StoryEditor

Efektivita a kreativita v reklamných kampaniach. Dvojica, ktorá nikdy nestojí proti sebe

13.01.2025, 16:06
  • V reklamných agentúrach sme sa pýtali, v čom je ich recept na správny reklamný kokteil. 
  • Všetci sa zhodli na  tom, že kreativita a efektivita nie sú v rozpore, ale naopak, ťahajú za spoločný koniec.
  • Prečo sú obe tieto aspekty v reklamnej kampani dôležité a akú funkciu plnia? 
  • Akým spôsobom je možné kreativitu a  efektivitu skĺbiť? T
  • o sa dozviete z názorov špecialistov v našej ankete. 
  • Ďalšie podobné články nájdete v špecializovanej prílohe Stratégií Reklamné agentúry 2024, ktorú si môžete stiahnuť v PDF v tomto článku.
image

Šimon Gál

Šimon Gál
Creative Director Triad

Kreativita = efektivita. To už všetci dávno vieme, o tom, aká kreativita, by sa dalo diskutovať, ale o tom, či je to jedno vs. druhé, nie. Potvrdzujú to aj stokrát omieľané výskumy v prednáškach adlandových superstars (stačí dať do Googlu „nielsen factors creativity“). Kreativita je prvý/druhý najvplyvnejší faktor, ktorý vplýva na efektivitu reklamy. A Keď sa nad tým zamyslíte, ani to nie je také prekvapenie.

image

Peter Packaň
Managing Director PACKY ADVERTISING

Peter Packaň
Managing Director PACKY ADVERTISING

Ideálne spojenie efektivity a kreativity spočíva v pochopení cieľovej skupiny a jej potrieb. Kreativita je pre nás viac než len nápady na vizuál či chytľavý slogan. Kreativita je spôsob, ako vyrozprávať príbeh značky tak, aby nielen zaujal, ale aj niečo zanechal. Na druhej strane, efektivita je to, čo tento príbeh pretaví do konkrétnych výsledkov. Kreativitu a efektivitu nikdy neberieme ako protiklady – naopak, musia ísť ruka v ruke.

Skvelý nápad totiž nestačí, ak nie je podopretý stratégiou, ktorá ho dostane na správne miesto a pred správne publikum. Pre mňa je najväčšou výzvou nájsť rovnováhu medzi kreatívnym rozletom a pragmatickou realizáciou. V našom tíme však vidím, ako sa tieto dve veci krásne dopĺňajú. Každý nápad, ktorý v agentúre vznikne, je výsledkom spoločného úsilia a brainstormingov.

Počiatočný koncept vždy prechádza testom efektivity – premýšľame, ako ho dostať k ľuďom, ako ho zjednodušiť, aby bol zrozumiteľný, a ako ho rozvinúť tak, aby zanechal dojem. Podobné prepojenie kreativity a efektivity je nevyhnutné aj v dnešnom dynamickom marketingovom prostredí, kde musí každá kampaň reflektovať zmeny v správaní publika a technologické trendy. Efektívna kampaň je postavená na dátach a analýzach, ale práve kreatívny element je tým, čo jej dodáva nezabudnuteľný charakter a odlišuje ju v mori konkurenčných projektov.

image

Jakub Kuko Mazán
CEO Zaraguza

Jakub Kuko Mazán
CEO Zaraguza

Aj napriek všetkým tým štúdiám od Ehrenberg-Bass Institute alebo hocijakým iným, ktoré nám ukazujú napríklad to, ako humor v reklame zvyšuje jej efektivitu, zostáva táto otázka ešte stále nezodpovedaná. Kreativita je dôležitá, na tom sa všetci zhodneme, no do rovnice, na ktorej konci má vyjsť efektívna komunikácia s biznis výsledkami, vstupuje tak veľa faktorov, že si nedovolím na túto otázku priamo odpovedať. Dovolím si však malú poznámku: pri takto f...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-02 10:50:26 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Aký bol rok 2024 v slovenskej reklame? 02 - Modified: 2024-12-30 12:00:45 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Ktoré udalosti v roku 2024 ovplyvňovali produkčný biznis? 03 - Modified: 2024-12-30 11:59:19 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Produkčný trh u nás je dosť špecifický. Aké má prednosti a nedostatky? 04 - Modified: 2024-12-30 11:44:04 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Čo bude najdôležitejšie pre vývoj produkčnej brandže v ďalších rokoch? 05 - Modified: 2024-11-26 09:46:23 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Aké trendy ovládnu v roku 2025 oblasť OOH a DOOH? 06 - Modified: 2024-11-25 14:35:58 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Technologické inovácie a OOH reklama. Vládne jej umelá inteligencia? 07 - Modified: 2024-10-21 09:54:09 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Patrí digitál pre zadávateľov k ich prioritám? 08 - Modified: 2024-10-23 18:03:11 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Výkonnostný marketing funguje a zadávatelia mu veria. Dôvody sú podľa expertov jednoznačné
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. január 2025 12:26