríček sa realizuje a zverejňuje raz ročne a jeho garantom je Klub reklamných agentúr Slovenskej republiky (KRAS). Ůčasť v rebríčku je dobrovoľná a agentúry sú zoradené podľa výšky ich Gross Income, ktorý je jediný celosvetovo uznávaný porovnávací parameter ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr. 

01 - Modified: 2024-12-17 15:57:43 - Feat.: - Title: Epica Awards 2024: Slovenské agentúry berú 4 bronzy 02 - Modified: 2024-12-13 08:26:37 - Feat.: - Title: Veľký úspech Respect APP a Úsmev ako dar. Z Effie Europe si odnášajú bronz 03 - Modified: 2024-12-09 12:03:25 - Feat.: - Title: Ďalšie dobré správy zo súťaže Eurobest 04 - Modified: 2024-11-23 14:33:26 - Feat.: - Title: ADC Europe: Slovensko získalo päť cenných kovov. Made by Vaculík má striebro za Lúčnicu 05 - Modified: 2024-11-19 11:08:29 - Feat.: - Title: Eurobest zverejnil shortlisty. Radosť zavládla aj v troch našich agentúrach
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. december 2024 09:40