Creative Director Triad
Kreativita = efektivita. To už všetci dávno vieme, o tom, aká kreativita, by sa dalo diskutovať, ale o tom, či je to jedno vs. druhé, nie. Potvrdzujú to aj stokrát omieľané výskumy v prednáškach adlandových superstars (stačí dať do Googlu „nielsen factors creativity“). Kreativita je prvý/druhý najvplyvnejší faktor, ktorý vplýva na efektivitu reklamy. A Keď sa nad tým zamyslíte, ani to nie je také prekvapenie.
Peter PackaňManaging Director PACKY ADVERTISING
Ideálne spojenie efektivity a kreativity spočíva v pochopení cieľovej skupiny a jej potrieb. Kreativita je pre nás viac než len nápady na vizuál či chytľavý slogan. Kreativita je spôsob, ako vyrozprávať príbeh značky tak, aby nielen zaujal, ale aj niečo zanechal. Na druhej strane, efektivita je to, čo tento príbeh pretaví do konkrétnych výsledkov. Kreativitu a efektivitu nikdy neberieme ako protiklady – naopak, musia ísť ruka v ruke.
Skvelý nápad totiž nestačí, ak nie je podopretý stratégiou, ktorá ho dostane na správne miesto a pred správne publikum. Pre mňa je najväčšou výzvou nájsť rovnováhu medzi kreatívnym rozletom a pragmatickou realizáciou. V našom tíme však vidím, ako sa tieto dve veci krásne dopĺňajú. Každý nápad, ktorý v agentúre vznikne, je výsledkom spoločného úsilia a brainstormingov.
Počiatočný koncept vždy prechádza testom efektivity – premýšľame, ako ho dostať k ľuďom, ako ho zjednodušiť, aby bol zrozumiteľný, a ako ho rozvinúť tak, aby zanechal dojem. Podobné prepojenie kreativity a efektivity je nevyhnutné aj v dnešnom dynamickom marketingovom prostredí, kde musí každá kampaň reflektovať zmeny v správaní publika a technologické trendy. Efektívna kampaň je postavená na dátach a analýzach, ale práve kreatívny element je tým, čo jej dodáva nezabudnuteľný charakter a odlišuje ju v mori konkurenčných projektov.
Jakub Kuko MazánCEO Zaraguza
Aj napriek všetkým tým štúdiám od Ehrenberg-Bass Institute alebo hocijakým iným, ktoré nám ukazujú napríklad to, ako humor v reklame zvyšuje jej efektivitu, zostáva táto otázka ešte stále nezodpovedaná. Kreativita je dôležitá, na tom sa všetci zhodneme, no do rovnice, na ktorej konci má vyjsť efektívna komunikácia s biznis výsledkami, vstupuje tak veľa faktorov, že si nedovolím na túto otázku priamo odpovedať. Dovolím si však malú poznámku: pri takto f...
Zostáva vám 85% na dočítanie.